با SVOne آیفون نسخه‌ی چشم پزشکی شما را می‌پیچد

جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
کاری مانده که تلفن‌های هوشمند قادر به انجام آن نباشند؟ گذشته از قابلیت‌هایی که این ابزار‌ها در ایجاد ارتباطات و سرگرمی از گذشته داشته‌اند، امروزه می‌توان به جرات گفت که این دوستان کوچک روز به روز در حال تبدیل شدن به ابزارهای همه کاره‌ای هستند که زندگی بدون آن‌ها بسی دشوار می‌نماید! استفاده‌های پزشکی این ابزارها نیز روز به روز در حال افزایش و روزمره شدن است، کاربرد جدیدی که این بار ارائه شده، استفاده از این ابزارها جهت انجام معاینات پزشکی چشم است. برای توضیحات بیشتر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این ابزار با هدف کمک به مردم کشورهای در حال توسعه جهت انجام معاینات چشم پزشکی ساخته شده است. این ابزار که SVOne نام گرفته یک Autorefractor/Aberrator است که می‌توان آن را به آیفون متصل کرد تا تلفن هوشمند شما تبدیل به یک آزمایشگاه تشخیصی همراه چشم پزشکی شود.

این ابزار از فناوری حسگری به نام Wavefront بهره می‌برد که می‌تواند عیوب انکساری چشم را تشخیص دهد. الگوی نرم افزاری همراه با این گجت داده‌های Wavefront را تحلیل می‌کند و آن را به نسخه‌ی لنز مناسب برای فرد تبدیل می‌کند. این داده‌ها سپس به فضای ابری فرستاده می‌شوند تا بتوان آن‌ها را در هر زمان و مکانی در دسترس داشت تا متخصصان بتوانند از راه دور وضعیت بیمار را نیز تحت نظر داشته باشند.

عمر باتری طولانی، ویژگی مثبت دیگر این محصول است، به طوری که می‌توان تنها با یک بار شارژ 56 ساعت معاینه را پشتیبانی کند. از این نظر این ابزار برای پزشکانی که در شرایط محروم مشغول خدمت هستند گزینه‌ی ایده آلی به شمار می‌آید، چراکه آن‌ها به ابزارهای پیشرفته و البته گران قیمت معاینه در این مناطق دسترسی ندارند. این ابزار تا کنون آزمون‌های میدانی در هاییتی و گواتمالا را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

smartvisionlabs-0

شرکت تولید کننده این ابزار در سال 2013 پایه گذاری شد؛ اما اساس آن به 10 سال پیش بر می‌گردد که موسسان آن Yaopeng Zhou و Marc Albanese شروع به توسعه‌ی یک ته چشم بین پیشرفته‌ی لیزری کردند که در طی یک فعالیت مشترک بین دانشگاه بوستون و یک موسسه‌ی پژوهشی بینایی انجام می‌شد. اما دو سال پیش بود که یکی از موسسین با بازگشتن به دانشگاه جهت کمک به یک توسعه‌ی یک ته چشم بین جهت کمک به بیماران دیابتی مبتلا به آسیب چشمی سنگ بنای شکل گیری SVOne را پایه نهاد.

به گفته‌ی سازمان سلامت جهانی حدود 250 میلیون نفر از عیوب انکساری چشم و کوری مربوط به آن در کشور‌های در حال توسعه رنج می‌برند، در حالی که تنها 16 درصد از کودکان زیر 6 سال و 31 درصد کودکان زیر 16 سال به خدمات چشم پزشکی مناسب دسترسی دارند. هم چنین باید توجه داشت که فقدان تشخیص صحیح و مناسب می‌تواند بر مولد بودن شخص و طبیعتا کیفیت زندگی افراد تاثیر چشم گیری داشته باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات