اضافه کردن ظاهر مدرن ویندوز۸ به دستگاه‌های اندرویدی

پنج‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
مطالعه 4 دقیقه
اگر شما کاربر اندروید هستید، مطمئناً از انعطاف‌پذیری بسیار بالای این سیستم‌عامل در شخصی سازی تمام قسمت‌های آن مطلع هستید. بنابراین، اگر شما نیز مایلید رنگ و لعاب مدرن «مترو» را مهمان دستگاه اندرویدی خود کنید، برنامه‌هایی که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت، می‌توانند این خواسته شما را برآورده کنند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

یکی از بحث بر‌انگیز ترین ویژگی‌های ویندوز ۸، رابط کاربری جدید و مدرن آن، معروف به «مترو» می باشد. اگر شما هم از کسانی هستید که مترو را فقط در حد نام آن می‌شناسید، می‌بایست بدانید که این رابط کاربری مدرن، از صفحه آغازینی جدید و قرارگیری کاشی‌های برنامه‌ها بر روی آن ساخته شده است. عده‌ای از کاربران معتقدند، مترو به واسطه سادگی بیش از حد و ناکارآمدی در استفاده بهینه از فضای صفحه نمایش، برای استفاده در رایانه‌های خانگی مناسب نمی باشد. با این حال این رابط کاربری مدرن می‌تواند برای استفاده در ابزارهای قابل حملی نظیر تلفن‌های هوشمند و تبلت ها که دارای صفحه نمایش‌های  لمسی هستند، بسیار مناسب و کاربردی باشد.

Fake Windows 8 Launcher

اگر چه شما قادر نیستید تم کلی برنامه‌ها را به گونه‌ای تغییر دهید که کاملاً مشابه آنچه در ویندوز ۸ وجود دارد، به نظر برسند؛ ولی شما می‌توانید لانچر دستگاه اندرویدی خود را به شکل Start Screen ویندوز ۸ در بیاورید. Fake Windows 8 Launcher بهترین برنامه موجود، برای انجام این کار می باشد. البته این برنامه یک نمونه کامل و بی‌نقص از مترو را برای شما شبیه سازی نخواهد کرد. ولی قطعاً تغییراتی که این برنامه بر روی دستگاه شما اعمال می کند، فضای اندرویدی را به رابط کاربری ویندوز ۸ بسیار نزدیک خواهد کرد.

این برنامه به شدت قابلیت سفارشی سازی دارد. به طوری که شما می‌توانید مشخص کنید چه برنامه‌ای به صفحه شروع سنجاق شود و یا از تصویر پس زمینه مورد علاقه خود استفاده کنید و یا حتی نام کاربری خود را در در گوشه تصویر تغییر دهید. این لانچر در حالت افقی نیز به خوبی کار می‌کند؛ چیزی که در لانچر پیش‌فرض اندورید و حتی تاچ‌ویز سامسونگ خیلی خوب کار نمی‌کند.

با توجه به دقت بالا و تنظیمات بسیار متنوع، این لانچر، پیشنهاد نخست ما در این زمینه است.

Windows 8 for Android (غیررایگان)

پیشنهاد بعدی ما، برنامه Windows 8 for Android است. با اینکه این برنامه از بعضی جهات به خوبی برنامه قبلی نیست، ولی به هر حال تغییرات مناسبی را به منظور تغییر حال و هوای اندرویدی دستگاه شما به فضای مدرن ویندوز ۸ انجام می دهد. این لانچر کاشی ها را در نماهای زیبا و در دو اندازه کوچ و بزرگ نمایش می دهد. همچنین Windows 8 for Android نواری را در اختیار شما می‌گذارد که به طور خودکار مخفی شده و می‌تواند حاوی تعدادی از برنامه‌های پر‌استفاده شما باشد. از نظر ما، این برنامه چندان که باید مرتب و شکیل نیست (بر خلاف برنامه Fake Windows 8). خصوصا به خاطر کاشی های برخی از برنامه‌ها که پس زمینه رنگی مناسبی ندارند.

توسعه‌دهنده این برنامه در توضیحات مربوط به آن قید کرده است که Windows 8 for Android برای استفاده در تبلت ها مناسب نمی باشد. نکته‌ای که احتمالاً برخی از کاربران را ناامید خواهد کرد. همچنین این برنامه رایگان نبوده و با پرداخت ۱.۹۹ دلار در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت. با این حال ممکن است عده‌ای از کاربران از کار با این برنامه لذت برده و آن را به عنوان انتخاب نهایی خود برگزینند.

Windows 8 for Go Launcher Ex

اگر شما کاربر Go Luncher Xe باشید مطمئناً کاربری خوش شانس هستید. چرا که طراح (و یا طراحان) گروه Pizero، مسئولیت طراحی قالب این لانچر را بر عهده داشته‌اند و تلاش نموده‌اند تا لمس فضای ویندوز را در دستگاه اندرویدی شما به بهترین نحو میسر سازند. در Go Luncher Xe بر خلاف برنامه‌های قبلی، تلاش نشده تا همه چیز عیناً کپی‌برداری از فضای ویندوز ۸ باشد. اما در عوض بسیاری از المان ها و رنگ بندی‌های ویندوزی در طراحی جزئیات این برنامه به کار گرفته شده است. این موضوع در تب های All، Recent و Running که در بالای صفحه واقع شده‌اند قابل ملاحظه است. با این حال، قالب کلی برنامه در عین زیبایی، بسیار ساده بوده و هنوز هم حال و هوایی اندرویدی دارد و عملاً شما نباید از آن انتظار تغییراتی ساختاری و لمس لانچری کاملاً متفاوت را داشته باشید. با این توصیفات، اگر شما مایلید خیلی بیش از این‌ها، حال و هوای ویندوز ۸ را مهمان دستگاه اندرویدی خود کنید (خصوصا در مورد کاشی ها)، احتمالاً این برنامه انتخاب مناسبی برای شما نیست.

نتیجه‌گیری

در اینجا ما به معرفی چند برنامه مختلف پرداختیم تا شما به انتخاب خود یکی را برای تغییر حال و هوای دستگاه اندرویدی خود انتخاب کنید. در حالی که این برنامه‌ها بهترین گزینه های موجود برای نزدیک شدن به فضای مدرن ویندوز ۸ می باشند، انتخاب های دیگری نیز برای شبیه سازی فضای سایر سیستم عامل ها بر شما وجود خواهد داشت. شما می‌توانید دستگاه اندرویدی خود را به آیفون و یا اوبونتو و سایر سیستم عامل ها نزدیک نمایید. تنها کافی است با صرف کمی وقت و جستجو در Play Store، برنامه‌های مفیدی در این رابطه بیابید.

آیا شما کاربر اندروید هستید و تا کنون تلاش مشابهی در جهتر تغییر ظاهر دستگاه خود کرده اید؟ اگر بله از چه ابزار و یا برنامه‌ای برای این کار استفاده نموده‌اید و از کدام مورد نتیجه بهتری گرفته اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستان خود در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات