فیس بوک ایمیل را به سیستم پیغام مدرن ارتقا داد

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
Facebook بدنبال جایگزین کردن Email با سیستم جدیدی است که آن را "سیستم پیغام مدرن" (Modern Messaging System) نامیده است. این سیستم ترکیبی از تمام روش‌های ارسال پیغام شامل: ایمیل، مسنجرهای اینترنتی و SMS بصورت یکپارچه است. و این موضوع واضح است که هدف فیس بوک از ارائه این سرویس غلبه بر گوگل و سرویس ایمیل آن، Gmail است.
تبلیغات

اطلاع‌رسانی این سیستم جدید فیسبوک دیشب به‌طور رسمی انجام شد. این سرویس به شما امکان می‌دهد تا به‌راحتی روی تصویر دوست خود کلیک کرده و پیغامی را برای او بنویسید و ارسال کنید سپس فیس بوک باقی کار را انجام می‌دهد. این امکانات ازطریق ایمیل آدرس facebook.com@ نیز بصورت اختیاری قابل انجام است.

اما نکته قابل توجه در این سیستم جدید اصلا آدرس ایمیل جدید نیست و در عوض در راه‌های مختلف ارسال پیغام و ارتباطات است. بجای گروه بندی مکالمات انجام شده بین دو نفر و مرتب سازی و دسته‌بندی پیغام ها براساس تاریخ و غیره، سیستم پیغام مدرن فیس بوک، تمام پیغام های بین دو شخص را در یک قسمت طولانی قرار می‌دهد. این بدین معنا است که شما زمانی که یک پیغام را باز می‌کنید، تمام پیغام های ارسال شده و دریافت شده از دوست مورد نظر خود را در یک صفحه طویل و غول پیکر مشاهده خواهید کرد.

پیغام های ارسال شده یا دریافت شده به دوستان عضو فیس بوک در صفحه اصلی Inbox قرار گرفته و در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند و پیغام های دیگر که از افرادی که عضو شبکه اجتماعی فیس بوک نیستند در Mailbox قرار می‌گیرند. این سیستم در طول زمان های مختلف بسیار هوشمند عمل می‌کند و زمانی که با شخص خاصی ارتباط زیادی داشته باشید فیس بوک ارتباطات شما با آن شخص را در قالب یک صفحه و پشت سر هم نمایش می‌دهد.

هرچند این سیستم جدید فیس بوک برای افرادی که روزانه تعداد بسیاری ایمیل ارسال یا دریافت می‌کنند خیلی راحت نخواهد بود ولی برای کاربران جوان فیس بوک که اغلب به این شبکه اجتماعی سر می زنند بسیار جالب و جذاب است. این سیستم جدید باعث می‌شود ارتباط بین اعضاء فیس بوک و این شبکه اجتماعی بیشتر و بیشتر شود و زمان بیشتری را در این شبکه اجتماعی صرف کنند.

سیستم پیغام مدرن فیس بوک دیشب با یک نرم افزار آیفون شروع به کار کرد.

مارک زاکربرگ در San Francisco اعلام کرد: ایمیل و سیستم ارسال پست هال الکترونیکی فعلی بسیار پیچیده است و جوانان از سیستم جدید فیس بوک خیلی راحت‌تر استفاده خواهند کرد.

او همچنین ادامه داد: ایمیل خیلی رسمی است بعنوان مثال برای ارسال نامه خودمانی به یکی از اعضاء خانوادتان خیلی جالب نیست.

در سیستم جدید فیس بوک شما متن پیغام مورد نظر خود را می نویسید سپس فیس بوک این پیغام را به مسنجر اینترنتی، ایمیل یا SMS مخاطب ارسال می‌کند. در حقیقت با این سیستم هم ایمیل و هم مسنجر اینترنتی خواهید داشت. و از همه مهم‌تر به همه آن‌ها را در Facebook خود و در یک نرم افزار موبایل بصورت متمرکز دسترسی خواهید داشت.

سیستم جدید قابلیت پیوست کردن فایل و ارسال پیوست همراه پیغام را نیز دارد.

فیس بوک دارای الگوریتمی است که تصمیم می‌گیرد که پیغام ازطریق SMS یا مسنجر یا ایمیل ارسال شود. برای اینکه این الگوریتم فیس بوک درست کار کند شما باید آدرس های مختلف مسنجر و ایمیل و شماره تلفن دوستان خود را در اختیارش قرار دهید.

Mark Zuckerberg همچنین ادامه داد: «ما سعی می‌کنیم که پیغام را به دست مخاطب برسانیم و فرستنده فکر خود را مشغول نحوه ارسال آن نخواهد کرد همچنین ما سعی می‌کنیم که اطمینان حاصل کنیم تا هر پیغام به هر 5 کانال مختلف ارسال نشود.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات