آیا قیمت ۲۰۰ دلاری کروم‌بوک ایسر می‌تواند به محبوبیت بیشتر این سیستم‌عامل بیانجامد؟

جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
دوشنبه‌ی این هفته روز مهمی‌برای آینده‌ی کروم‌بوک بود. در این روز شرکت ایسر در مراسم ویژه‌ای از لپ‌تاپ ۲۰۰ دلاری جدید خود که مجهز به این سیستم‌عامل گوگل است، پرده‌برداری کرد. دستگاه ارزان قیمتی که قرار است بازار را متحول کند و نام گوگل را در همه جا برجسته سازد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر دقیق‌تر به موضوع نگاه کنیم، در این بازه قیمتی می‌توان C7 ایسر را جدی‌ترین رقیب نسل دوم کروم‌بوک سامسونگ ۲۵۰ دلاری دانست، که قرار است کاربرانی که به بودجه خیلی اهمیت می‌دهند را به خود جذب کند.

البته کم کردن از هزینه‌ها بر خود دستگاه بی‌تأثیر نبوده است و به‌خصوص این موضوع را می‌توان در سخت‌افزار به کار گرفته شده به خوبی ملاحظه کرد. C7 ایسر مجهز به پردازنده‌ی سلرون اینتل است و از یک دیسک سخت معمولی بهره می‌برد. به عبارت دیگر اگر C7 را با لپ‌تاپ ۲۵۰ دلاری سامسونگ مقایسه کنیم، در محصول ایسر بیشتر از تجهیزات قدیمی‌ استفاده شده است، درحالی‌که کروم‌بوک کره‌ای‌ها دارای پردازنده‌ی دو هسته‌ای ARM و حافظه SSD است.

البته نباید از یاد برد که نمی‌توان از این نوع محصولات انتظار کارایی یک رایانه‌ی رومیزی قدرتمند را داشته باشیم. از سویی دیگر چند سالی است که گوگل سیستم‌عامل ابری خود یعنی کروم‌بوک را معرفی کرده و به آن به‌عنوان نقطه‌ی دسترسی به خدمات آنلاین خود نگاه می‌کند.

اگر خاطرتان باشد، زمانی که چند سال پیش آن‌ها در کنفرانس I/O از سیستم‌عامل کروم برای نخستین بار پرده‌برداری کردند، چه سر و صداهای زیادی در حوزه فناوری به پا شد و بسیاری این پرسش را در ذهن داشتند که یک سیستم‌عامل مبتنی بر اینترنت به چه کار خواهد آمد؟!

اما حالا وضع به قرار دیگری است! اگر به سایت‌های فروش رسمی‌این دو محصول مراجعه کنید خواهید دید که خریداران در ازای پرداخت هزینه‌ی این لپ‌تاپ‌ها می‌توانند از سرویس هدیه‌ی ۱۲ روزه‌ی اینترنت وای‌فای درون‌پروازی Gogo بهره ببرند. و در کنار آن به صورت مجانی تا دو سال از سرویس ۱۰۰ گیگا بایتی گوگل درایو نیز منتفع شوند.

بدین‌ ترتیب می‌توان انتظار داشت که وجود چنین مشوق‌هایی در کنار قیمت اقتصادی (آن هم در این اوضاع گل و بلبل) به بالاتر رفتن میزان محبوبیت کاربران از کروم‌بوک گوگل منتج شود.

فروش لپ‌تاپ ۲۰۰ دلاری ایسر از امروز شروع شده، و علاقمندان می‌توانند برای این منظور به فروشگاه اینترنتی گوگل پلی یا Best Buy مراجعه نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات