تماشا کنید: استفاده از یک روبات به‌عنوان بازیگر اصلی در نمایش‌نامه‌ی مَسخ کافکا

سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
ساخت فیلم‌های سینمایی و تئاترهایی با موضوعاتی حول روبات‌ها سابقه‌ی طولانی دارد، اما هیچ‌گاه شاهد بازی یک روبات به‌عنوان نقش اصلی در یک نمایش نبوده‌ایم. حال آنکه یک روبات واقعی نقش اصلی را در نمایشنامه‌ی مسخ فرانتس‌کافکا بازی می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 بازی در یک نمایش برای هر بازیگری سخت است، چه رسد به آنکه نقش اصلی به یک روبات واگذار شود. داستان مسخ یکی از شاهکارهای نویسنده‌‌ و نمایش‌نامه نویس برجسته‌ی آلمانی، فرانتس کافکا است که داستان آن حول دگردیسی یک مرد و تبدیل شدن آن به یک حشره‌ی عظیم الجثه نگاشته شده است. این محصول مشترک ژاپنی فرانسوی توسط Oriza  Hirata کارگردانی می‌شود. این کارگردان ژاپنی  برای بازی در نقش مردی که به حشره تبدیل می‌شود، از وجود یک روبات بهره گرفته است.

هیراتا برای ساخت این روبات از Hirosho Ishiguro که سابقه‌ی ساخت روبات‌های انسان‌نما با قابلیت خندیدن و صحبت کردن را دارا است، یاری گرفته است. در ساخت این روبات از یک فریم فلزی استفاده شده در حالی که صورت و دست این روبات همچون انسان‌ها از پوشش سفید رنگ بهره می‌برد. بازیگر خانمی که در نقش مادر این مرد به ایفای نقش می‌پردازد، این پوشش سفید رنگ را همچون ماسک سفیدرنگ می‌داند که در تئاتر برای پوشش صورت استفاده می شود. این نمایش در دو کشور ژاپن و فرانسه به روی صحنه خواهد رفت.

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات