پلیس محلی آمریکا مکالمات تلفنی شهروندان را شنود می‌کند

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
گزارشی که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد که علاوه بر سازمان امنیتی آمریکا یا NSA، پلیس محلی آمریکا نیز به مکالمات تلفنی مردم گوش می‌دهد! این گزارش اعلام می‌کند که تقریبا بیشتر اطلاعات مردم و مکالمه‌هایشان توسط پلیس محلی ضبط می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره این گزارش با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 گزارش‌های تازه، از موج جدیدی از جاسوسی پلیس آمریکا خبر می‌دهد که با کمک تکنولوژی‌های تازه، پلیس محلی می‌تواند به شنود و ضبط مکالمات تلفنی که در آن واحد در حال انجام است بپردازد. این موضوع، این اجازه و امکان را در اختیار پلیس محلی قرار می‌دهد تا به کسب اطلاعات از کسانی که حتی تحت بازجویی نیستند بپردازد. طبق یک مطالعه بر روی 124 مامور پلیس در 33 ایالت آمریکا، 25 درصد از آن‌ها در ماموریتی با نام tower dump شرکت دارند که در طی آن، با متد پیشرفته‌ای که در ادامه آن را توضیح می‌دهیم، اطلاعات و تماس‌های شهروندان را دریافت می‌کنند.

این متد برای شهروندان آمریکایی که از دست دادن حریم خصوصی برایشان دلهره آور است، خبر ناخوشایندی است. یک دیوایس کوچک به نام Stingray که ابعادی در حد یک کیف دستی دارد و در ماشین‌های در حال گشت جایگزاری می‌شود کافی است تا تلفن شما این دیوایس کوچک را اشتباها به عنوان یک برج مخابراتی عظیم قلمداد کند و با اتصال به آن، اطلاعات و تماس‌ شما را در اختیار پلیس محلی قرار دهد. این دیوایس کوچک جادویی مبلغی نزدیک به 400 هزار دلار دارد که توسط پلیس فدارل آمریکا برای مبارزه با ترور تامین می‌شود.

این در حالی است که سازمان‌هایی همچون ACLU نگران مقدار داده‌هایی هستند که توسط پلیس دریافت می‌شود. اما پلیس آمریکا در پاسخ این نگرانی‌ها اظهار می‌کند که حق دریافت و استفاده از این اطلاعات را برای ردیابی مجرمان، تروریست‌ها و آدم‌رباها دارد. 

به محض دریافت اطلاعات اولیه، پلیس با اجازه دادگاه می‌تواند از سرویس‌دهنده‌های مخابراتی اطلاعات بیشتری همچون آدرس، مسیج‌ها و تماس‌های این مضنونین را کسب نماید. البته استفاده از هر اطلاعاتی که حقوق قانونی شهروندان خدشه‌ای وارد سازد توسط دادگاه ممنوع شده است. 

حالا این موضوع بر نگرانی آمریکایی‌ها برای حفظ حریم شخصی دامن زده است. موضوعی که اپراتورهای آمریکایی را از نظر میزان امنیت، دچار خدشه‌ای جدی می‌سازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات