هیجان انگیزترین شهربازی های دنیا؛ از قلب آمریکا تا سرزمین اژدهای قرمز

یک‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا
هیجان انگیزترین شهربازی های دنیا با سرگرمی‌های بسیار جذابی که دراختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند، یکی از مقاصد رؤیایی گردشگران به‌شمار می‌روند.
تبلیغات

اگر قرار باشد برای برنامه‌ای تفریحی در پایان هفته برنامه‌ریزی کنید، احتمالاً شهربازی یکی از اولین گزینه‌هایی است که وارد فهرست شما خواهد شد. محیط شاد و مفرح و بازی‌های هیجان‌انگیز و از همه مهم‌تر نداشتن محدودیت سنی برای لذت‌بردن از امکانات موجود، مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث شده‌اند تا از کودکان خردسالان گرفته تا بزرگ‌سالان بالغ، همگی از حضور در شهربازی لذت ببرند.

محبوبیت شهربازی در بین مردم به کشور یا مردمی خاص محدود نیست و در تمام دنیا، شهربازی‌ها جزو اولین انتخاب‌های افراد برای سپری‌کردن اوقات فراغتشان هستند. همین علاقه نیز باعث شده است تا در سراسر دنیا، شهربازی‌های بسیار زیبا و هیجان‌انگیزی ساخته شوند که علاوه‌بر مردم محلی، گردشگران خارجی نیز برای واردشدن به آن‌ها صف بکشند.

در این مقاله از زومیت، هیجان‌ انگیزترین شهربازی‌ های دنیا را معرفی می‌کنیم و سری به گوشه‌وکنار این جاذبه‌های گردشگری محبوب می‌زنیم؛ پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

دیزنی‌لند توکیو (Tokyo Disneyland)

پارک تفریحی بسیار جذاب و دیدنی دیزنی‌لند توکیو در سال ۱۹۸۳ و زمینی به مساحت ۷۴ هکتار ساخته شد تا به اولین پارک دیزنی دنیا تبدیل شود که خارج از خاک آمریکا ساخته شده است. این مجموعه‌ی بسیار دیدنی از ۷ بخش موضوعی مختلف تشکیل شده و درمجموع، ۴۳ جاذبه‌ی گردشگری متنوع و بسیار دیدنی را در خود جای داده است.

دیزنی‌سی توکیو (Tokyo DisneySea) یکی از قسمت‌های زیبای این پارک هیجان‌انگیز است که با الهام از داستان‌های اقیانوس‌ها ساخته شده و ۷ بندر موضوعی مختلف را شامل می‌شود. در میان بخش‌های جذاب این پارک، دزدان دریایی کارائیب، یکی از قسمت‌های محبوبی است که تعداد زیادی از دوستداران کاپیتان جک اسپارو را به‌ خود جذب می‌کند.

دیزنی‌لند توکیو برنامه‌های متنوعی نیز برای عاشقان هیجان و سرعت دارد که یکی از آن‌ها کوهستان بزرگ رعد (Big Thunder Mountain) است. در این ترن هوایی عظیم و هیجان‌انگیز، بازدیدکنندگان می‌توانند با سرعتی بسیار زیاد در اطراف کوه سنگی چرخ بزنند.

دیزنی‌لند توکیو
تصویری از دیزنی‌لند توکیو

باغ‌های تیوولی در دانمارک (Tivoli Gardens)

اگر نگاهی به فهرست شادترین کشورهای دنیا در چند سال گذشته بیندازید، نام کشور دانمارک را در ابتدای فهرست خواهید دید. یکی از جاهایی که می‌توان شادی مردم این کشور را به‌وضوح مشاهده کرد، باغ‌های تیوولی در کپنهاگ است. باغ‌های تیوولی علاوه‌بر مناظر طبیعی بسیار زیبا، یکی از هیجان‌ انگیزترین شهربازی‌ های دنیا به‌شمار می‌رود و هرساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا میزبانی می‌کند.

تیوولی از پارک‌های قدیمی دنیا نیز محسوب می‌شود که در سال ۱۸۴۳ افتتاح شده است. گل‌های رنگارنگ و دیدنی، فواره‌های آب تماشایی، سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، ساختمان‌هایی با معمارهای خیره‌کننده، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، شب‌های چراغانی و هتل ساخته‌شده با الهام از تاج‌محل هندوستان ازجمله جاذبه‌هایی هستند که در این مجموعه‌ی جذاب درمقابل چشمان بازدیدکنندگان قرار دارند.

باغ‌های تیوولی
باغ‌های تیوولی در دانمارک

شهربازی افتلینگ در هلند (Efteling)

کاتس‌هئوفل هلند میزبان بزرگ‌ترین پارک این کشور است. افتلینگ که در فهرست قدیمی‌ترین‌ شهربازی‌های جهان نیز قرار دارد، یکی از هیجان‌انگیزترین شهربازی‌‌های دنیا است و با داشتن سرگرمی‌های بسیار جذاب و متنوع، توانسته دل گردشگران پیر و جوان را به‌دست آورد. این شهربازی جذاب در سال ۱۹۵۲ افتتاح شد و از آن زمان تاکنون، سالانه میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی را میزبانی می‌کند.

فواره‌ی آکوانورا و شهر جاودیی ‏Raveleijn‏، ازجمله جاذبه‌های محبوب‌ و مهم‌ این شهربازی دیدنی به‌شمار می‌روند. درکنار این دو جاذبه‌ی دیدنی، تفریحات متنوعی مانند نمایش‌های جذاب، برنامه‌های موسیقی، ماشین‌سواری و بازدید از موزه نیز ساعات بسیار مفرح و لذت‌بخشی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زنند.

شهربازی افتلینگ
شهربازی افتلینگ در هلند

اروپا پارک آلمان (Europa-Park)

در نزدیکی شهر روست آلمان، پارک بسیار زیبا و جذابی قرار دارد که یکی از هیجان‌ انگیزترین شهربازی‌ های دنیا به‌حساب می‌آید. اروپا پارک آلمان پارک موضوعی بسیار دیدنی و منحصربه‌فردی است و در فهرست بزرگ‌ترین پارک‌های اروپا نیز جا خوش کرده است. این پارک از چند منطقه‌ی مختلف و زیبا تشکیل شده است که هریک از آن‌ها براساس یکی از کشورهای اروپایی ساخته شده‌اند.

تنوع زیاد تفریحات اروپا پارک آلمان باعث شده است تا افراد از گروه‌های سنی مختلف بتوانند ساعات بسیار مفرحی را در این مجموعه سپری کنند. ترن‌های هوایی هیجان‌انگیز، تونل وحشت، قایق‌های تفریحی، نمایش‌های جذاب، شنا در استخرهای زیبا و تماشای این پارک از یورو برج، تنها بخشی از تفریحات جذابی هستند که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اروپا پارک
تصویری از اروپا پارک آلمان

دیزنی‌لند آناهیم در کالیفرنیا

دیزنی‌لند آناهیم در ایالت کالیفرنیا یکی از دیزنی‌لندهای محبوبی است که در فهرست هیجان‌ انگیزترین شهربازی‌ های دنیا می‌توان به آن اشاره کرد. این مجموعه‌ی بسیار دیدنی و جذاب در سال ۱۹۹۵ افتتاح شد و مراحل ساخت آن نیز زیرنظر مستقیم شرکت والت‌دیزنی قرار داشت. فضای شگفت‌انگیز این پارک و قوانین خاصی که در آن اجرا می‌شوند، همگی باعث شده‌اند تا دیزنی‌لند آناهیم لقب شادترین مکان روی کره‌ی زمین را ازآنِ خود کند.

بیشتر بخوانید

دیزنی‌لند آناهیم در کالیفرنیا محیطی لذت‌بخش برای افرادی است که دوست دارند در‌کنار پرنسس‌ها و شخصیت‌های محبوب دیزنی ماجراجویی کنند و ساعات شادی را درکنار عزیزانشان بگذرانند. کارناوال‌های دیدنی، فروشگاه‌های رنگارنگ و جذاب، اسباب‌بازی‌های هیجان‌انگیز، هتل‌های دوست‌داشتنی و لذت هم‌صحبتی با شخصیت‌های محبوب کارتونی، تنها برخی از جاذبه‌هایی هستند که گردشگران این سرزمین هیجان‌انگیز فرصت لذت‌بردن از آن‌ها را دارند.

دیزنی‌لند آناهیم در کالیفرنیا
دیزنی‌لند آناهیم در کالیفرنیا

شهربازی سیکس فلگز مجیک مانتین (Six Flags Magic Mountain)

ایالت کالیفرنیا در آمریکا یکی دیگر از هیجان‌انگیزترین شهربازی‌های دنیا را هم در خود جای داده است. شهربازی سیکس فلگز مجیک مانتن را می‌توان پایتخت هیجان در جهان دانست؛ چراکه تفریحات بسیار هیجان‌انگیزی را در دل خود دارد و سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سراسر دنیا جذب می‌کند.

جالب است بدانید که سیکس فلگز مجیک مانتن بیشترین تعداد ترن هوایی را در میان شهربازی‌های دنیا دارد. ترن‌های هوایی این شهربازی علاوه‌بر تعدد‌، ازنظر ارتفاع بسیار زیاد توانسته‌اند بسیاری از عاشقان هیجان را به‌ خود علاقه‌مند کنند. این شهر بازی علاوه‌بر وسایل تفریحی هیجان‌انگیز، با رویدادهای سالانه‌ی بسیار جذاب و جنگل‌های زیبای خود نیز شهرت بسیار زیادی در میان گردشگران خارجی به‌دست آورده است.

شهربازی سیکس فلگز مجیک مانتین
شهربازی سیکس فلگز مجیک مانتین

شهربازی دالی‌وود در ایالت تنسی آمریکا (Dollywood)

ایالت تنسی آمریکا و مناطق اطراف کوه اسموکی میزبان یکی از هیجان‌ انگیزترین شهربازی‌ های دنیا است. این شهربازی محبوب دالی‌وود نام دارد و از سال ۱۹۶۱ کارش را آغاز کرده و با گذشت زمان بر وسعت آن افزوده شده است. دالی‌وود ۱۰ محدوده‌ی موضوعی مختلف را شامل می‌شود که هریک از آن‌ها، تفریحات سرگرم‌کننده و مناظر بی‌نظیری را در خود جای داده‌اند.

پارک تفریحی دالی‌وود علاوه‌بر شهربازی و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز، هرساله چندین جشنواره‌ی بسیار جذاب را نیز میزبانی می‌کند. امکانات گردشگری مختلف مانند موزه‌ها و کنسرت‌های موسیقی و نمایشگاه‌های صنایع دستی، دالی‌وود را به یکی از اماکن تفریحی دوست‌داشتنی برای رده‌های سنی مختلف تبدیل کرده‌اند.

دالی‌وود تنسی
شهربازی دالی‌وود در ایالت تنسی آمریکا

پارک آستریکس پاریس (Astérix Park)

پارک آستریکس پاریس که با الهام از داستان فرانسوی معروفی به‌ همین نام ساخته شده است، از سال ۱۹۸۹ درهای خود را به روی عموم باز کرد. این پارک زیبا و تماشایی در ۳۰ کیلومتری شهر پاریس قرار دارد و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب آن باعث شده است تا سالانه میزبان تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد.

ترن‌های هوایی، ماشین‌های برقی، سرسره‌های آبی و نمایش‌های مختلفی که در ساختمان‌های تاریخی آستریکس برگزار می‌شوند، تنها بخشی جاذبه‌های گردشگری جذابی هستند که این پارک را در فهرست هیجان انگیزترین شهربازی‌ های دنیا قرار می‌دهند. آستریکس یکی از پارک‌هایی است که فقط مناسب کودکان نیست و تفریحات سرگرم‌کننده‌ای را در‌دسترس بزرگ‌سالان نیز قرار می‌دهد.

پارک آستریکس پاریس
پارک آستریکس پاریس

پارک پورتاونتورا در اسپانیا (PortAventura Park)

یکی از برنامه‌های جذاب‌ و هیجان‌انگیز گردشگرانی که به اسپانیا سفر می‌کنند، بازدید از پارک پورتاونتورا در نزدیکی شهر بارسلونا است. پورتاونتورا یکی از ترن‌های هوایی بلند و مهیج‌ دنیا را در خود جای داده است و هر‌ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را راهی بارسلونا می‌کند. افرادی که وارد این پارک هیجان‌انگیز می‌شوند، به گزینه‌های تفریحی متعددی دسترسی دارند و می‌توانند ساعات بسیار هیجان‌انگیزی را تجربه کنند.

پارک پورتاونتورا فقط شامل وسایل بازی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده نیست و امکانات رفاهی متعددی نیز به گردشگران ارائه می‌کند. وجود هتل‌های زیبا و شیک در پورتاونتورا آن را به مجموعه‌ی رفاهی تمام‌عیاری برای خانواده‌ها تبدیل کرده است تا بتوانند روزهای خاطره‌انگیزی را درکنار یکدیگر سپری کنند.

پارک پورتاونتورا
پارک پورتاونتورا در اسپانیا

اوشن پارک در هنگ‌کنگ (Ocean Park)

اوشن پارک هنگ‌کنگ بی‌شک یکی از شهربازی‌های هیجان‌انگیز دنیا و ازجمله پارک‌های محبوب چین به‌شمار می‌رود. این پارک مجموعه‌ی تفریحی کاملی است که علاوه‌بر شهربازی، باغ‌وحش و پارک دریایی را در خود جای می‌دهد. اوشن پارک ده‌ها جاذبه‌ی گردشگری مختلف دارد که ترن هوایی، آکواریوم، پارک پستانداران دریایی و باغ‌وحش، تنها بخشی از این جاذبه‌ها محسوب می‌شوند.

اوشن پارک هنگ‌کنگ از سال ۱۹۷۷ درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشوده است و از آن زمان تاکنون، هرروز بر تعداد گردشگران و امکانات تفریحی و رفاهی این مجموعه افزوده می‌شود. رشد درخورتوجه بازدیدکنندگان باعث احداث هتل‌ها و مجموعه‌های رفاهی متعدد در این پارک شده است. امروزه، اوشن پارک هنگ‌کنگ دیگر فقط شهربازی‌ای برای کودکان نیست و مکانی برای استراحت و تفریح بزرگ‌سالان هم به‌شمار می‌رود.

اوشن پارک
اوشن پارک در هنگ‌کنگ

جمع‌بندی

برخلاف گذشته که شهربازی‌ها تمرکز خود را روی کودکان قرار می‌دادند، امروزه هیجان‌ انگیزترین شهربازی‌ های دنیا به اماکنی محبوب برای بزرگ‌سالان نیز تبدیل شده‌اند. در این مطلب، ۱۰ نمونه از شهربازی‌های محبوب دنیا را معرفی کردیم. اگر امکان بازدید از یکی از این شهربازی‌ها را دراختیار داشته باشید، کدام‌یک از مجموعه‌های معرفی‌شده در این مطلب را به‌عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات