شیائومی دومین تولید کننده ابزارهای پوشیدنی در سه ماهه اول سال 2015

پنج‌شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس گزارش جدید از شرکت تحقیقاتی IDC، مجموعا ۱۱.۴ میلیون ابزار پوشیدنی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ به فروش رفته است که این رقم در مقایسه با ۳.۸ میلیون ابزار به فروش رفته در سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است. در این بین شرکت شیائومی با فروش بالای چنین گجت‌هایی، دومین مقام تولید کننده ابزارهای پوشیدنی را کسب کرده است.
تبلیغات

 گزارش جدید اعلام می‌کند که ساعت‌های هوشمند اندرویدی آنطور که گوگل پیش بینی می‌کرد موفق نبوده‌ است. در مقابل، دستبدهای سلامتی فروش بیشتری را نسبت به ساعت‌های هوشمند دارند. علاوه بر این، طبق گزارش جدید تمامی کمپانی‌های برتر در زمینه‌ی فروش گجت‌های پوشیدنی را دسته بندی کرده است، البته دقت داشته باشید که این اطلاعات تنها مربوط به سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ و قبل از عرضه‌ی رسمی اپل واچ است.

wearable-market-share-q1-2015-idc

بر اساس گزارش IDC، شرکت Fitbit بزرگترین فروشنده‌ی گجت‌های پوشیدنی در سه ماهه اول سال جاری میلادی است. این کمپانی در این بازه ۳.۹ میلیون ابزار پوشیدنی را به فروش رسانده که البته سال قبل ۱.۷ میلیون از این ابزارها را به فروش رسانده بود. در واقع با این رقم، ۳۴.۲ درصد از سهم بازار ابزارهای پوشیدنی را در اختیار گرفته است؛ البته در سه ماهه اول سال ۲۰۱۴ سهم بازار این شرکت ۴۴.۷ درصد بود. در کل می‌توان گفت زمانی که بازار ابزارهای پوشیدنی در مراحل ابتدایی خود قرار دارند و شرکت‌های معدودی تمایل به رقابت دارند.

شیائومی در این گزارش با فروش ۲.۸ میلیون ابزار پوشیدنی در سه ماهه اول امسال، مقام دوم را ازآن خود کرده و ۲۴.۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. موقعیت شیائومی در این رتبه بندی بسیار جالب است زیرا این کمپانی تنها یک گجت پوشیدنی ۱۵ دلاری با نام Mi Band به فروش می‌رساند.

شرکت سامسونگ در این گزارش مقام چهارم را کسب کرده و حدود ۰.۶ میلیون گجت پوشیدنی را در سه ماهه اول امشال به فروش رسانده است. سامسونگ در این گزارش، اولین کمپانی سازنده‌ی ساعت‌های هوشمند اندروید وِر است. البته سامسونگ شش ساعت هوشمند را در اختیار دارد اما تنها یکی از آن‌ها با نام Gear Live اندروید وِر را اجرا می‌کند، سایر ساعت‌ها مبتنی بر تایزن هستند.

اپل واچ در ماه آوریل عرضه شد که این امر باعث می‌شود تا آمار گزارش‌های بعدی تغییر کند؛ تقریبا همه انتظار دارند کمپانی اپل در گزارش‌های آتی مقام اول را از آن خود کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات