زنگ خطر برای PC: برای اولین بار در تاریخ وب، 20 درصد از وبگردی با تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها انجام شده است

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
کم کم موج تلفن‌های همراه و تبلت‌ها دارد دنیای کامپیوترها را زیر محبوبیت خود مدفون می‌سازد. این موضوعی است که آمارهای جدید وبگردی در ماه اخیر نشان می‌دهند. آماری که رشد فزاینده وبگردی با دستگاه‌های همراه را نشان می‌دهد. با ما همراه باشید تا بیشتر در رابطه با کمرنگ شدن نقش کامپیوترها با پر رنگ شدن نقش تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند صحبت کنیم.
تبلیغات

 اگر تاکنون تبلت یا تلفن هوشمند با صفحه نمایش بزرگ را برای وبگردی امتحان کرده باشید، احتمال بسیار زیاد راحتی حمل و استفاده از آن‌ها در هر مکان و لحظه، باعث شده تا شما نیز وبگردی با این هوشمند‌های کوچک را به وبگردی با کامپیوترها ترجیح دهید. اگر اینگونه است، باید بدانید که شما تنها نیستید. بلکه برای اولین بار در تاریخ دنیای وب،‌ 21.6 درصد از کل ترافیک وب جهانی، به تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند وابسته شده است. این موضوع را گزارش اخیر StatCounter بیان می‌کند.

وبگردی با گجت‌های همراه در سال جاری با 53 درصد افزایش همراه بوده است و در ماه ژانویه (دی ماه سال گذشته) تنها 13 درصد از ترافیک وب در اشغال گجت‌ها بوده است. در واقع این موضوع را می‌توان روشن‌ترین نشانه از جایگزینی تبلت‌ها و گجت‌های هوشمند با کامپیوترها دانست. جایگزینی که سرعت بالایی دارد و اکنون که در حال نوشتن این خبر هستیم، این روند ادامه دارد. روندی که نشانه دیگر آن را در کاهش فروش پی‌سی‌ها و افزایش مبالغ نجومی حاصل از فروش گجت‌ها بر آن مهر تایید می‌زند. 

جالب است بدانید که براساس گزارش Google Analytics حدود  15 درصد از کاربران زومیت نیز،  از ابزارهای پورتابل شامل تبلت و تلفن هوشمند برای بازدید از سایت اقدام می‌کنند.

شما چقدر از تلفن هوشمند یا تبلت برای وب گردی استفاده می‌کنید؟ تجربه وب گردی با این ابزارها را چطور با PC مقایسه می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات