نوکیا پشتیبانی از سیمبین و میگو را تا پایان سال 2013 متوقف می‌کند

سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
با مهاجرت نوکیا به ویندوزفون، این کمپانی فنلاندی از تصمیم خود مبنی بر عدم پشتیبانی از Symbian و Meego خبر داده بود. پس از تصاحب این شرکت توسط مایکروسافت، امید‌ها برای لغو این تصمیم بیش از پیش رنگ باخت. امروز نوکیا نیز تصمیم خود برای پایان دادن به پشتیبانی از سیمبین و میگو را بصورت رسمی اعلام کرد.
تبلیغات

چند سال پیش، نوکیا با برون سپاری، توسعه‌ی نرم‌افزاری سیمبین را به Accenture واگذار کرد، یعنی این شرکت فنلاندی خود نرم‌افزار‌های مربوط به این پلتفرم را تولید نمی‌کرد و این وظیفه به Accenture محول شده بود. این شرکت نیز خبر از پشتیبانی از سیمبین تا سال 2016 داده بود. اما ایمیلی از نوکیا به کارکنانش، همه‌ی این تصمیمات و برنامه را نقش بر آب کرد. چراکه نوکیا در این ایمیل، رسما از عدم پشتیبانی از سیمبین و میگو پرده برداشت و ارائه هرگونه به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای سیمبین و میگو را از طریق فروشگاه نوکیا منتفی اعلام کرد. این بدین معنی است که پس از یکم ژانویه 2014 یعنی 11 دی‌ماه، توسعه دهندگان این دو پلتفرم، دیگر قادر به توسعه و نشر نرم‌افزارهای خود در فروشگاه نوکیا نخواهند بود.

نوکیا این تصمیم را در جهت تمرکز بیشتر برروی سری Asha و Windows Phone اعلام کرده است. البته می‌توان ادامه‌ی حیات Asha را به‌خاطر قید نام آن در قرارداد با مایکروسافت دانست که مایکروسافت را متعهد به ادامه‌ی تولید آن کرده است. شاید این تصمیم زیاد هم تاثیرگذار نباشد، چراکه امروزه افراد کمی از گوشی‌های سیمبین و میگو استفاده می‌کنند.

نظر شما در مورد مرگ یکی از پرطرفدارترین پلتفرم‌های گوشی تلفن‌همراه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات