هوآوی نیز به جمع تولیدکنندگان تراشه‌های 8 هسته‌ای پیوست

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
گویا باید سال 2014 میلادی را سال تراشه‌های 64 بیتی و 8 هسته‌ای بنامیم؛ چراکه تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند و تراشه، در حال معرفی محصولات خود در این زمینه هستند. دقیقا یک سال از معرفی تراشه‌ی HiSilicon هشت هسته‌ای هوآووی که توسط ریچارد یو معرفی شد، می‌گذرد. اخیراٌ یو پستی در وب‌سایت Sino Weibo منتشر کرده است که گویای آماده شدن نهایی این محصول بوده و نشان از عرضه‌ی قریب ‌الوقوع آن به بازار دارد.
تبلیغات

در حقیقت یو از این حقیقت پرده برداشت که کمپانی وی، در حال آماده‌سازی دو تراشه HPM‌ با لیتوگرافی 28 نانومتری است. در حقیقت این تراشه، یک مدل هشت هسته‌ای است که احتمالا K3V3 نام خواهد گرفت و با استفاده از Cortex-A15 و Cortex-A7 و با بهره‌گیری از معماری big.LITTLE، همچون اگزینوس سامسونگ توسعه داده شده است. همچنین یک تراشه‌ی چهارهسته‌ای با نام Pro K3V2 نیز با استفاده از Cortex-A9 توسعه داده خواهد شد که در ادامه ی تراشه‌ی موفق K3V2، با لیتوگرافی 40 نانومتری به بازار عرضه می‌شود. هنوز اطلاعاتی در مورد استفاده‌ی هم‌زمان از هر هشت هسته در این تراشه‌ها، منتشر نشده است. اما بنابر شنیده‌ها، این تراشه‌ها به‌همراه مودم‌های مولتی‌مد LTE عرضه‌ خواهند شد که امکان استفاده از کانال‌های WCDMA و TD-SCDMA‌ را برای تلفن‌هوشمند فراهم خواهد کرد.

یو همچنین پستی را نیز مبنی بر ورود به حوزه‌ی تولید تراشه‌های هشت هسته‌ای 64 بیتی در این وب‌سایت قرار داد که خبر از استفاده‌ی این کمپانی، از Cottex-A53 و Cortex-A57 در این محصول دارد؛ اما بلافاصله این پست پاک شد. به‌نظر می‌رسد که کمپانی هوآووی تلفن‌های هوشمند خود را که مجهز به تراشه‌های هشت‌هسته‌ای تولید خود است، در کنفرانس موبایل بارسلونا معرفی خواهد کرد که ماه آتی میلادی، یعنی ابتدای اسفند ماه آغاز خواهد شد. تولید این چیپ‌ها به معنای قطع‌ همکاری با کوالکام و مدیاتک نیست؛ چراکه این کمپانی اعلام کرده است که چند نمونه از تلفن‌های‌هوشمند رده بالای خود را نیز در MWC 2014 معرفی خواهد کرد.

HuaweiOctaCore
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات