نخستین تلفن هوشمند مخصوص نابینایان در دنیا معرفی شد

شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
اولین تلفن هوشمند ویژه‌ی افراد نابینا، برای نخستین بار در جهان به مرحله تولید رسیده و به زودی در کشور هند عرضه خواهد شد. بارزترین ویژگی این دستگاه، صفحه نمایش آن است که به‌سبب بهره مندی از یک شبکه متشکل از گیره‌های متحرک عمودی، قابلیت به اجرا درآوردن حروف و اشکال بریل را میسر می‌کند.
تبلیغات

سامیت دگر، سازنده این دستگاه می‌گوید:

ما بالاخره موفق به تولید نخستین تلفن هوشمند دنیا با قابلیت نمایش خطوط بریل شدیم. این محصول، به دلیل بهره‌‌مندی از یک نمایشگر لمسی پویا و نوین، قابلیت تبدیل اطلاعات و محتوای دریافتی به الگوهای قابل لمس توسط انگشتان را دارا می‌باشد که ایده‌ی تلفن هوشمند نابینایان را به معنای واقعی کلمه تحقق بخشیده است.

انگیزه‌ی شروع این پروژه، زمانی در ذهن او شکل گرفت که دریافت محصولات فعلی فناوری، تنها توسط افراد سالم قابل استفاده‌اند و قشر وسیعی از افراد که دارای ناتوانی های فیزیکی هستند، کاملا نادیده گرفته می‌شوند.

وی همچنین اظهار داشت:

نتایج آزمایش های به عمل آمده، تاکنون بسیار امیدوار کننده بوده‌اند. هدف ما از ساخت این وسیله، چیزی بیشتر از یک تلفن هوشمند صرف، و در واقع یک همدم بوده است. بدون شک، در آینده شاهد نسخه هایی بسیار پیشرفته‌ تر و کامل تر نیز خواهید بود.

سامیت دگر این پروژه را سه سال پیش، هنگامی‌ که در موسسه ملی طراحی هند مشغول به تحصیل بود، شروع کرد. فناوری نهفته در پس این ابزار، در نمایشگر آن پنهان است. این دستگاه دارای یک حافظه تجسمی است که از قابلیت ویژه‌ی فلزات، یعنی حفظ شکل اصلی و انبساط ها و انقباضات، به منظور برسی استفاده‌ی صورت گرفته، بهره می‌جوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات