تماشا کنید: مرسدس بنز از Future Truck 2025، کامیون هوشمند آینده‌ی خود رونمایی کرد

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودروسازی مرسدس بنز از طرح اولیه کامیون‌های هوشمند و خودکار خود برای آینده‌ای نه چندان دور رونمایی کرد. هدف شرکت بنز از اجرای این طرح، جلوگیری از کشته شدن سالانه هزاران نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای است.
تبلیغات

این اتومبیل که «کامیون آینده ۲۰۲۵» (Future Truck 2025) نام دارد، قرار نیست که مانند خودروهای هوشمند گوگلی در خیابان‌های شهری تردد کند، بلکه این کامیون راهش را در جاده‌های آزاد و بزرگ طی خواهد کرد. درست جایی که به خاطر طولانی بودن مسیرها، خواب‌آلودگی رانندگان کامیون تبدیل به خطر بزرگی برای سایرین خواهد شد.

مرسدس بنز در نمونه‌ی اولیه خود از ترکیب دو دوربین پیشرفته در کنار سنسورهای راداری و تکنولوژی دید کور اتومبیل در کامیون Future Truck 2025 بهره برده است تا اتومبیل‌های متحرک و سطوح مختلف زمین را در اطراف خود به طور دقیق مورد بررسی قرار دهد. این اتومبیل سنگین با این‌که قرار است از سیستم‌های هوشمند برای رانندگی خودکار بهره ببرد، اما هنوز راننده درون آن قرار دارد که در مواقعی مانند عبور از بزرگ‌راه‌های پر ترافیک، رانندگی به صورت دستی انجام شود.

Mercedes-Benz-Future-Truck-2025 dezeen 468 4

هنگامی که راننده در جاده‌ای آزاد حرکت می‌کند، می‌تواند با فعال‌سازی سیستم هوشمند کامیون، رانندگی را به آن بسپارد و خود خیلی راحت بر صندلی‌اش که از فرمان فاصله می‌گیرد، تکیه دهد و مشغول به کار با تبلت خود که در ویدیوی منتشر شده‌ی بنز، یک تبلت سامسونگ بود، بشود.

با نگاهی دقیق‌تر به طرح اولیه کامیون هوشمند بنز، متوجه به‌کارگیری بهترین قطعات و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های حال حاضر می‌شویم. کف کامیون از جنس چوپ مرغوب، نورپردازی عالی محیط، سیستم‌های لمسی پیش‌روی راننده و فضای زیاد اتاقک که راننده می‌تواند به استراحت بپردازد، از جمله امکانات این کامیون آینده خواهد بود.

Mercedes-Benz-Future-Truck-2025 dezeen 468 3

وقتی راننده کامیون را از حالت دستی به حالت اتوماتیک تعویض می‌کند، چراغ‌های LED جلوی اتومبیل از رنگ سفید به آبی تغییر حالت می‌دهند و با سرعت ۵۰ مایل در ساعت به مسیر خود ادامه دهد. این می‌تواند یک نشانه‌ی و علامت صحیح برای اطلاع‌رسانی به دیگر راننده‌های جاده باشد که کامیون در حال حاضر به صورت اتوماتیک هدایت می‌شود.

بنز سخت مشغول به کار است تا بتواند اشکالاتی از قبیل ناتوانی سیستم در هدایت کامیون در موقعیت‌هایی مانند بزرگراه‌ها و جاده‌های بسیار شلوغ را رفع کند و بتواند این اتومبیل‌های سنگین را به جاده‌ها بفرستد، اما همان طور که از اسم این کامیون مشخص است، شاید تا سال ۲۰۲۵ باید منتظر این محصول از شرکت خودروسازی بنز بمانیم.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات