بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان آلمانی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی؛ از Der Die Das تا اپلیکیشن های فارسی

جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 10 دقیقه
یادگیری زبان کاری است که در هرکجا با یک گوشی قابل انجام است؛ مهم انتخاب اپ مناسب است. در این مقاله با بهترین اپلیکیشن های یادگیری آلمانی آشنا شوید.
تبلیغات

بهترین اپلیکیشن های یادگیری زبان آلمانی فقط کلمات و قوانین را به امید اینکه آن‌ها را به خاطر بسپارید، به سمتتان پرتاب نمی‌کنند؛ بلکه یادگیری آلمانی را به تجربه‌ای جذاب برای شما تبدیل می‌کنند.

در ادامه فهرستی از بهترین اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی را برایتان معرفی کرده‌ایم. فرقی ندارد که یک دانش‌آموز جدی هستید یا یک زبان‌آموز معمولی یا فقط قصد سفر به آلمان را دارید، با این اپ‌ها می‌توانید تجربه خوبی از یادگیری زبان آلمانی کسب کنید.

اپلیکیش Drops

بهترین گزینه برای ساخت بانک واژگان آلمانی

آموزش زبان آلمانی با اپلیکیش Drops

Drops یک برنامه یادگیری بصری است که بر آموزش واژگان تمرکز دارد. شما باید هر کلمه را با تصویر آن مطابقت دهید و آن را به روشی سرگرم‌کننده و منظم برای یادگیری تبدیل کنید. اگر ازجمله افرادی هستید که آموزش بصری برایتان مفیدتر از روش‌های دیگر است، خواهید دید که به خاطر سپردن واژگان با Drops چقدر آسان است.

نسخه رایگان اپلیکیشن به مدت ۵ دقیقه در روز، ملزومات واژگان آلمانی را به شیوه‌ای جذاب و همه‌جانبه به شما آموزش می‌دهد.

جلسات آموزشی ماهیتی شبیه به بازی دارند و از شما می‌خواهند که پاسخ‌ها را بکشید و رها کنید و روی صفحه نمایش خود ضربه بزنید.

واژگان شامل دسته‌بندی‌های مختلفی هستند که به موضوعاتی مانند غذا، رنگ‌ها، اعضای خانواده، ملیت‌ها و غیره می‌پردازند.

اپلیکیشن Babbel

بهترین گزینه برای زبان‌آموزان مصمم

یادگیری زبان آلمانی با اپلیکیشن Babbel

Babbel یک برنامه حرفه‌ای‌تر است که برای زبان‌آموزان بلندپرواز و جدی که علاقه‌ای به رنگ‌ها و ترفندهای دیگر برنامه‌های یادگیری زبان ندارند، مناسب است. این برنامه واژگان و عبارات را از طریق ترکیبی از فایل‌های صوتی، تصاویر و متن آموزش می‌دهد؛ سپس از شما می‌خواهد که کلمات انگلیسی را با معادل‌های آلمانی آن‌ها مطابقت دهید و آن‌چه را که تازه یاد گرفته‌اید، بنویسید.

هر درس حاوی یک دیالوگ است که در آن باید جاهای خالی را پر می‌کنید. این برنامه می‌تواند تشخیص گفتار را انجام دهد تا به تمرین تلفظ شما کمک کند.

قبل از شروع دوره، ببل یک آزمون تعیین سطح می‌گیرد تا شما را در دوره صحیح قرار دهد. شما می‌توانید تمام جنبه‌های یادگیری زبان آلمانی را با یک مربی دیالوگ و تشخیص گفتار تمرین و یادآورهای روزانه را برای مطالعه ۵الی۶۰ دقیقه‌ای تنظیم کنید.

این اپ برای زبان آموزان پیشرفته‌تر، یک دوره کامل آلمانی تجاری ارائه می‌دهد که آن را به بهترین برنامه برای آلمانی پیشرفته تبدیل می‌کند.

گفتنی است Babbel شامل یک درس رایگان است. برای باز کردن درس‌های بیشتر باید اشتراک تهیه کنید.

اپلیکیشن Busuu

بهترین برنامه جامع یادگیری زبان آلمانی

یادگیزی آلمانی با اپلیکیشن Busuu

جنبه اجتماعی Busuu برای کسانی که دوست دارند با مردم ارتباط برقرار کنند و در عین حال علایق خود را دنبال کنند، ارزش بررسی دارد.

دوره‌های این برنامه بر اساس چارچوب CEFR است و تمام زمینه‌های فراگیری زبان (خواندن، نوشتن، صحبت کردن، گوش دادن) را پوشش می‌دهد.

این اپلیکیشن زبان‌آموزان آلمانی را با تمرین‌هایی که از مکالمه واقعی پشتیبانی می‌کند به تسلط بیشتر نزدیک می‌کند. قبل از شروع تمرینات، می توانید سطح خود را با یک آزمون ۱۰ دقیقه‌ای ارزیابی کنید. Busuu یک برنامه جدی برای یادگیری زبان آلمانی است؛ بنابراین قابل‌پیشبینی است که شامل بازی‌های سرگرم‌کننده زیادی برای بالا نگه داشتن انگیزه شما نخواهد شد.

نسخه اصلی Busuu که زبان‌آموز آلمانی می‌تواند از طریق اپلیکیشن به آن دسترسی داشته باشد، رایگان است.

نسخه Premium Plus یک برنامه مطالعه شخصی برای یادگیری ۵الی۲۰ دقیقه در روز در اختیار زبان‌آموز قرار می‌دهد. بیش از ۱۰۰ میلیون زبان آموز در سراسر جهان از Busuu استفاده می‌کنند تا بتوانند تمرین نوشتاری و گفتاری خود را فوراً توسط یک سخنران بومی بررسی کنند.

مطالعه‌ای که توسط دانشگاه سیتی در نیویورک انجام شده است نشان می‌دهد که ۲۲ ساعت مطالعه با Busuu Premium برابر است با یک ترم تحصیل در کالج. شاید این دوره کامل آلمانی همان چیزی باشد که شما نیاز دارید.

LanguagePod101

یک برنامه به سبک پادکست با محتوایی برای تمام سطوح

یادگیری زبان آلمانی با LanguagePod101

مجموعه LanguagePod101 درس‌هایی به سبک پادکست ارائه می‌کند که به شما امکان می‌دهد با گوش دادن به محتوای خوب و با اهداف روشن، زبان آلمانی را در هر کجا یاد بگیرید.

بعضی درس‌ها شامل یک دیالوگ هستند که در آن باید به دو یا چند نفر که آلمانی صحبت می‌کنند گوش دهید تا کلمات و نکات گرامری که توسط میزبان برجسته می‌شود را درک کنید. این برنامه همچنین دارای لیست کلمات، فلش‌کارت و اسلایدشو است تا به زبان‌آموز آلمانی کمک کند پس از گوش دادن به دروس، واژگان را بهتر آموزش ببیند.

با تهیه اشتراک Premium PLUS می‌توانید یک معلم شخصی داشته باشید تا به شما بازخورد بدهد و به سؤالات‌تان پاسخ دهد.

اپلیکیشن Duolingo

بهترین گزینه برای زبان‌آموزان پرمشغله

یادگیری آلمانی با اپلیکیشن Duolingo

Duolingo با داشتن بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر، یک انتخاب بسیار محبوب برای زبان‌آموزان است. سیستم یادگیری ساده و کوتاه آن برای کسانی که می‌خواهند به طور یکپارچه و طبق برنامه زمانی خودشان، به مطالعه زبان خود ادامه دهند، مناسب است.

درس های Duolingo کوتاه اما شیرین هستند. ماژو‌ل‌های درس بر اساس سطح و موضوع به صورت «درختی» ارائه می‌شوند که از شما انتظار می‌رود آن‌ها را به ترتیب خاصی تکمیل کنید. با این حال، اگر بتوانید ارزیابی‌های کوتاه آن‌ها را بگذرانید، می‌توانید ماژول‌های خاصی را آزمایش کنید.

از شما خواسته می‌شود که سؤالات استاندارد چندگزینه‌ای را پاسخ دهید، صحبت کردن با صدای بلند را تمرین کنید یا عبارات را ترجمه کنید.

برای اطمینان از اینکه در یادگیری خود عجله ندارید، یک سیستم «قلب» نیز وجود دارد. وقتی همه قلب‌ها را با پاسخ‌های اشتباه در آزمون‌ها خالی کنید، باید به عقب برگردید و مطالب را مرور کنید تا دوباره قلب‌هایتان پر شود و ادامه دهید.

اپلیکیشن Memrise

بهترین برنامه برای تثبیت واژگان آلمانی در طی زمان

آموزش زبان آلمانی با اپلیکیشن Memrise

Memrise مشابه Drops، یک مربی عالی آموزش واژگان است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در‌حالی‌که فلش کارت‌های رنگارنگ در هسته آموزشی این اپ قرار دارد، کلیپ‌های ویدیویی کوتاه نیز مهارت‌های شنیداری شما را افزایش می‌دهند. در کنار واژگان تک کلمه‌ای، Memrise به شما عباراتی را نیز آموزش می‌دهد. شما می‌توانید از بین ۷ سطح مختلف آلمانی، سطح مطلوبتان را انتخاب کنید.

Memrise از سیستم به‌اصطلاح تکرار فاصله‌دار استفاده می‌کند که در آن کلمات و عبارات درست قبل از اینکه مغز شما دوباره آن‌ها را فراموش کند، تکرار می‌شود. بنابراین حافظه شما در طول زمان به‌طور سیستماتیک رشد می‌کند تا کلمات را به‌خاطر بسپارد.

در کنار دوره‌های تهیه‌شده Memrise، می‌توانید دوره‌های تولید‌شده توسط کاربر را نیز انتخاب کنید تا بیشتر به موضوعات مورد‌علاقه خودتان برسید.

اپلیکیشن Der Die Das

بهترین گزینه برای یادگیری حروف تعریف آلمانی

اپلیکیشن Der Die Das

برنامه Der Die Das یک ابزار پیشرو در یادگیری زبان آلمانی برای آموزش اسم و حرف تعریف است.

در زبان آلمانی سه روش برای گفتن حرف تعریف the وجود دارد که همان Der ،Die و Das هستند. Der Die Das به شما امکان می‌دهد یک کلمه آلمانی را جستجو کنید و حرف تعریف صحیح آن را ببینید. این نکات مفید می‌توانند در لحظاتی که نمی‌توانید مذکر، مونث یا خنثی بودن اسم را تشخیص دهید، به کمکتان بیایند.

یکی دیگر از ویژگی های مفید این اپ، دیکشنری است که تقریباً ۱۷۰۰۰ اسم را تعریف می‌کند. شما می‌توانید اسم‌هایی که با یادگیری‌شان مشکل‌ دارید را در فهرستی برای بررسی بعدی جمع‌آوری کنید.

Der Die Das همچنین دارای آزمون‌های بازی‌مانند است که می تواند حافظه جنسیت اسمی و حرف تعریف مرتبط با آن‌ها را تقویت کند.

اپلیکیشن Seedlang

بهترین گزینه برای تمرین مکالمه آلمانی

آموزش زبان آلمانی با اپلیکیشن Seedlang

Seedlang بر بهبود مهارت‌های گفتاری و شنیداری آلمانی شما تمرکز دارد.

با ویدیوهایی که دارای سخنرانان بومی و روایت‌های متنی هستند، یاد می‌گیرید؛ اما فقط کلیپ‌ها را تماشا نمی‌کنید بلکه بلافاصله پس از شنیدن صحبت‌های گوینده، آنچه گفته می‌شود را تکرار می‌کنید.

هر جمله ویدیوی خاص خود را دارد که با فلش‌کارت‌های ویدئویی زبان آلمانی را گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. با این اپ هر جمله آلمانی را که می‌شنوید، تکرار می‌کنید یا یک عبارت انگلیسی را به آلمانی ترجمه می‌کنید.

پس از ارسال تلاش گفتاری خود، می‌توانید آن را با صدای اصلی مقایسه کنید و ببینید دقیقاً کجا ممکن است اشتباه کرده باشید.

Seedlang یک تفکیک کامل از هر کلمه تا دستور زبان آن را ارائه می‌دهد. اگر حس کردید گیج شده‌‌اید، یک دکمه I’m stuck وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برای ترجمه فوری روی کلمه‌ای که متوجه نمی‌شوید، کلیک کنید.

اپلیکیشن MindSnacks

بهترین برنامه برای زبان‌آموزان جوان

یادگیری آلمانی با اپلیکیشن MindSnacks
  • دانلود: iOS

MindSnacks به شما امکان می‌دهد آلمانی ‌را با کمک بازی‌های رنگارنگ و متفاوت تمرین کنید.

هر بازی حول موضوع خاصی مانند خانواده، غذا یا مدرسه متمرکز است. قبل از بازی، فهرستی از واژگان برای تمرین به شما داده می‌شود و بازی‌ها به‌عنوان آزمونی برای تقویت بیشتر دانش شما عمل می‌کنند.

به عنوان مثال، در یک بازی به نام Swell، یک کلمه انگلیسی روی صفحه نمایش چشمک می‌زند که دو گزینه برای معادل آلمانی آن داده شده است. در پس‌زمینه، یک ماهی در آب است که به‌عنوان تایمر عمل می‌کند. شما باید قبل از اینکه آب تمام شود و ماهی بمیرد، پاسخ صحیح را انتخاب کنید.

MindSnacks به قدری خوب طراحی شده که گاهی اوقات حس می‌شود یک بازی است که زبان آلمانی را در کنار آن آموزش می‌بینید.

اپلیکیشن های ایرانی برای یادگیری زبان آلمانی

اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید، تنها راهتان، استفاده از اپ‌های فارسی آموزش زبان آلمانی است. در ادامه دو اپلیکیشن ایرانی برای یادگیری زبان آلمانی را معرفی کرده‌ایم.

اپلیکیشن چرب‌زبان

زبان آلمانی با اپلیکیشن چرب‌زبان

اپلیکیشن چرب‌زبان ازجمله معروف‌ترین اپ‌های آموزش زبان‌های مختلف برای فارسی‌زبانان است.

این اپلیکیشن با آموزش مکالمات و گرامر به شیوه زبان مادری، آموزش تصویری، آموزش لغات و اصطلاحات بسیار مهم و کاربردی سعی در تقویت حافظه در حین یادگیری زبان آلمانی دارد.

‏تمرکز بر روی مهارت‌های کلیدی مکالمه و شنیداری از دیگر ویژگی‌های چرب‌زبان است.

‏شما می‌توانید برای یادگیری ماندگار در کنار هر درس فایل‌های تمرینی آن را کامل کنید.

اپلیکیشن زبان بیاموز

یادگیری آلمانی با اپلیکیشن زبان بیاموز

زبان بیاموز (b-amooz) یک اپ تخصصی برای یادگیری زبان‌های مختلف ازجمله آلمانی است که دارای حجم شگفت‌آوری از محتوای طبقه‌بندی‌شده برای یادگیری زبان است. این برنامه شامل ۴ بخش آموزشی برای یادگیری هرچه موثرتر است؛ بخش واژه‌آموز، بخش خواندن و شنیدن، بخش الفبا و تلفظ و واژه‌نامه یا دیکشنری آفلاین.

در نسخه رایگان برنامه امکان مرور همه واژگان، ضرب‌المثل‌ها و عبارت‌های کاربری برنامه، دسترسی به اطلاعات اضافی واژگان مانند اطلاعات گرامری، دسترسی به متن همه داستان‌ها و مکالمات ارائه‌شده در بخش خواندن و شنیدن وجود دارد. همچنین می‌توانید به‌طور کامل کامل از واژه‌نامه آموزشی برنامه استفاده کنید و به بخش گرامر و الفبا در برنامه دسترسی محدود داشته باشید.

سوالات متداول زومیت

  • آیا می‌توانم آلمانی را خودآموز یاد بگیریم؟

    زبان آلمانی نزدیک به انگلیسی است. آن‌ها در یک خانواده زبانی به نام زبان‌های ژرمنی غربی (West Germanic) قرار دارند. این دو زبان کلمات مشترک، ساختار جمله و الفبای بسیار مشابهی دارند. بنابراین اگر از قبل انگلیسی بدانید، یادگیری زبان آلمانی کار خیلی سختی نخواهد بود. از اپ‌های معرفی‌شده در این مقاله کمک بگیرید.

  • یادگیری آلمانی چقدر طول می‌کشد؟

    اگر می‌خواهید یک زبان خارجی را یاد بگیرید، نیاز به نظم و انضباط دارید. مدت زمان لازم برای مسلط شدن به زبان آلمانی می‌تواند بسته به علاقه، انگیزه و رویکرد شما متفاوت باشد.

    برای کسب مهارت در این زبانه، به‌طور متوسط به ۳۶ هفته و مجموع ۹۰۰ ساعت کلاس، زمان نیاز است.

  • از چه اپ‌های دیگری برای یادگیری زبان آلمانی می‌توانم استفاده کنم؟

    اپ‌های معرفی‌شده در این مقاله به‌اندازه کافی خوب هستند، اما همچنان اپ‌های دیگری وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید:

    Rosetta Stone

    Anki

    Fluentu

    Tandem

    Lingbe

    HELLOTALK

    Mondly German

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات