اندروید آهنربای بدافزار است

چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
گزارش اخیری که مکافی ارائه کرده نشان می دهد که تعداد بدافزار و ویروس هایی که ابزارهای اندرویدی را هدف قرار داده اند به شدت رو به افزایش هستند. این گزارش نشان می دهد که سال 2011 شلوغ ترین سال در کل تاریخ برای نرم افزارهای مخرب تحت موبایل است. تعداد تلفن و تبلت های آلوده شده به ویروس ها در سه ماه سوم سال 2011 حدود 37 درصد افزایش یافته است.
تبلیغات

محبوبیت ابزارهای مبتنی بر سیستم عامل اندروید باعث هدف قرار گرفتن آن و رشد بد افزارهای تحت این سیستم عامل است. تقریبا تمام بد افزارهای منتشر شده در سه ماه سوم سال 2011 اندروید را هدف قرار داده اند. پس از آن سیستم عامل سیمبین نوکیا بیشتر از سایر پلتفرم ها مورد حمله بدافزارها قرار گرفته است.

یکی از رایج ترین ضررهایی که اکثر بدافزارهای اندروید به صاحبان ابزارهای اندرویدی وارد می کنند جمع آوری اطلاعات شخصی و دزدیدن پول از حساب ها بانکی است. معمولا این بدافزارها اطلاعات کاربر را از طریق SMS ارسال می کنند.

گزارش کامل Macafee را در این آدرس مشاهده کنید.

در حال حاضر حدود 75 میلیون بدافزار (Maleware) برای اندروید وجود دارد که خود یک رکورد بسیار نگران کننده برای Android به شمار می رود. با این وجود نصب و استفاده از آنتی ویروس های موبایل برای هر کاربر اندرویدی امری ضروری و در عین حال عاقلانه به نظر می رسد.

جالب است بدانید که رایج ترین بدافزارهای منتشر شده برای اندروید در شاخه آنتی ویروس های تقلبی، بدافزارهای AutoRun (بدافزار هایی که بصورت خودکار اجرا می شوند) و تروجان هایی که رمزهای عبور کاربر را می دزدند، تقسیم بندی می شوند.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات