مارک زاکربرگ برای مقابله با بیماری ابولا، ۲۵ میلیون دلار کمک خیرخواهانه کرد

پنج‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار و مدیرعامل فعلی شرکت فیس‌بوک، روز گذشته در صفحه‌ی شخصی خود اعلام کرد که وی به همراه همسرش Priscilla Chan که یک فیزیکدان است، مبلغ ۲۵ میلیون دلار را به حساب مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده‌ی آمریکا به صورت خیرخواهانه و به هدف مبارزه با بیماری ابولا، واریز کردند.
تبلیغات

ویروس ابولا، یک بیماری خطرناک و تا حد زیادی ناشناخته است که تا به این لحظه جان دست کم ۴۰۰۰ نفر را در آفریقا گرفته است و گزارشاتی نیز از احتمال بروز و گسترش این بیماری در آمریکا و اروپا به دست آمده است. ظاهرا نهادها و سازمان‌هایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند و متخصصان و پزشکان ‌آن‌ها در صدد یافت واکسن و علاج ابولا هستند، با مشکلات مالی و کمبود منابع رو به رو شدند اما در کمال تعجب کمکی بزرگ به از راه می‌رسد: فیس‌بوک و مدیر این شرکت مارک زاکربرگ.

زاکربرگ در مورد این تصمیم خود می‌گوید:

ما باید بتوانیم در مقابل ابولا مقاومت کنیم و آن را تحت کنترل خود بگیریم. این بیماری نباید تبدیل به یک اپیدمی جهانی شود که دهه‌ها با آن مبارزه کنیم. نمونه‌ی این بیماری‌ها ایدز و پاولیو هستند.

با این‌که کمک خیرخواهانه‌ی ۲۵ میلیون دلاری مدیرعامل فیس‌بوک مبلغ زیادی است، اما سازمان ملل چندی پیش گفته بود که برای مبارزه و مهار بیماری ابولا، به ۱ میلیارد دلار بودجه نیاز است. این اولین بار نیست که یک شخصیت مطرح دنیای تکنولوژی برای کمک به مبارزه با ابولا پیش قدم می‌شود. بیل‌گیتس به همراه همسرش از طرف سازمان خیریه گیتس مبلغ ۵۰ میلیون دلار کمک کردند و هم‌چنین پائول آلن که یکی از بنیان‌گذاران مایکروسافت در کنار بیل‌گیتس بود، مبلغ ۹ میلیون دلار به حساب مرکز کنترل و پیشگیری واریز کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات