غیرطبیعی‌ترین منازل جهان را به نظاره بنشینید

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۰
مطالعه 7 دقیقه
اسباب کشی، تزئین و دکور کردن منزل جدید یکی از هیجان انگیزترین فعالیت‌هایی است که در طول دوران زندگی‌مان انجام می‌دهیم به ویژه برای آن‌دسته از افراد که هیچ‌گاه مجالی برای نشان دادن خلاقیت‌ها و طراحی ایده‌های خود نداشته‌اند، این فرصتی است که بایستی مغتنم شمرده شود. در طول تاریخ، بشر ابتدا در غارها می‌زیست سپس به کلبه‌ها نقل مکان کرد به دنبال آن به قلعه، خانه‌های آجری و.... تا این روزها که به نظر می‌رسد در این عرصه می‌توانیم شاهد هر نمونه و مثالی باشیم. برخی از مردم به دلیل محدودیت‌هایی که با آن مواجه‌اند ناگزیرند که خلاقانه‌تر برخورد کنند. محدودیت‌هایی همچون فضای کوچک یا غیر معمول استعدادها را شکوفا می‌کند. اما البته بعضی این کار را فقط چون به نظر درست می‌آید انجام می‌دهند.
تبلیغات

اگر دوست دارید تا از ایده‌های دیگران برای طراحی و فضا سازی خانه آینده خود الهام بگیرید یا فقط مایلید با ایده‌های جالب توجه دیگر افراد از نزدیک آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم در این گزارش کوتاه با ما همراه شوید تا شما را غیر معمول‌ترین خانه‌های روی این کره آشنا کنیم.

1. خانه شفاف، ژاپن

unusual houses 01

اگر چیزی برای مخفی کردن ندارید به شما پیشنهاد می‌کنیم چند روزی را در این خانه واقع در شهر توکیو بگذارنید. این خانه که 914 فوت مربع مساحت دارد توسط آرشیتکتی به نام سو فوجیموتو طراحی شده است. این خانه از اقامتگاه اولیه اجداد ما که بر روی درختان زندگی می‌کردند الهام گرفته شده است. این منزل که به نام NA خوانده می‌شود از نور کافی برخوردار بوده ولی فاقد فضای خصوصی است.

2. خانه اسکیت بورد، آمریکا

 این نهایت آرزوی نسلی است که عاشق اسکیت بورد می‌باشند و دوست دارند دامنه تمرینات خود را حتی به منزل و محل زندگی خود نیز وارد کنند. این منزل اولین خانه‌ای است که با این سبک و سیاق طراحی شده و توازنی کامل بین اسکیت کردن و یک محل اسکان معمولی ایجاد کرده است. این خانه به صورت یک پروژه خصوصی و توسط ساکنان آن در شهر مالیبو در ایالت کالیفرنیا ساخته شده است. در این منزل شما می‌توانید به راحتی در همه سطوح درونی و بیرونی اسکیت کنید. به تازگی نمونه از این منزل در موزه‌ای در پاریس به معرض دید عموم گذاشته شده است.

3. باریک‌ترین خانه جهان، لهستان

unusual houses 03
unusual-homes-10-10

این خانه در فاصله بین دو آپارتمان قرار گرفته است. پهنای آن بین 92 تا 152 سانتیمتر متغیر است. اطلاعات بیشتر...

4. برج آبی(مخزن آب) قدیمی دیروز، خانه مدرن امروز، بلژیک

unusual houses 04

می‌توانید تصور کنید روزی در بنایی قدیمی که حدود 100 سال پیش ساخته شده و حتی دوره‌ای به عنوان مخفیگاه نازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته زندگی کنید. حالا به اینها ارتفاع 100 پایی این بنا را نیز اضافه کنید. اما در سال 2007 استودیوی طراحی بم (Bham) در اقدامی جالب توجه عملیات مرمت و نوسازی این بنا را بر عهده گرفته و آن را به صورت آپارتمانی در 5 طبقه برای یک خانواده بازسازی کرد. تراس فوقانی این خانه منظره بی‌نظیری از دهکده‌های زیبای اطراف فراهم نموده و حتی یک دوش نیز در فضای خارجی تعبیه شده است. در طی بازسازی گروه طراحی سعی نمودند تمامی عناصر اولیه بنا را دست نخورده حفظ کنند که اکنون به یک از نقاط قوت این خانه تبدیل شده‌اند. البته در عین حال آنها مجبور به حفظ مخزن آب 250,000 لیتری این برج نیز شدند که اکنون بخشی از خانه به شمار می‌آید.

5. خانه فلینت‌ستونز(Flintstones)، آمریکا

unusual houses 05

دیک کلارک افسانه‌ای قصد دارد یکی از اقامت‌گاه‌های خود در شهر مالیبو را به مبلغ 3.5 میلیون دلار به فروش برساند. این خانه یک طبقه که در دل صخره کنده شده است از بیرون شبیه به خانه سنگی است که ویلیام و فرد از شخصیت‌های کارتون کلاسیک دهه 60 یعنی خانواده فلینت‌ستون در آن زندگی می‌کردند. این منزل صخره‌ای یک اتاق خواب،‌ دو حمام، یک اجاق و تعداد زیادی پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای دارد که به مناظر زیبایی از دره سرانو Cerrano، کوه بونی Boney، اقیانوس آرام و غروب زیبای خورشید دید دارند. این بنا و زمین‌های اطرافش روی هم 22 جریب مساحت داشته و در انتظار مالکی جدید روزشماری می‌کنند.

6. کوچک‌ترین خانه جهان با یک متر مربع مساحت،‌ آلمان

unusual houses 06

آرشیتکت برلینی ون بو منتزل (Van Bo Mentzel) اقدام به طراحی منزلی با یک متر مربع مساحت کرده که عنوان کوچک‌ترین خانه جهان را از آن خود کرده است. این خانه که از چوب ساخته شده می‌تواند به عنوان استراحت‌گاه، کیوسک قابل حمل و حتی یک اتاق اضافه در منزل مورد استفاده قرار گیرد. این منزل کوچک با 40 کیلو وزن سبک بوده و در نتیجه می‌توان به راحتی به صورت عمودی و افقی از آن استفاده کرد. این خانه از پیکر بندی چوبی، پنجره کشویی و یک در فقل دار تشکیل شده است و همچنین دارای چرخ می‌باشد که جابجا کردن آن را به سادگی امکان پذیر می‌نماید. طراح این خانه مدتی به عنوان پناهنده در خانه‌های گروهی زندگی می‌کرده است و با ساخت این خانه تصمیم داشته مکانی را فقط برای خود داشته باشد. او می‌گوید این خانه تنها 1 متر مساحت دارد یک متر از این جهان و اینجا من تصمیم می‌گیرم که پنجره خانه‌ام رو به چه چیزی گشوده شود و با چه کسانی همسایه باشم.

7. خانه سرسره‌ای، ژاپن

unusual houses 07

استودیوی طراحی لول (Level) در کشور ژاپن خانه‌ای غیر معمول را در سه طبقه برای خانواده‌ای طراحی کرده که دارای سرسره‌ای است که هر سه طبقه را پوشش می‌دهد. یک طرف این خانه دارای تعدادی پلکان و راهرو بلند است و طرف دیگر دارای یک مسیر سرازیری دایره‌ای شکل که حول قسمت مرکزی خانه می‌چرخد. این خانه قابل توجه در شهر توکیو قرار داشته و 1.763 فوت مربع مساحت دارد. شاید بد نباشد سری به این خانه زده و از صاحبخانه درخواست کنیم اجازه دهد کمی خاطرات کودکی را مرور کنیم.

8. خانه سنگی، پرتغال

unusual houses 08

اگر چه از بیرون این تنها یک تخته سنگ عظیم است که خود نمایی می‌کند ولی این منزل سنگی یک در،‌ یک پنجره و یک دودکش دارد و اکنون به یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور تبدیل شده است.

9. کلیسا و خانه مدرن امروزی، هلند

unusual houses 09

گروه معماری زکZecc ‌ دو کلیسای متروکه در شهر اولترشت در کشور هلند را نوسازی کرده و به صورت دو خانه مدرن امروزی برای اقامت خانواده‌ها باز سازی نمودند. فضا سازی درون منزل بسیار زیبا و چشم نواز است هر چند عناصری در معماری آن دیده می‌شود که باعث می‌گردد چندان هم از اقامت در این منزل احساس راحتی نداشته باشید.

خانه صدفی، مکزیکو

unusual houses 10

آیا می‌دانید زندگی کردن در صدف یک حلزون چه احساسی دارد؟ اگر مایلید آن را از نزدیک تجربه کنید به شما پیشنهاد می‌کنم سری به خانه ناتیلوس در مکزیکو سیتی بزنید. خانه حلزونی شکل زیبا که توسط معماری به نام خاویر طراحی در سال 2006 ساخته شد. این خانه با معماری عجیبش برای یک خانواده 4 نفره طراحی شده که از زندگی در شهر خسته شده و تمایل داشتند زندگی در طبیعت را تجربه کنند.

این خانه با الهام از آثار گائودی و فرانک لوید رایت ساخته شده و دارای سطوحی نرم، پلکان‌های مارپیچ و شکلی طبیعی است به طوری که حقیقتا احساس می‌کنید درون صدف یک حلزون زندگی می‌کنید.

امیدوارم از دیدن این منازل عجیب لذت برده باشید. شما چه ایده‌ای برای خانه رویاهای‌تان در سر میپ‌رورانید. ایده‌ها و نظرات خود را با ما و دوستان خود در میان بگذارید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات