E3 2011: ای ام دی، نسل جدید پردازنده های خود را با نام FX معرفی کرد

پنج‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸
مطالعه 2 دقیقه
رقابت اینتل و ای ام دی در تولید پردازنده از سال ها پیش آغاز شده است و همواره علاقمندان بازی اهمیت ویژه ای برای این دو تولید کننده داشته اند. در طی سال های اخیر پردازنده های تولیدی AMD همواره قیمت مناسب تری در رنج متوسط پردازنده ها (از نظر بازده و قدرت) داشته است و Intel نیز همواره عنوان قوی ترین CPU های دنیا را در دست داشته است. در واقع AMD بازار پردازنده های ارزان قیمت را در دست داشته و اینتل نیز بازار پردازنده های قدرتمند و گران قیمت را از آن خود کرده است. AMD در نمایشگاه E3 نسل جدید پردازنده های خود را در سری FX معرفی کرده است.
تبلیغات

پردازنده های AMD در بسیاری از کارهای روزمره و اجرای اکثر بازی ها بهترین گزینه هستند چون بازده قابل قبولی داشته و قیمت آنها نیز بسیار ارزان تر از معادل تولیدی Intel است. اما در بازه پردازنده های قدرتمند (High-End) که برای امور بسیار حرفه ایی و یا اجرای بازی های بسیار سنگین استفاده می شوند، Intel معمولا تنها گزینه است.

سال ها پیش AMD پردازنده های high-end خود را در سری FX وارد بازار می کرد و حالا پس از گذشت چند سال این شرکت قصد دارد مجددا سری FX را احیا کند. پردازنده های سری FX مناسب اجرای بازی های سنگین کامپیوتری و نرم افزارهای حرفه ایی خاص خواهند بود. اولین پردازنده های سری FX با نام Scorpius به همراه سری 9 تراشه های مادربرد و کارت گرافیک های سری Radeon HD 6000 عرضه خواهند شد.

پردازنده های سری FX با هشت هسته Unlocked تولید خواهند شد. هسته های Unlock این پردازنده ها باعث می شود به راحتی اورکلاک گردند. این اقدام یکی از تلاش های دیگر AMD برای جدی تر کردن رقابت با اینتل در بازار پردازنده های high-end است.

AMD همچنین اعلام کرده که با برخی از کمپانی های مطرح تولید کننده بازی وارد مذاکره شده است تا بازی های جدید را با پشتیبانی از فناوری های HD3D، Eyfinity و پشتیبانی از دو کارت گرافیک بسازنند.

منبع: Engadget

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات