اپل پس از حمله هکرهای اینترنتی، امروز ابراز ویژه‌ای را برای حذف بدافزارها ارائه می‌کند

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
شرکت اپل از حمله نفوذگران اینترنتی به بعضی از رایانه‌هایش خبر داد. در بیانیه‌ای که این کمپانی در اختیار رسانه‌های جمعی قرار داده است، تایید شده که آنها مورد حمله اینترنتی قرار گرفته‌اند که طی آن «تعداد بسیار کمی» از رایانه‌های این شرکت با توجه به ضعف ایمنی در جاوا آسیب دیده‌اند.
تبلیغات

اپل همچنین اذعان کرده که «هیچ شواهدی مبنی بر سرقت اطلاعات [ارزشمند] کاربران بدست نیاورده است». متخصصان این شرکت اعلام کرده‌اند نفوذگران با استفاده از نقص ایمنی بستر جاوا موفق شدند حملاتی مشابه آنچه که پیش‌تر برای فیس‌بوک یا دیگر شرکت‌ها اتفاق افتاده بود را صورت دهند.

با وجود بالا بودن میزان حملات به رایانه‌های اپل، هنوز چند و چون این اتفاق در دست بررسی است. اپل اعلام کرده که تمام تلاش خود را برای رهگیری و شناسایی عوامل این حملات مصروف داشته و از ساز و کارهای قانونی لازم برای مجازات هکرها استفاده خواهد کرد.

در بیانیه اپل همچنین آمده است، «[متخصصان] این کمپانی موفق به شناسایی بدافزاری که تعداد معدودی از سیستم‌های مک را آلوده کرده، شده‌اند، و [متاسفانه] ایراد از ضعف بالای افزونه‌ی جاوا برای مرورگر پیش‌فرض این سیستم‌هاست. این بدافزار توسط نفوذگران برای نفوذ به اپل و دیگر شرکت‌ها به کارگرفته شده که از طریق سایت اینترنتی نفوذگران منتشر شده است. گفتنی است تعداد کمی از سیستم‌های شرکت اپل به این بدافزار آلوده شده‌اند که کارشناسان آنها را از شبکه خارج کرده‌اند».

اپل قصد دارد امروز ابزار نرم‌افزاری ویژه‌ای را برای حذف این بدافزار از رایانه‌های کاربران و تضمین ایمنی آنها منتشر نماید.

حمله‌ی اینترنتی که به اپل صورت گرفته تنها یکی از مجموع حملاتی است که شرکت‌ها، موسسات انتشاراتی و سازمان‌های دولتی ایالات متحده را در هفته گذشته آماج خود قرار داده است. پیش‌تر سایت فیس‌بوک نیز مورد حملات مشابهی قرار گرفت که بعداً صحت آن از سوی دست‌اندرکاران این شبکه اجتماعی تایید شد.

فیس‌بوک تاکید کرده که این اتفاق مدت کوتاهی پس از آن صورت گرفت که تعدادی از کارکنان این شرکت از یک وب سایت مشکوک بازدید کردند که احتمالاً همان سایت اینترنتی توسعه‌دهندگان این بدافزار است. از این گذشته، حملات مشابهی به سایت‌های اینترنتی نشریه وال‌استریت ژورنال، روزنامه نیویورک تایمز و شبکه توئیتر نیز وارد آمده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات