سامسونگ گجت پوشیدنی Simband را عرضه کرد

پنج‌شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پلتفرم گجت‌پوشیدنی خود، SIMBAND را با مجموعه‌ای از سنسورهای سنجش سلامتی، حدود ۶ ماه پیش معرفی کرد. حال این کمپانی کره‌ای اولین نسخه از آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.
تبلیغات

سامسونگ روز گذشته در جریان برگزاری کنفرانس اختصاصی ویژه توسعه دهندگان خود، از چند محصول جدید همچون دوربین ۳۶۰ درجه جالب Beyond رونمایی کرد.  این کمپانی همچنین اطلاعاتی درباره‌ی پلتفرم SIMBAND ارائه کرد و اولین نمونه‌ی آن را در اختیار توسعه دهندگان قرار داد.

هنوز اطلاعات زیادی درباره‌ی این دستبند سلامتی منتشر نشده، اما این محصول از نظر شکل و شمایل ظاهری شباهت زیادی به  Gear S دارد با این تفاوت که تمام سنسورهای معرفی شده در SIMBAND به آن اضافه شده‌اند. 

سنسورهای موجود در سیم‌بند بصورت ماژولار هستند و توسعه دهندگان می‌توانند آن‌ها را براساس نیاز خود، پیکربندی کنند. سیم‌بند به کمک سنسورهای مختلف این امکان را در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد تا پیشرفته‌ترین روش‌های بررسی سلامت را در یک ابزار پوشیدنی ارائه کنند.

سیم‌بند با استفاده از روش‌های اپتیکال، فیزیکی و الکتریکی قادر است برخی از فاکتورهای سلامتی همچون نرخ ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن و CO2 خون را بسنجد. همچنین باید به وجود یک سنسور ECG در این ابزار اشاره کرد که داخل بند این گجت پوشیدنی تعبیه شده تا با لمس گیره‌ی موجود روی بند، این سنسور شروع به ضبط اطلاعات کند.

سامسونگ SIMBAND را بصورت ماژولار و قابل تغییر ساخته است و می‌توان با دستکاری قطعات اپتیکال، الکتریکی و فیزیکی، این محصول را به شکل دلخواه مورد استفاده قرار داد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سامسونگ سعی در پررنگ نشان دادن آن دارد، بهینه‌کردن مصرف انرژی در این محصول است.

سامسونگ علاوه بر SDK مربوط به سیم‌بند، امکان دسترسی به پلتفرم Samsung Digital Health را نیز برای توسعه‌ دهندگان میسر کرده تا بتوانند محصولات خود را طوری طراحی کنند که اطلاعات کاربر روی سرورهای ابری سامسونگ ذخیره شده و به راحتی و از طریق روش‌های مختلف در دسترس قرار گیرد.

سامسونگ در کنفرانس دیروز خود گفت که توسعه دهندگان می‌توانند از طریق دستبند ماژولار سیم‌بند، الگورتیم خود را توسعه دهند و سنسور اختصاصی خود را از صفر بسازند. سامسونگ همچنین یک راکت خاص تنیس را در کنفرانس دیروز به نمایش گذاشت که ظاهرا این سنسورها در آن نیز بکار گرفته شده تا به پیشرفت بازیکن در تنیس کمک کنند. بازیکن از طریق این راکت می‌تواند اطلاعات مفیدی از نحوه‌ی ضربه زدن به توپ بدست آورد.

سامسونگ امیدوار است با پلتفرم سیم‌بند بتواند تحولی در دنیای ابزارهای پوشیدنی ایجاد کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات