ساعت هوشمند Fashioncomm A1 با صفحه نمایش Mirasol کوالکام معرفی شد

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
اغلب کمپانی‌های مطرح حوزه فناوری نسبت به طراحی و ساخت ابزارهای پوشیدنی اقدام کرده‌اند و همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید کوالکام، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده موبایل در دنیا نیز نسبت به توسعه فناوری‌های مختلف مرتبط با ساعت هوشمند اقدام کرده بود و حالا به نظر می‌رسد، یک محصول نهایی با صفحه نمایش Mirasol کوالکام عرضه شده است.
تبلیغات

ساعت هوشمند چینی Appscomm Fashioncomm A1 اولین محصولی است که به صفحه نمایش Mirasol کوالکام مجهز می‌شود. میراسول توسط کمپانی کوالکام توسعه داده شده و دارای مصرف بسیار بهینه‌ای است. این صفحه نمایش اولین بار در نمونه اولیه از یک ساعت هوشمند به نام Toq که توسط خود کوالکام ساخته شده بود به نمایش درآمد.

صفحه نمایش 1.55 اینچی ساعت هوشمند A1 از پنل MEMS بهره می‌برد. صفحه نمایش میراسول علاوه بر تراکم بسیار بالای پیکسل‌ها دارای مصرف انرژی بسیار پایینی است. برای آشنایی بیشتر با این صفحه نمایش به مقاله «کوالکام از صفحه نمایش Mirasol با تراکم خارق العاده 576ppi پرده برداشت» مراجعه کنید.

نمونه اولیه ساعت هوشمند Toq طول عمر باتری 3 تا 5 روزه را ارائه می‌کرد که نسبت به ساعت‌های هوشمند فعلی بازار، وضعیت به مراتب بهتری داشت. اما ساعت A1 با بکار گیری یک باتری 450 میلی آمپرساعتی و فناوری Mirasol توانسته طول عمر باتری را تا 190 ساعت در حالت استندبای افزایش دهد.

ساعت هوشمند A1 از تراشه کنترلر GSM پشتیبانی می‌کند و به این ترتیب قادر به دریافت یا ارسال مکالمه تلفنی یا پیامک بدون نیاز به تلفن است. این ساعت مچی همچون ساعت Galaxy Gear سامسونگ دارای یک دوربین کوچک داخلی برای تصویر برداری است.

ساعت هوشمند A1 با قیمت حدود 213 دلار برای کاربران چینی عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات