کانن دوربین جدید EOS M با سیستم بدون آینه را معرفی کرد: سنسور 18 مگاپیکسل APS-C، سازگاری با لنزهای EF

دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷
مطالعه 4 دقیقه
امروز کانن بصورت رسمی دوربین بدون آینه خود EOS M را معرفی کرد. با اینکه این مدل انتظارات دوستداران عکاسی را برآورده نکرده، اما به نظر می‌رسد که ارزش انتظار کشیدن را داشته است. برخلاف دوربین‌های Nikon 1، سری جدید EOS M فاصله زیادی با مدل‌های نیمه‌حرفه‌ای DSLR کانن ندارد. در واقع از نظر سخت‌افزاری، بسیاری از قطعات استفاده شده در EOS M با مدل T4i-650D یکسان است. جزئیات کامل به همراه گالری تصاویر مربوط به EOS M را در ادامه مشاهده کنید.
تبلیغات

EOS M از نظر سخت‌افزاری شباهت زیادی به T4i دارد، به‌عنوان مثال می‌توان به سنسور 18 مگاپیکسلی APS-C، پردازنده DIGIC 5 ، صفحه‌نمایش 3 اینچی لمسی زد لک و سیستم فوکوس اتوماتیک هیبریدی اشاره کرد. طراحی بدنه این مدل بر خلاف مدل‌های معادل شرکت‌های دیگر مانند Fuji Xpro-1 ، SONY NEX-7 یا Olympus OM-D E-M5 از طراحی ضعیف‌تری برخوردار است و به دوربین‌های معمولی شباهت دارد.

دوربین‌های بدون آینه یا Mirrorless سری جدیدی از دوربین‌های نیم‌حرفه‌ای هستند که فاقد منشور منعکس‌کننده نور بوده و علاوه بر امکان اعمال تنظیمات دستی و سنسور حرفه‌ای از ابعاد اندازه کوچکی نیز برخوردار هستند.

EOS M black front Mount Adapter EF EOS M-hero gallery post

دوربین EOS M به همراه لنزکیت EF-M 22mm f/2 STM حدود 400 گرم وزن دارد که نسبت به مدل T4i با وزن 775 گرم بسیار سبک‌تر است. EOS M از لحاظ فیزیکی به S100 شباهت دارد اما ابعاد آن تا حدی از S100 بزرگتر است. این دوربین در حالت عکاسی حساسیتی بین ایزو 100 تا 25,600 (در وضعیت تقویت شده) داشته و در حالت فیلم‌برداری تا ایزو 12,800 را پشتیبانی می‌کند. در وضعیت فیلم‌برداری قادر است رزولوشن 1980 در 1080 را در 3 سرعت 24، 25 و 30 فریم در ثانیه به صورت Progressive ضبط کند. در حالت دیافراگم و اکسپوژر ثابت سرعت عکس برداری پشت سر هم این دوربین هم 4.3 فریم در ثانیه است.

رابط کاربری این دوربین بیشتر به دوربین‌های Point and shoot کانن شباهت دارد تا دوربین‌های حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای DSLR این شرکت. یکی از مواردی که موجب کاهش اندازه فیزیکی این دوربین شده، حذف دکمه‌های روی دوربین و جایگیزین کردن آن‌ها با یک صفحه 3 اینچی لمسی است که از دید عکاسان حرفه‌ای یک نقطه ضعف به حساب می‌آید.

HR EOS M BLACK BODY BACK CL-hero

بااین‌حال کاربر قادر به اعمال تنظیمات دستی حتی در حالت فیلم‌برداری نیز است، این موضوع می‌تواند موجب جلب دوستداران فیلم‌برداری که به یک دوربین کوچک در عین حال حرفه‌ای نیاز دارند، گردد. همچنین میکروفون استریو به همراه تنظیم دستی درجه آن روی این دوربین تعبیه شده که بازهم توانایی فیلم‌برداری این دوربین را بیشتر جلوه می‌دهد.

HR EOS M WHITE EFM22 2 STM TOP CL

چشمی الکترونیکی یا اپتیکالی و فلش در این دوربین وجود ندارد ولی با وجود Hot Shoe در بالای دوربین، می‌توان از طیف وسیعی از تجهیزات جانبی کانن استفاده کرد. کانن به جز لنز کیت 22 میلیمتری ، لنز EF-M 18-55 f/3.5-5.6 IS STM را نیز با قیمت 300 دلار معرفی کرده است.

همچنین شما می‌توانید آداپتور EF-EOS M را باقیمت 200 دلار تهیه کرده و از تمامی لنزهای سری EF کانن روی بدنه این دوربین استفاده کنید.

EOS M black slant Mount Adapter EF EOS M 70-200-hero

قیمت دوربین Canon EOS M به همراه لنز کیت 22 میلیمتری 800 دلار است و در ماه اکتبر امسال (مهر – آبان‌ماه) عرضه خوهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات