سامسونگ از نمایشگر 55 اینچی سه بعدی بی نیاز از عینک خود پرده برداری کرد

جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
تاکنون نمایشگرهای سه بعدی که بی نیاز از عینک، عرضه شدند همگی اندازه کوچکی داشتند و زاویه دید آنها نیز محدود به نقاط خاص و مشخصی می شد. ولی این بار سامسونگ نمایشگر سه بعدی 55 اینچی بی نیاز از عینک خود را ارائه کرده است. در ادامه جزئیات بیشتری از این نمایشگر را مشاهده می کنید.
تبلیغات

سامسونگ نمایشگر سه بعدی بی نیاز از عینک خود را در سایز 55 اینچ ارائه کرده است. پیش از این نمایشگر های سه بعدی بی نیاز از عینک ابعاد کوچکی داشتند. ولی این نمایشگر دارای 9 نقطه Sweet Spot بوده و زاویه دید آن نیز بهینه شده است.

از دیگر محدودیت هایی که نمایشگر های سه بعدی بی نیاز از عینک داشتند، این بود که شما برای مشاهده تصاویر سه بعدی باید در فاصله مشخصی از این تلویزیون ها قرار داشته باشید. ولی نمایشگر جدید سامسونگ این محدودیت را نداشته و به شما اجازه می دهد در فاصله 2.5 تا 6 متری از تلویزیون قرار بگیرید.

سامسونگ این پنل FPD 55 اینچی را در چین رونمایی کرده است. شما می توانید با استفاده از این تلویزیون حالت تلویزیون را روی دو بعدی یا سه بعدی تنظیم کنید و هر دو نوع تصویر را با این تلویزیون مشاهده کنید.

روش کار این تلویزیون به این صورت است که دارای 2 پنل LCD است که یکی از پنل ها تصاویر مختلف را برای چشم چپ و راست تولید می کند و پنل دیگر که در جلوتر قرار گرفته هم شاخص های انحراف نور را بر اساس تصاویری که باید به صورت سه بعدی مشاهده کنید، تغییر می دهد.

رزولوشن تصویر این تلویزیون 1920x1080 بوده و روشنایی معادل 500cd/m2 و کنتراست 4000:1 دارد. نور پس زمینه این تلویزیون فعلا Direct-lit CCFL است ولی سامسونگ اعلام کرده ممکن است نور پس زمنیه در نسخه اصلی تلویزیون به LED تغییر یابد.

خبر بد در مورد این تلویزیون این است که سامسونگ اعلام کرده این تلویزیون تا 3 سال آینده عرضه نخواهد شد و مدل ارائه شده تنها یک نمونه اولیه است. آیا شما تا سه سال آینده برای خرید تلویزیون های سه بعدی بدون نیاز به عینک صبر خواهید کرد یا تلویزویون های سه بعدی با عینک موجود در بازار را ترجیح می دهید؟

منبع: TrustedReview

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات