رمزهای معمولی پشتیبانی حقوقی بهتری نسبت به اثر انگشت دارند

شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
دادگاهی در ایالات متحده اعلام کرده که استفاده از رمزینه یا پین کد در تلفن‌های هوشمند، امنیت قانونی بیشتری نسبت به سنسورهای اثر انگشت ایجاد می‌کند.
تبلیغات

 اپل از زمان ارائه آیفون 5S تلفن‌های آیفون خود را به سنسور اثر انگشت مجهز کرده است. یک دادگاه آمریکایی اخیرا حکم داده که کاربران تلفن هوشمند که از اثر انگشت برای ورود به دستگاه خود استفاده می‌کنند، می‌توانند توسط پلیس مجبور به باز کردن قفل دستگاه خود شوند.

 این تصمیم آقای استیون فروچی، قاضی دادگاه بدین معنا است که استفاده از یک رمز‌عبور یا پین کد احتمالا پشتیبانی قانونی بیشتری را نسبت به سنسور اثر انگشت برای شما فراهم می‌کند. دلیل این موضوع هم این است که دادگاه تشخیص داده که اثر انگشت در طبیعت خود شباهت زیادی به نمونه DNA یا یک کلید فیزیکی دارد؛ مواردی که طبق قانون پلیس می‌تواند از مظنونین بخواهد آنها را در اختیارشان قرار دهند. یک پسوورد یا یک کد عددی به عنوان دانش تلقی می‌شود، نه یک ابزار فیزیکی که پلیس بتواند آن را از مظنون تقاضا کند.

این دادگاه برای فردی به نام دیوید باوست برگزار شده بود که در ماه فوریه تلاش کرد، نامزد خود را خفه کند. تیم حقوقی مظنون تلاش کردند تا دادگاه را از دسترسی به تلفن وی منع کنند، چرا که موبایل وی دارای کد ورود بود. دادگاه هم اعلام کرد که متهم مجبور نیست رمز عبور خود را در اختیار دادگاه قرار دهد، اما اگر وی به جای رمز عبور از سنسور اثر انگشت برای تامین امنیت تلفن خود استفاده کرده بود، باید با درخواست پلیس این کار را انجام می‌داد.

به نظر می‌رسد با گسترش و فراگیر شدن تکنولوژی‌های نوین هنوز مسائل حقوقی برای استفاده از آنها جدی گرفته نمی‌شود. در کشوری چون ایالات متحده هم بُعد حقوقی استفاده از تکنولوژی عقب‌تر از روند پیشرفت آن است. جا دارد کمی درباره این موضوع در کشور خودمان هم تامل کنیم. شاید وقت آن رسیده که قوانین جدیدی برای استفاده از ابزارهای هوشمند وضع شوند و در آنها تمام مسایل حقوقی استفاده از ابزارهای موبایل و امنیت آنها پیش‌بینی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات