بررسی هارد اکسترنال Innov8 سیگیت

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
در این مقاله به بررسی هارد دیسک اکسترنال با ظرفیت ۸ ترابایت Innov8 شرکت سیگیت خواهیم پرداخت.
تبلیغات

امروزه با پیشرفت سیستم‌های ارتباطی و افزایش روزافزون سرعت اینترنت، میزان داده‌‌ها و اطلاعات تولیدی توسط کاربران به‌صورت فزاینده‌ای در حال اوج گرفتن است، بنابراین نیاز افراد به حافظه‌هایی با ظرفیت‌های بیشتر نیز بیش‌ازپیش حس می‌شود. یکی از راهکارهای موجود برای مرتفع ساختن این نیاز، استفاده از هارددیسک‌های اکسترنال است. سیگیت (Seagate) یکی از تولیدکنندگان نام‌آشنایی است که در زمینه‌ی ساخت چنین دستگاه‌هایی فعالیت دارد. هارددیسک اکسترنال Innov8 از جدیدترین و درعین‌حال زیباترین محصولات این شرکت محسوب می‌شود.

این هارددیسک Innov8 با گارانتی ۳ ساله‌ی سازگار و قیمت ۱,۳۱۰,۰۰۰ تومان در بازار ایران عرضه شده است. مشخصات و قیمت هارد اکسترنال را در بخش محصولات زومیت ببینید؛ قیمت هارد سیگیت، هارد اکسترنال ای دیتا، هارد اکسترنال وسترن و دیگر برندها را با یکدیگر مقایسه کرده و محصول موردنظرتان را از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کنید. 

Seagate Innov 8
درگاه USB

مشخصات فنی هارددیسک Seagate Innov8

  • ظرفیت: 8 ترابایت
  • نوع اتصال: با سیم
  • سازگاری با سیستم‌عامل: ویندوز ۸ و به بالا / Mac OS X 10.11 و به بالا
  • ویژگی‌ها: اتصال ازطریق USB 3.1 با کابل USB - C، دارای نشانگر LED، فناوری Ignition Boost سیگیت
  • ابعاد: ۲۰۸ در ۱۲۳.۶ در ۳۶ میلی‌متر
  • وزن: ۱۵۰۰ گرم
  • محتویات جعبه: کابل USB - C و دفترچه‌ی راهنما

طراحی

یکی از جنبه‌هایی که سیگیت در آن سنگ تمام گذشته، طراحی Innov8 است. شاید این‌طور تصور کنید که طراحی دیسک‌‌های سخت رومیزی اهمیت چندانی ندارد، چرا که این دستگاه‌ها قرار است همیشه روی میز کار ما قرار داشته باشند و حتی می‌توان آن‌ها را به نحوی تعبیه کرد که در معرض دید نباشند. اما برخلاف این تصور، ظاهر جذاب و بدنه‌‌ی باکیفیت هارد درایو، قبل از هر شاخصه‌ی دیگری نظر شما را به خود جلب خواهد کرد و از طرف دیگر این عامل باعث می‌شود که چنین دستگاهی روی میز کارتان هم جلوه‌ی زیبایی داشته باشد.

Seagate Innov 8

سیگیت زمان زیادی را صرف طراحی هارددیسک Innov8 کرده، این دستگاه از بدنه‌ای فلزی با ساختار لایه‌ای بهره می‌برد، این موضوع سبب شده است تا Innov8 ظاهری جذاب داشته باشد. در حقیقت زبان طراحی به کار رفته در ساخت این هارددیسک به گونه‌ای است که ما را به یاد نسخه‌ی لیمیتد و گران‌قیمت گجت‌های مختلف می‌اندازد.

در نمای بالا و پایین این دستگاه تنها لوگوی سیگیت و ظرفیت هارددیسک به چشم می‌خورد. نشانگر LED دستگاه در بخش جلو و در بین لایه‌های آن قرار گرفته و در هنگام روشن شدن، جلوه‌ای زیبا به هارددیسک می‌بخشد. در بخش پشتی Innov8 تنها پورت USB 3.1 آن به چشم می‌خورد. به لطف فناوری اختصاصی سیگیت موسوم به Ignition Boost، در Innov8 شاهد ورودی کابل برق نیستیم و انرژی این دستگاه ازطریق پورت USB 3.1 تأمین می‌شود.

باتوجه‌به آنکه سیگیت تنها در بخش پایینی Innov8 پایه‌هایی را تعبیه کرده است، بنابراین برخلاف نمونه‌های دیگر موجود در بازار که در دو حالت افقی یا عمودی، قابلیت قرارگیری روی میز را دارند، این دستگاه را تنها می‌توان در حالت افقی روی میز قرار داد.

عملکرد و سرعت انتقال اطلاعات

Seagate Innov 8

شرکت سیگیت هارد درایو Innov8 را تنها در یک نسخه و با ظرفیت ۸ ترابایت روانه‌ی بازار کرده است که از این میزان ظرفیت، حدود ۷.۲۷ ترابایت دردسترس کاربر قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های بررسی عملکرد یک هارد درایو، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط آن است. از همین رو، برای آزمایش سرعت خواندن و نوشتن هارددیسک Innov8، اقدام به اجرای بنچمارک‌های CrystalDiskMark 5 و HD Tune Pro کردیم. 

در تست HD Tune Pro آزمایش «خواندن دیتا» این نتایج به دست آمد:

لپ‌تاپ / سرعت انتقال اطلاعات

نوع حافظه

حداکثر سرعت

حداقل سرعت

میانگین

Seagate innov8

HDD

145.6MB/s

67.4MB/s

81.1MB/s

ADATA HD700

HDD

112.5MB/s

54.9MB/s

90.0MB/s

Lenovo ThinkPad Tablet 2

e-MMC

54.2MB/s

23.9MB/s

50.5MB/s

ET2321 INTH

HDD

190.2MB/s

23.0MB/s

138.5MB/s

Asus N550JV

HDD

107.5MB/s

18.3MB/s

80.5MB/s

Acer Aspire S7 2013

SSD

932.6MB/s

766.6MB/s

915.8MB/s

Lenovo T430

HDD

135.0MB/s

5.5MB/s

96.2MB/s

Fujitsu AH552/SL

HDD

 86.7MB/s

 8.1MB/s

 70.3MB/s

Samsung 550P5C-S02

HDD

 112.3MB/s

 0.9MB/s

 76.9MB/s

Samsung 350U2A

HDD

 87.4MB/s

 33.2MB/s

 66.5MB/s

Asus K53V

HDD

 92Mb/s

 22MB/s

 75MB/s

Samsung 300E5Z

HDD

106MB/s

1.2MB/s

68.9MB/s

همان‌طور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، هارددیسک Innov8 عملکرد نسبتا پایداری را از خود به نمایش می‌گذارد.

innov8 - hd tune pro
تست پایداری

در ادامه نتایج بنچمارک CrystalDiskMark 5 را نیز مشاهده می‌کنید:

innov8 - crystaldisk
نتایج بنچمارک CrystalDiskMark 5

جمع‌بندی

Innov8 هارددیسکی با عملکرد بسیار خوب و بدنه‌ای مقاوم و باکیفیت است. طراحی زیبا و منحصربفرد این دستگاه، می‌تواند آن را به انتخاب نخست افرادی بدل کند که به‌دنبال اضافه کردن گجتی زیبا و درعین‌حال، کارا به میز کار خود هستند. سیگیت Innov8 را تنها در یک نسخه با ظرفیت ۸ ترابایت روانه‌ی بازار کرده است.

در بخش حافظه‌ های ذخیره‌سازی محصولات زومیت می‌توانید مشخصات و قیمت SSD، قیمت هارد، قیمت فلش مموری و قیمت کارت حافظه را با یکدیگر مقایسه کرده و با بهترین قیمت از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید.

Seagate Innov 8

نکات مثبت

  • طراحی بسیار زیبا و متفاوت
  • بدنه‌ی فلزی
  • عملکرد بسیار خوب در انتقال فایل

نکات منفی

  • وزن زیاد و ابعاد نسبتا بزرگ
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات