جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته ۵

دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و علم به طور هم‌زمان علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. ما تا کنون جذاب‌ترین تصاویر علمی ۴ هفته گذشته را برایتان گردآوری کرده‌ایم. حالا در هفته پنجم تصویر زیبای هفته‌ای که گذشت را از شفق قطبی گرفته تا تجربه‌ی خلاء در جو زمین و بیماری میمونی، تقدیم شما زومیتی‌های عزیز می‌کنیم.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

نمایش نور

best-pix-of-week-1

آسمان شب در منطقه‌ی تالین در کشور استونی به زیبایی با شفق قطبی آراسته شده است.

پرواز در اتاق!

best-pix-of-week-2

افراد غیر نظامی که سوار بر ایرباس A330 Zero-G شده‌اند در حال تجربه‌ی حالت بی‌وزنی هستند. این هواپیما نخستین نمونه‌ی تجاری برای اروپایی‌هایی است که می‌توانند با پرداخت شش هزار یورو حالت خلاء را تجربه کنند.

نورهای اولیه

best-pix-of-week-3

ماهواره‌ی پلانک اروپایی موفق به تولید دقیق‌ترین نقشه از پرتوهای ماکروویو کیهانی شده است. این تصویر نخستین نورهای موجود در کائنات را به خوبی نمایش می‌دهد.

توپ بازی

best-pix-of-week-4

ICub روبات انسان‌نمایی است که می‌کوشد در نشست اینوروبو 2013 (Innorobo) در لیون در جنوب شرقی فرانسه، توپی را از کاربر بگیرد.

محموله‌ی تقلبی

best-pix-of-week-5

مأمور پلیس چینی در حال عبور از میان انبوهی از داروهای تقلبی است که اخیراً در پکن، پایتخت چین کشف و ضبط شده است. ارزش این تجارت غیرقانونی در عرصه‌ی بین‌المللی رقمی در حدود 75 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

حجامت

best-pix-of-week-6

بیماری که به پزشک سنتی در سنگاپور مراجعه کرده تحت مداوا قرار گرفته است. حجامت یکی از شیوه‌های رایج در طب سنتی آسیا و خاورمیانه به شمار می‌رود.

مرض میمونی!

best-pix-of-week-7

هیچ می‌دانستید که بوزینه‌ی دم کوتاه (Macaque) نیز مثل انسان‌ها از زکام بهاره رنج می‌برد؟ فصل گرده‌افشانی در ژاپن از فوریه تا آوریل به درازا می‌انجامد و کارشناسان معتقدند که شدت این بیماری در سال جاری بسیار بیشتر از قبل خواهد بود.

بازگشت به زمین

best-pix-of-week-8

فضاپیمای سایوز TMA-06M فضانوردانی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشتند را به زمین بازگردانده و آن‌ها را در آرکالیاک در قزاقستان پیاده کرده است.

دنیای آبی

best-pix-of-week-9

22 مارس (دوم فروردین) روز جهانی آب است. تصویر قطره آبی که نقشه‌ی زمین در آن منعکس شده است در کنار تلاش کارشناسان می‌کوشند تا توجه عمومی را به مدیریت بهینه‌ی منابع آب آشامیدنی جلب کند.

ژست تیراندازی

best-pix-of-week-10

مومیایی پلاستیکی جسد فردی که تیر و کمانی به دست گرفته است، در نشست آناتومی گونتر ون‌هاگنز در وین در معرض نمایش عموم قرار گرفته است. ون‌هاگنز پزشک هنرمندی است که اجساد داوطلبین را پس از مرگشان، با روش ابداعی خود برای مومیایی، تبدیل به آثار هنری ابدی می‌کند و هر از گاهی آنها را در گالری‌هایی زیبا (و البته ترسناک) در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات