مقایسه شرکت‌های گارانتی مانیتور در ایران

دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
مطالعه 8 دقیقه
تماشای فیلم با مانیتور MAG321QR QD ام‌اس‌آی
اگر قصد دارید مانیتور جدیدی بخرید، لازم است شرکت گارانتی‌کننده آن را نیز در نظر بگیرید؛ اما در‌حال‌حاضر بهترین گارانتی مانیتور در ایران کدام است؟
تبلیغات

مانیتور یکی از ارزشمندترین دارایی‌های کاربرانی است که با کامپیوتر سروکار دارند. مانند اکثر وسایل برقی، توصیه می‌شود مانیتوری با گارانتی معتبر خریداری کنید. وقتی قصد خرید مانیتورهای گران‌قیمت‌تر را دارید این موضوع اهمیت دوچندان پیدا می‌‌کند. صرف‌نظر از قیمت مانیتور، چه کسی دوست دارد مانیتوری را تهیه کند که از سالم بودن آن مطمئن نیست و اگر در روزهای اولیه ایرادی در آن بیابد، دستش به‌ جایی بند نباشد؟

شرکت‌های گارانتی بسیاری وجود دارند که برندهای مختلف مانیتور را از ۱۸ تا ۴۰ ماه گارانتی می‌کنند. در این میان برخی از شرکت‌های گارانتی، خوش‌نام‌تر از بقیه هستند و در این زمینه تجربه طولانی‌تری دارند. درکنار این موارد، عواملی مثل پاسخگویی درست، رعایت حقوق مشتری، رضایت خریداران، داشتن نمایندگی‌ها و شعب در شهرستان‌های مختلف به منظور دسترسی آسان‌تر خریداران به خدمات و تیم فنی حرفه‌ای و متخصص از دیگر ویژگی‌هایی است که یک گارانتی خوب باید داشته باشد.

می‌توان گفت بیشتر شرایط گارانتی و ابطال گارانتی مانیتورها در شرکت‌های مختلف یکسان است و تنها برخی موارد مثل تعداد نمایندگی‌ها در شهرستان‌های مختلف، کیفیت و نوع خدمات‌رسانی و خدمات ویژه، شرکت‌های گارانتی را از هم متمایز می‌کند.

در ادامه بررسی می‌کنیم که به‌طور کلی مانیتورها در چه‌ صورتی تحت گارانتی تعمیر می‌شوند و چه عواملی آن‌ها را از گارانتی خارج می‌کند، سپس به معرفی گارانتی‌های معتبر بازار می‌پردازیم.

شرایط دریافت خدمات گارانتی مانیتور

برای دریافت خدمات گارانتی اولین شرط داشتن کارت گارانتی با هولوگرام است. در برخی از گارانتی‌ها، ثبت شماره سریال محصول در وب‌سایت الزامی است و باید اصالت محصول در بخش اصالت‌سنجی سریال دستگاه وب‌سایت گارانتی مذکور، صورت گرفته باشد. بنابراین پس از خرید محصول، کارت یا برچسب ضمانت‌نامه را مطالعه کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

پس از هماهنگی با نمایندگی و تحویل مانیتور به آن‌ها می‌توانید روند تعمیر مانیتور خود را از سایت شرکت یا از طریق تماس با نمایندگی دنبال کنید. البته پذیرش کالا به معنای تأیید ضمانت نیست، بلکه تحت ضمانت بودن کالا پس از بررسی در بخش فنی و کنترل موارد خارج از ضمانت، مشخص و به شما اطلاع داده خواهد شد. توجه داشته باشید گارانتی فقط شامل کالای اصلی است و سایر ملزومات جانبی را در بر نمی‌گیرد.

درصورتی‌که متخصصان نمایندگی مانیتور را بررسی کنند و ایراد ایجادشده تحت گارانتی نباشد، همچنان این امکان وجود دارد که شما با پرداخت هزینه خارج از گارانتی، تعمیر را به آن‌ها بسپارید. درصورتی‌که زمان زیادی از گارانتی مانیتور شما باقی مانده یا قصد تمدید گارانتی را دارید، بهتر است تعمیرات را به خود متخصصان گارانتی مربوطه بسپارید تا مانیتور از گارانتی خارج نشود. فراموش نکنید هرگونه باز شدن و تعمیر مانیتور به دست افراد غیرمجاز، مانیتور شما را از گارانتی خارج می‌کند.

براساس استاندارد جهانی، صفحات نمایش در شرایطی که ۵ تا ۸ پیکسل سوخته داشته باشند مشمول تعویض خواهند شد. همچنین اگر نیاز به تعویض کلی مانیتور باشد، در صورت موجود نبودن مدل اصلی مانیتور، مدل‌های جایگزین با احتساب اختلاف قیمت به شما تحویل داده می‌شوند.

هزینه حمل‌ونقل مانیتور به نمایندگی‌ها معمولاً برعهده خریدار است، مگر در موارد اندکی که ذکر شده باشد شرکت هزینه را متقبل می‌شود. برخی شرکت‌ها گارانتی در صورت تأیید ایراد دستگاه، احتمالاً هزینه حمل‌ونقل را متقبل ‌شوند.

شرایط کلی ابطال گارانتی مانیتور

شرایط کلی ابطال گارانتی برای اکثر شرکت‌های ارائه‌دهنده یکسان است؛ بنابراین پیش از استفاده از مانیتور حتماً این موارد را مطالعه کنید:

  • نداشتن کارت گارانتی و یا مخدوش بودن شماره سریال و یا برچسب هولوگرام و تاریخ مندرج بر روی کارت گارانتی
  • انقضای مدت گارانتی درج‌شده بر روی کارت گارانتی
  • آسیب‌های ناشی از نوسان برق، آتش‌سوزی، ورود مایعات، ضربه، تخریب عمدی، باز شدن و تعمیر توسط افراد غیرمجاز و غیر از کارشناسان نمایندگی، سولفاته شدن‌، زنگ‌زدگی
  • صدماتی مثل شکستگی یا آثار هرگونه ضربه بر روی قطعات و به‌طور کل تغییر شکل ظاهری
  • هرگونه ایراد ناشی از به‌کارگیری دستگاه در محیط‌های آلوده و غبارآلود و یا محیط‌های مرطوب
  • استفاده جهت مصارف صنعتی و ماینینگ

شرکت‌های گارانتی مانیتور در ایران

ال‌جی

ای‌او‌سی

ام‌اس‌آی

ایسر

ایسوس

ایکس ویژن

بنکیو

جی پلاس

داهوا

سام

سامسونگ

کورسیر

کولرمستر

گیگابایت

مایا

ویو سونیک

الماس

۱۸

۲۴

۳۶

۲۴

۱۸

۳۰

همگام

۳۶

حامی

۳۶

آونگ

۲۴ تا ۴۰

آواژنگ

۲۴ تا ۳۶

۲۴ تا ۳۶

گرین

۳۶

سام سرویس

۲۴

گلدیران

۲۴

لایف سرویس

۱۸ تا ۲۴

مادیران

۱۸

۲۴

ماتریس

۱۸

۱۸

اسپیرو

۱۸

.M.IT

۱۸

۱۸

۱۸

۱۸

۱۸

دیجیتال

۱۸

۱۸

گارانتی الماس رایان ایرانیان

گارانتی الماس رایان ایرانیان از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را شروع کرد و درحال‌حاضر در بیش از ۲۹ استان نمایندگی فعال دارد. برندهای معروف مانیتور و محصولات جدید را می‌توانید تحت گارانتی این شرکت تهیه کنید. مدت زمان گارانتی الماس رایان ایرانیان برای برندهای مانیتور مختلف، متفاوت است. مانیتور ایسوس ۳۶ ماه، مانیتور کورسیر ۳۰ ماه، مانیتور ایسر و مانیتور داهوا ۲۴ ماه و مانیتورهای سامسونگ و ال جی ۱۸ ماه تحت گارانتی الماس قرار خواهند گرفت.

علاوه‌بر مانیتور محصولاتی مانند اس‌ا‌س‌دی، هارد اکسترنال و اینترنال، کارت گرافیک، رم و بسیاری موارد دیجیتال دیگر از برندهای مختلف را می‌توانید با گارانتی الماس خریداری کنید.

برای بررسی اعتبار ضمانت کالا می‌توانید وارد وب‌سایت شوید و شماره سریال کالا را جست‌وجو کنید. همچنین پس از تحویل کالا برای تعمیر به یکی از نمایندگی‌ها، می‌توانید وضعیت تعمیر کالا را در وب‌سایت پیگیری کنید. مسئولیت ارسال مانیتور معیوب به مرکز خدمات پس از فروش و دریافت آن و همچنین مسئولیت صدمات احتمالی در حین حمل و نقل با شما خواهد بود.

گارانتی همگام سرویس

همگام سرویس با بیش از دو دهه فعالیت در ۵ استان تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خوزستان و خراسان نمایندگی فعال دارد و شعبه اصفهان نیز به‌زودی دایر می‌شود. می‌توانید مانیتور سامسونگ را با گارانتی ۳۶ ماهه همگام تهیه کنید.

داشتن کارت گارانتی با هولوگرام و تأیید اصالت آن در بخش اصالت سنجی سریال دستگاه، در سایت همگام از ضروریات و شرایط اولیه گارانتی همگام بوده و هردو مکمل یکدیگر هستند. شما می‌توانید به کمک شماره سریال محصول وضعیت گارانتی را در وب‌سایت مشاهده کنید. همچنین امکان پیگیری تعمیر دستگاه به کمک شماره پذیرشی که نمایندگی تحویلتان می‌دهد، وجود دارد.

گارانتی حامی

شرکت حامی در سال ۱۳۹۵ با هدف ارائه خدمات پس از فروش به‌صورت انحصاری و تخصصی کار خود را آغاز کرد. اکنون حامی ۳ شعبه در اصفهان و شیراز و مشهد و چندین نمایندگی در ۲۱ شهرستان کشور دارد.

می‌توانید مانیتور ایسوس را با گارانتی ۳۶ ماهه حامی خریداری کنید. علاوه‌براین حامی محصولاتی مثل لپ‌تاپ،‌ موبایل، تجهیزات ذخیره‌سازی، تجهیزات شبکه، مادربرد و کارت گرافیک را تحت پوشش گارانتی خود قرار داده است.

گارانتی آونگ

شرکت آونگ که در سال ۱۳۸۵ تأسیس شد، نماینده برند‌های LG ,ADATA ,XPG ,D-link ,MSI و تولیدکننده محصولات Neterbit در ایران است. در‌حال‌حاضر، در ۱۴ شهر از جمله تهران، اصفهان، مازندران و یزد ۴۲ دفتر خدمات پس از فروش و بیش از ۵۰۰ نماینده فروش دارد.

فعالیت این شرکت با عرضه و پشتیبانی محصولات فلش درایو، هارد دیسک و مموری کارت شروع شد و پس از مدتی محصولات SSD و ماژول‌های رم نیز به سبد کالای آونگ اضافه شد. اکنون می‌توانید محصولات مثل تجهیزات شبکه، قطعات کامپیوتر، لپ‌تاپ و مینی پی‌سی را با گارانتی آونگ خریداری کنید.

آونگ مانیتور ال‌ جی را بسته به مدل بین ۲۴ تا ۴۰ ماه گارانتی می‌کند. مشتریان می‌توانند با مراجعه‌ی حضوری، مشکلات مربوط به مانیتورهایشان را پیگیری کنند. برای استفاده از خدمات پس از فروش در شهرهایی که هنوز دفتر گارانتی آونگ در آن‌ها تأسیس نشده، مشتریان می‌توانند با دفتر تهران تماس بگیرند.

گارانتی آواژنگ

گارانتی آواژنگ ازجمله گارانتی‌های خوش‌سابقه و قدیمی بازار ایران است که بیش از ۲۰ سال در صنعت IT کشور حضور داشته و اکنون در بیش از ۳۰ استان کشور نمایندگی فعال دارد.

می‌توانید مانیتور کولر مستر و مانیتور گیگابایت را با ضمانت ۲۴ تا ۳۶ ماهه آواژنگ خریداری کنید. انواع قطعات داخلی کامپیوتر، لوازم جانبی کامپیوتر، حافظه جانبی، ویدئو پروژکتور، چاپگر، نوت‌بوک و تبلت تحت گارانتی آواژنگ قابل تهیه هستند.

گارانتی گرین

گرین گارانتی معتبری است که از سال ۱۳۷۵ شروع به کار کرد. نمایندگی‌های گرین در بیش از ۲۵ استان کشور فعالیت دارند.

گرین اکنون بیشتر روی ضمانت محصولات گرین تمرکز دارد. بااین‌حال می‌توانید مانیتور بنکیو را با ۳۶ ماه ضمانت گرین خریداری کنید. امکان پیگیری وضعیت گارانتی و سرویس در وب‌سایت گرین وجود دارد.

محصولات دیگری مانند انواع قطعات داخلی و لوازم جانبی کامپیوتر، کامپیوترهای آل این وان، کیس، منبع تغذیه، خنک‌کننده‌های بادی و آبی را می‌توان تحت گارانتی گرین تهیه کرد.

گارانتی سام سرویس

شرکت سام سرویس در سال ۱۳۸۰ با هدف ارائه سرویس و خدمات پس از فروش محصولات و لوازم الکتریکی و الکترونیکی ثبت شد.

سام سرویس به‌عنوان گارانتی معتبر محصولات سامسونگ شناخته می‌شود، اما اکنون این شرکت فقط مانیتورهای برند سام الکترونیک را ارائه می‌کند. در حال حاضر می‌توانید مانیتورهای سام را با گارانتی ۲۴ ماهه سام تهیه کنید.

افزون‌بر مانیتور، محصولات لوازم خانگی، صوتی تصویری، موبایل و تبلت، تهویه مطبوع خانگی و ماشین‌های اداری با گارانتی سام قابل تهیه هستند.

گارانتی گلدیران

گلدیران با ۲۲ سال سابقه به‌عنوان گارانتی قدیمی و خوش‌نام محصولات ال‌جی شناخته شده است. این شرکت در ۱۴ استان کشور نمایندگی دارد.

گلدیران اکنون فقط مانیتور جی پلاس را به مدت ۲۴ ماه گارانتی می‌کند. لوازم صوتی تصویری، لوازم خانگی و کولر گازی تحت ضمانت گلدیران در بازار موجود هستند.

گارانتی لایف سرویس

شرکت لایف سرویس پارسه در سال ۱۳۸۹ با انگیزه «پشتیبانی از دنیای دیجیتال» تأسیس شد. گارانتی لایف سرویس تاکنون با تأمین قطعات دستگاه‌های تحت گارانتی خود تا چندین سال به مشتریان خود خدمات مناسبی ارائه می‌دهد.

لایف سرویس در حال حاضر مانیتور ایکس ویژن را بین ۱۸ تا ۲۴ ماه گارانتی می‌کند. همچنین قطعات کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و موبایل،‌ هاردهای اینترنال و اکسترنال و انواع اس اس دی، ساعت‌های کاسیو، قطعات کیبورد و پیانوهای کاسیو در ایران تحت گارانتی شرکت لایف سرویس قابل خریداری هستند.

شما می‌توانید مانیتور خود را برای تعمیر به‌همراه کارت گارانتی به یکی از ۳۶ نمایندگی مجاز در سراسر کشور تحویل دهید. برای اطلاع از نمایندگی‌ها می‌توانید به وب‌سایت لایف سرویس سر بزنید یا با شرکت تماس بگیرید. پیگیری گارانتی و خدمات به‌صورت آنلاین یا از طریق تماس با شرکت، قابل انجام است. همچنین درصورتی‌که کارت گارانتی در دسترس نباشد، می‌توانید از طریق پیام کوتاه از شرایط و تاریخ گارانتی اطلاع پیدا کنید.

گارانتی مادیران

مادیران به عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش در ایران، در توزیع و خدمات پس از فروش در حوزه IT، ماشین‌های اداری و لوازم خانگی بیش از ۵۰ سال سابقه دارد.

مادیران با ۶ شعبه خدمات پس از فروش استانی و بیش از ۷۰۰ مرکز مجاز خدمات در سراسر کشور، بیشتر به واسطه محصولات ال‌جی برای مردم شناخته شده است.

در حال حاضر مانیتورهای ال‌جی ۱۸ ماه و ایکس ویژن ۲۴ ماه تحت گارانتی مادیران به‌فروش می‌رسند.

برای استعلام وضعیت گارانتی می‌توانید شماره سریال درج‌شده روی برچسب گارانتی را در وب‌سایت پیگیری کنید.

گارانتی ماتریس

شرکت ماتریس سال ١٣٧۶ تأسیس شد و درحال‌حاضر نماینده انحصاری تولید و پخش بسیاری از برندهای معتبر از جمله MSI است. ماتریس بیش از ۲۸ نمایندگی فعال در سراسر کشور دارد.

لوازم جانبی، قطعات کامپیوتری، نوت بوک، کامپیوترهای آل این وان و مانیتور از محصولات تحت پوشش این گارانتی است. در حال حاضر ماتریس مانیتور MSI و مانیتور Maya را ۱۸ ماه ضمانت می‌کند.

در صورت بروز مشکل برای محصولات تحت گارانتی ماتریس، مدت زمان پاسخگویی مراکز ارائه‌دهنده خدمات پس از فروش، ۲ تا ۵ روز کاری پس از پذیرش کالا و تأیید مشتری است.

گارانتی اسپیرو

گروه فراسو با بیش از ۲۸ سال تجربه در حوزه فناوری اطلاعات، شرکت مروارید اسپیرو را در سال ۱۳۸۹ ایجاد کرد. اکنون شرکت اسپیرو نماینده‌ی انحصاری برند لاجیتک است که در تهران و ۶ شهرستان دیگر ازجمله اصفهان، مازندران، ایلام و خوزستان نمایندگی و دفتر خدمات پس از فروش دارد.

می‌توانید مانیتور ای او سی را با گارانتی ۱۸ ماهه اسپیرو تهیه کنید. محصولات صوتی، لوازم خانگی، تجهیزات جانبی، گیمینگ و ماوس کیبورد با گارانتی اسپیرو موجود هستند.

گارانتی ام آی تی (M.IT)

شرکت ایمن ایده ایرانیان از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد و نام خوبی در زمینه واردات و خدمات پس از فروش محصولات سخت‌افزاری به دست آورده است. گروه .M.IT کار خود را با گارانتی محصولات ذخیره‌سازی سامسونگ و لکسار شروع کرد و چند سال بعد محصولات تحت گارانتی خود را به‌صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی رساند.

از محصولات ارائه‌شده ام آی تی می‌توان به سخت‌افزار کامپیوتر، مانیتور و لوازم جانبی لپ تاپ و کامپیوتر، هارد، SSD، رم، مادربرد، کارت گرافیک و تجهیزات اینترنت اشیاء اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی مانیتورهای این شرکت ۱۸ ماه و شامل برندهای مانیتور ویو سونیک، الجی، سامسونگ، AOC و داهوا می‌شود.

گارانتی دیجیتال

مركز خدمات پس از فروش ديجيتال سرویس آژیراک با ۲۰ سال تجربه و قدمت در ارائه خدمات پس از فروش محصولات حوزه فناوری اطلاعات، در ۱۲ استان ایران نمایندگی دارد.

می‌توانید مانیتورهای ال جی و سامسونگ را با ضمانت ۱۸ ماهه دیجیتال خریداری کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات