گزارش کنفرانس استودیو فیلم‌سازی Marvel: اونجرز 3، کاپیتان آمریکا، دکتر استرنج و معرفی چندین فیلم دیگر

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
مطالعه 6 دقیقه
شب گذشته  استودیو فیلم‌سازی مارول در سالن ال کاپیتال دیزنی هالیوود، یکی از رویدادهای مهم سینمایی را رقم زد. در ادامه‌ی ساخت سری فیلم‌های ابرقهرمانی دنیای مارول، این شرکت از یازده فیلم جدید که فاز سوم سری فیلم‌های ابرقهرمانی مارول هستند، تا سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد. قسمت سوم اونجرز، کاپیتان آمریکا و ثور در کنار فیلم‌های جدیدی مانند دکتر استرنج و کاپیتان مارول، تنها بخشی از این رونمایی بزرگ بودند.
تبلیغات

مارول در چند سال اخیر با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده‌ی خود، ابرقهرمانان دنیای کتاب‌های مصور را به پرده‌ی سینما کشانده است و ارتباط تنگاتنگ این فیلم‌ها با یک‌دیگر، سبب شده است تا ما شاهد یک دنیای بزرگ و تعاملی از ابرقهرمانان باشیم. در رونمایی شب گذشته، مارول که هنوز چند ماه تا اکران قسمت دوم فیلم اونجرز فاصله دارد، از قسمت سوم این فیلم به نام Avengers: Infinity War رونمایی کرد. نکته‌ی جالب در این مورد، دو بخشی شدن قسمت سوم این فیلم است. بخش اول «اونجرز: جنگ‌ بی‌نهایت» در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ بر روی پرده‌های سینما خواهد رفت و بخش دوم یک سال بعد در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ اکران خواهد شد.

avengers-2 ju6n

این سیاست دو بخشی کردن فیلم‌ها، سابقا در آثاری مانند هری‌پاتر و گرگ و میش مشاهده شده بود که دلیلش طولانی بودن داستان این فیلم‌ها است.

در ادامه‌ی رونمایی‌های شب گذشته، Kevin Feige، رییس استودیو فیلم‌سازی مارول، تایید کرد قسمت سوم سری کاپیتان آمریکا، Civil War نام گرفته و قرار است داستان بزرگ جنگ‌های داخلی ابر قهرمانان را که در کتاب‌های مصور مارول از اهمیت خاصی برخوردار هستند، به تصویر بکشد. در جنگ‌های داخلی ما شاهد رویارویی دو ابر قهرمان بزرگ دنیای مارول، کاپیتان آمریکا با بازی کریس ایوانس و مرد آهنی با بازی رابرت داونی جونیور خواهیم بود.

captain-america-civil-war cufp

فیلم تایید شده‌ی بعدی که شایعات زیادی پیرامون ساخت آن از سال‌ها پیش به گوش می‌رسید، Black Panther یا پلنگ سیاه نام دارد که Chadwick Boseman (بازیگر فیلم‌هایی مانند 42 و Get On Up) به ایفای نقش در قالب این ابرقهرمان خواهد پرداخت. پلنگ سیاه هم‌چنین یکی از بازیگران اصلی قسمت سوم کاپیتان آمریکا خواهد بود که نقش پررنگی را در روند داستانی این فیلم ایفا خواهد کرد. مارول با Boseman قراردادی برای ایفای نقش پلنگ سیاه در پنج فیلم امضا کرده است.

black-panther rq66

در زیر می‌توانید اولین طرح مفهومی رسمی از شخصیت پلنگ سیاه را مشاهده کنید که فیلم مستقلش در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۶ اکران خواهد شد.

black-panter-concept wxcf

کنفرانس یک ساعته‌ی مارول بسیار پربار بود و نه‌ تنها در مورد قسمت‌های بعدی فیلم‌های اکران شده صحبت شد، بلکه سری‌های جدیدی هم به دنیای سینمایی مارول راه پیدا کردند. کاپیتان مارول، اولین فیلم استودیو فیلم‌سازی مارول خواهد بود که یک ابرقهرمان زن در نقش اصلی قرار می‌گیرد. داستان این فیلم در مورد کارول دانورس، افسر نیروی هوایی ارتش آمریکا است که طی داستانی، توسط موجودات فضایی به نام Kree، تغییر ژن پیدا کرده و صاحب قدرت‌های ماورایی می‌شود.

captain-marvel 17mz

فایگه، رئیس استودیوهای مارول در مورد این فیلم می‌گوید:

ساخت و توسعه‌ی این اثر در راستای فیلم‌های دیگر مارول مانند دکتر استرنج و محافظان کهکشان خواهد بود و یکی از مواردی که ما می‌خوایم، خلق اثری است که در خور نامش باشد. ماجراجویی‌های این شخصیت پیرامون کره‌ی خاکی خواهد بود، اما قدرت‌های وی از نوع کیهانی است.

محصول جدید دیگری که توسط مارول در این کنفرانس رونمایی شد، Inhumans نام دارد. «غیر انسان‌ها» جزو اصلی‌ترین کتاب‌های مصور مارول به شمار می‌روند که خود دارای دنیایی بزرگ از ابرقهرمانان متنوع است. داستان این اثر، پیرامون گروهی ۷۰۰۰ ساله از انسان‌ها است که توسط نژاد فضایی Kree، قدرت‌های ماورایی دریافت کرده‌اند. به عقیده‌ی فایگه، این فیلم می‌تواند تعداد زیادی ابرقهرمان جدید را وارد دنیای سینمایی مارول کند و خود به تنهایی قادر است تبدیل به یک سری مجموعه‌ی بزرگ با ساختاری مستحکم شود. تاریخ اکران این فیلم استودیوهای مارول ۱۲ آبان ۱۳۹۷ خواهد بود.

inhumans 1d65

در ادامه‌ی رونمایی‌های شگفت‌انگیز مارول، قسمت سوم سری فیلم‌های تور به نام Thor: Ragnarok معرفی شد. Ragnarok به معنی «پایانی برهمه چیز» است. فایگه اشاره کرد که این اثر نقش بسیار مهمی در فاز سوم مجموعه‌ فیلم‌های مارول خواهد داشت و سرنوشت شخصیت Thor به تصویر می‌کشد. قسمت سوم مجموعه‌ی تور که داستانی درست بعد از اتفاقات قسمت دوم اونجرز را روایت می‌کند، با بازی کریس همسورث در تاریخ ۶ مرداد سال ۱۳۹۶ اکران خواهد شد.

thor-ragnarok 9umm

مارول سال آینده‌ی میلادی با اکران قسمت دوم اونجرز، فاز دوم سری فیلم‌های ابرقهرمانی را به پایان می‌رساند و خود را برای بخش سوم دنیای سینمایی مارول آماده می‌کند. اولین فیلم فاز سوم، Ant-Man (مرد مورچه‌ای) نام دارد که ۲۶ مهرماه سال آینده بر پرده‌های سینما نقش می‌بندد.

تانوس در اونجرز ۳

صحنه‌ای از تیزر به نمایش درآمده فیلم اونجرز ۳

فیلم جدید دیگر مارول که مدت‌ها شایعه پیرامون آن زیاد بود و طی روزهای گذشته، در مورد بازیگر این نقش صحبت‌هایی در فضای مجازی منتشر شده است، دکتر استرنج نام دارد که قرار است ۱۸ تیر ماه سال ۱۳۹۵ اکران شود. شایعات و احتمالات درباره‌ی حضور بازیگر مطرح هالیوود، بندیکت کامبرباچ ( سریال شرلوک و قسمت دوم استار تریک از آثار محبوب این بازیگر به شمار می روند) در نقش دکتر استرنج بسیار زیاد است اما هنوز تایید رسمی در این باره از سوی مارول اعلام نشده است.

doctor-strange nqre

در انتها لازم است اشاره کنیم که تاریخ قسمت دوم اثر موفق «محافظان کهکشان» در این کنفرانس مشخص شد و تا ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ باید منتظر اکران این فیلم باشیم.

guardians-2 rmr6

در مصاحبه‌ای که خبرنگاران با رییس استودیوهای مارول داشتند، از وی در مورد شایعات همکاری سونی با این شرکت برای به اشتراک‌گذاری شخصیت مردعنکبوتی در فیلم‌های دنیای مارول در کنار شایعات دیگر، سوالاتی شد که وی در پاسخ اظهار داشت:

هر موردی که نیاز به تایید یا تکذیب داشته باشد، ما رسما از طریق تریبون خود اعلام می‌کنیم و غیر از این، شایعات به قوت خود باقی خواهند ماند.

نظر شما در مورد رونمایی‌های اخیر مارول چیست؟ آیا شما ‌ از حضور ابرقهرمانان مصور کتاب‌های کمیک مارول بر روی پرده‌های سینما هیجان‌زده هستید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات