مدیرعامل یاهو چگونه پول‌های خود را خرج می‌کند؟

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مریسا مایر، مدیر عامل شرکت یاهو یکی از چهره‌های مورد توجه در دره سیلیکون است. جالب است بدانید، این مدیر سابق گوگل، زندگی هیجان‌انگیزی سرشار از مهمانی‌های مجلل، خانه‌های لوکس و البته لباس‌های برند دارد.
تبلیغات

مریسا مایر در شهر Wausau واقع در ایالت Wisconsin آمریکا بزرگ شد. مایر دانش‌آموز سخت‌کوشی بود و در بسیاری از فعالیت‌های فوق برنامه شرکت می‌کرد. کلاس‌های پیانو، جلسات بحث، والیبال، شنا و رقص باله از جمله این برنامه‌ها بود و باعث شد مایر نظم خاصی در زندگی خود داشته باشد. او ویسکانزین را به مقصد استنفورد برای ادامه تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس در رشته سیستم‌های سمبولیک ترک کرد. مایر در کلاس‌های علم کامپیوتر چهره شاخصی محسوب می‌شد تا آنجا که در زمان فارغ‌التحصیلی 14 پیشنهاد شغلی دریافت و در نهایت شرکت گوگل را انتخاب کرد و تبدیل به بیستمین کارمند موتور جستجوی جوان گوگل و اولین مهندس زن این شرکت در آن زمان شد.

marissa-mayer-grew-up-in-wausau-wisconsin-where-she-worked-hard-in-class-and-juggled-many-different-after-school-activities-piano-lessons-debate-team-volleyball-swimming-and-ballet-which-gave-her-a-tremendous-amount-of-discipline

 او به عنوان یکی از اولین کارمندان گوگل، از سال 2004 که این شرکت به شکل عمومی آغاز به‌کار کرد، موفقیت‌های زیادی بدست آورد.

مریسا مایر در سال 2012 و در زمان پیوستن به یاهو دارای ثروت زیادی بود. مایر از علاقه‌مندان مُد است و معمولا لباس‌های طراحی شده توسط طراحان مطرحی مانند Carolina Herrera و Alexander McQueen را انتخاب می‌کند. پرداخت هزینه 60,000 دلار برای یک ناهار کاری با Oscar de la Renta از کارهای مورد علاقه وی است. مایر  ژاکت سه ربع طراحی شده توسط Oscar de la Renta را به عنوان یونیفرم کاری انتخاب کرد و هم‌اکنون او رنگ‌های سیاه، صورتی، قرمز و آبی این ژاکت بافته شده با پشم کشمیری را دارد.

marissa mayer wedding

مایر سال 2007 با Zachary Bogue، یکی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران سن‌فرانسیسکو آشنا شد. آنها علایق مشترکی مثل هاکی و اسکی داشتند و با هم در یک دو ماراتن شرکت کردند و بالاخره سال 2009 طی مراسمی با شکوه ازدواج کردند.

she-gave-birth-to-a-baby-boy-named-macallister-in-september-2012-and-took-just-a-two-week-maternity-leave-she-set-up-a-nursery-at-the-yahoo-offices-so-that-macallister-and-his-nanny-could-come-to-work-with-her-every-day

سال 2012 دارای فرزند پسری شد و نامش را Macallister گذاشت. مایر فقط دو هفته به دلیل مرخصی زایمان سر کار حاضر نشد و پس از آن یک ایستگاه پرستاری در دفتر یاهو ایجاد کرد و از آن زمان فرزندش به همراه پرستار در دفتر کار همراهش هستند.

the-familys-primary-residence-is-a-penthouse-apartment-in-san-franciscos-four-seasons-hotel-the-penthouse-is-reportedly-worth-5-million-and-mayer-is-known-to-have-hosted-exclusive-cocktail-parties-there

محل اصلی مایر و خانواده‌اش پنت‌هاوسی در هتل San Francisco's Four Seasons است. طبق گزارشات ارزش این پنت‌هاوس 5 میلیون دلار است.

marissa mayer glass art

در سال 2006، او 400 قطعه هنری که توسط Dale Chihuly به سبک هنر شیشه‌ای ساخته شده بود، خریداری و در سقف آپارتمانش نصب کرد. هر کدام از این قطعات بطور میانگین 15,000 دلار قیمت داشت و تحویل آنها نیز منجر به ترافیک سنگینی در خیابان‌های اطراف منزل او شد.

mayer-drives-a-19-year-old-bmwsunnyvale

اتومبیل خانم مایر یک خودروی BMW متعلق به 19 سال پیش است!

marissa-mayer-palo-alto

او همچنین یک خانه در منطقه معروف Palo Alto به ارزش 5.2 میلیون دلار دارد.

مریسا مایر یکی از نمادهای موفقیت زنان در عرصه فناوری است و از زمان حضورش در شرکت یاهو پایه‌گذار نوآوری‌هایی در این شرکت بوده است. بدون تردید موفقیت او در یاهو تاثیر زیادی در رشد و ظهور مدیران زن در عرصه فناوری دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات