علی بابا قصد دارد یاهو را بخرد

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
Alibaba، شرکت بزرگ اینترنتی چینی قصد دارد یاهو را بخرد. روز جمعه مدیرعامل این شرکت در دانشگاه استندفورد به حضار اعلام کرد که مشتاق است تا یاهو را بدست آورد. او همچنین بیان کرد که صاحبان علی بابا نیز موافق خرید یاهو بوده و حاضر به تامین بودجه مربوطه می باشند. به این ترتیب علی بابا نیز به لیست شرکت های علاقمند به خرید Yahoo اضافه شده و در کنار مایکروسافت، Horowitz و Silverlake قرار گرفت.
تبلیغات

هرچند یاهو دچار مشکلات مختلفی شده و حتی مدیرعامل این شرکت نیز اخراج شده است اما هنوز ارزش بسیار بالایی داشته و حدود 16.63 میلیارد دلار قیمت دارد. امروز مدیران یاهو می بایست ناراحت و پشیمان باشند که سال گذشته پیشنهاد 44.6 میلیارد دلاری مایکروسافت را رد کردند. اما هنوز هم یاهو با ارزش است و صاحبان این شرکت می توانند درآمد قابل ملاحظه ای را از فروش شرکت بدست آورند.

جالب است بدانید که سال ها پیش، یاهو حدود 40 درصد از شرکت علی بابا را خرید و طی سال های اخیر و با توجه به رشد Alibaba، حال بیش از یک سوم ارزش یاهو به خاطر سهم این شرکت از علی بابا است. Jack Ma مدیرعامل Alibaba، بارها برروی هیئت مدیره یاهو فشار آورد تا سهم خود را به او بفروشند اما یاهو همیشه پیشنهاد های او را رد کرد. حال با توجه به تغییراتی که در مدیریت یاهو اتفاق افتاده و بحران هایی که یاهو با آن درگیر است ممکن است به پیشنهاد Alibaba پاسخ مثبت دهد.

از طرفی مشکلات یاهو در چین به خوبی ثبت شده اند. چهار سال پیش Jerry Yang، یکی از موسسین یاهو در پی ارائه اطلاعات محرمانه کاربران چینی به دولت چین و زندانی شدن برخی از مردم چین مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

اگر یاهو توسط یک شرکت چینی خریداری شود ممکن است حریم خصوصی کاربرانش بیش از پیش به خطر بیافتد.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات