اینتل خط تولید ناموفق موبایل را با تراشه‌های پی‌سی یکی می‌کند

سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اینتل قصد دارد خط تولید نه چندان موفق تراشه‌های موبایل خود را با بخش تراشه‌های مخصوص کامپیوتر یکی کند تا از این طریق بتواند، بخش موبایل را از بحران خارج کند.
تبلیغات

اینتل، غول بی رقیب دنیای تراشه‌های کامپیوتری است و بیشترین سهم را از بازار پردازنده‌های کامپیوتر در اختیار دارد. اما شرایط در دنیای موبایل کاملا متفاوت است. با وجود اینکه، اینتل طی یکی دو سال اخیر سرمایه‌گذاری بزرگی در زمینه‌ی تولید SoC موبایل داشته، اما محصولات زیادی با پردازنده‌های ساخت این شرکت راهی بازار نشده است.

امروز بلومبرگ گزارش داده که اینتل در صدد یکی کردن بخش تولید پردازنده‌های موبایل با پردازنده‌های کامپیوتر  است. دلیل این تصمیم عملکرد ضعیف بخش موبایل و مشکلات مالی آن عنوان شده است.

بر اساس گزارش سخنگوی اینتل، «مرز بین پی‌سی، تبلت، فبلت و موبایل در حال کم‌رنگ شدن است و ترکیب بخش‌های تولید پردازنده می‌تواند به ما کمک کند تا بازده خود را بهتر کرده و با سرعت بیشتری به جلو حرکت کنیم.»

بلومبرگ در گزارش خود اعلام کرده که برنامه‌ریزی اینتل برای عرضه ۴۰ میلیون پردازنده‌ ویژه تبلت به هدف نهایی نزدیک شده، با این حال هنوز بخش تولید تراشه‌های موبایل این شرکت به سوددهی نرسیده‌ است.

حال باید منتظر ماند و دید ترکیب بخش نه‌چندان موفق موبایل با بخش کاملا موفق پی‌سی چه نتیجه‌ای را در بر خواهد داشت. آیا اینتل امسال می‌تواند سهم قابل ملاحظه‌ای از بازار پردازنده‌های موبایل که تحت سلطه‌ی کوالکام است را در اختیار بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات