فناوری چراغ جلو اینتل، باران را در مقابل دید راننده محو می‌کند

سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
زمانی که شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات رایانه‌ای به صنعت خودرو وارد می‌شوند باید انتظار نوآوری‌های جالب توجهی را در این حوزه داشته باشیم. امروزه خودروهای مدرن شرکت‌های مطرح جهانی به انواع و اقسام تجهیزات ایمنی مجهز شده‌اند تا با استفاده از فناوری‌های روز از میزان تصادفات، شدت و خسارات جانی و مالی آن‌ها کاسته شود. این بار شرکت اینتل می‌کوشد تا به کمک پتانسیل‌های بالای فنی، راهی عملی برای ارتقای کیفیت رانندگی در حین بارش باران به خصوص در شب بیابد و خوشبختانه به نتایج مثبتی هم رسیده است.
تبلیغات

شرکت اینتل و محققان دانشگاه کارنگی ملون در حال همکاری برای توسعه‌ی سامانه‌ی پیشرفته‌ای هستند که می‌تواند نمایش قطرات باران را در حین رانندگی در شب از بین برده و خط دید مستقیم راننده را ارتقا دهد. در این سامانه، چراغ جلوی وسیله‌ی نقلیه به گونه‌ای تجهیز می‌شود تا قطرات باران را از پیش روی راننده محو کند.

در این چراغ جلو، دوربین ویژه‌ای کار گذاشته شده است که قادر به تشخیص قطرات باران (و احتمالاً برف و تگرگ) است و می‌تواند به کمک پردازنده ‌داخلی مسیر قطرات را تشخیص داده و با نتابیدن نور به آن مسیرها، مانع مشاهده قطرات باران شود. اینتل ادعا کرده که این امر نیاز به پردازش بسیار سنگینی دارد اما سیستم آنها تنها با 13 میلی‌ثانیه تاخیر قادر به پردازش و تابش نور توسط پروژکتورهای جلوی خودرو است.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌نمایید، این فناوری می‌تواند تا حد بسیار زیادی به ارتقای خط دید مستقیم راننده در زمان بارندگی به خصوص در هنگام شب کمک کند. این فناوری به خصوص در زمان بارش در مناطق سردسیری و مرطوب چون شمال کشور خودمان یا قاره‌ی سبز اروپا کاربر خواهد داشت.

اگر مایلید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید مشاهده‌ی ویدئوی ضمیمه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در آخر لازم به ذکر است که محققان امیدوارند این فناوری را تا ده سال آینده در خودروهای سواری به کار گیرند. نظر شما در این باره چیست؟ آیا پیشنهاداتی برای ارتقای سطح امینی رانندگی در مناطق خشک و کم بارش دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات