حذف اپل آیدی فراموش شده به ۲ روش مختلف

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گزینه اپل آیدی در تنظیمات آیفون
اگر رمز عبور اپل آیدی را فراموش کرده‌اید و به دنبال حذف حساب کاربری اپل از دستگاه خود هستید، کار سختی در پیش ندارید.
تبلیغات

ساخت اپل آیدی برای استفاده از دستگاه‌های اپل ضروری است، بااین‌حال اگر به دنبال خروج از اکوسیستم این شرکت هستید یا با مشکل دیگری مواجه شده‌اید، می‌توانید حساب خود را حذف کنید. حذف حساب اپل آیدی در حالت عادی به‌سادگی انجام می‌شود، اما اگر رمز عبور را فراموش کرده باشید شرایط تغییر می‌کند.

Apple ID حساب کاربری اپل است که استفاده از گوشی‌ها و مک‌بوک‌ها و سایر محصولات این شرکت را امکان‌پذیر می‌کند. برای انجام تقریباً تمامی کارها، به اپل آیدی نیاز دارید. بدون اپل آیدی دانلود و خرید اپلیکیشن و حتی استفاده از سرویس آی‌کلاد غیرممکن می‌شود.

چرا تصمیم به حذف اپل ایدی خود گرفته اید؟

حذف اپل آیدی دلایل مختلفی دارد، اما اصلی‌ترین مورد فراموشی رمز عبور است. در صورت فراموشی رمز عبور و به‌ خاطر نیاوردن سؤالات امنیتی، احتمالا پس از خروج از حساب هرگز نمی‌توانید مجدداً از اپل آیدی استفاده کنید.

اپل آیدی شماره‌های ایرانی را به رسمیت نمی‌شناسد، بنابراین اگر در ایران باشید نمی‌توانید از احراز هویت دو عاملی استفاده کنید. با فعال‌سازی احراز هویت دو عاملی، برای ورود به اپل آیدی نیازی به رمز عبور نخواهید داشت.

گاهی‌اوقات ممکن است آیفون دست دوم بخرید و متوجه شوید که روی آن اپل آیدی وجود دارد. در این حالت حتماً باید اپل آیدی را حذف کنید و سراغ استفاده از اپل آیدی اختصاصی بروید.

توجه داشته باشید که اگر رمز عبور اپل آیدی را فراموش کرده‌اید، سؤالات امنیتی را به خاطر نمی‌آورید و احراز هویت دو عاملی ندارید، امکان حذف اپل آیدی وجود ندارد. بااین‌حال اگر همچنان در حساب کاربری لاگین هستید، می‌توانید اپل آیدی را حذف کنید.

حذف اپل آیدی با استفاده از برنامه های مختلف

حذف اپل آیدی ازطریق برنامه‌های مختلف قابل‌انجام است. برای این کار استفاده از نرم‌افزارهایی نظیر LockWiper را توصیه می‌کنیم.

iMyFone LockWiper

یکی از بهترین برنامه‌هایی که برای این کار توصیه می‌شود، iMyFone LockWiper است. این برنامه به شما امکان می‌دهد اپل آیدی را صرف‌نظر از روشن یا خاموش بودن قابلیت Find My حذف کنید. iMyFone LockWiper افزون‌بر آیفون با آیپد و آیپاد تاچ نیز سازگاری دارد.

۱. پس از نصب iMyFone LockWiper روی کامپیوتر، این نرم‌افزار را اجرا کنید. دستگاهی را که به دنبال حذف اپل آیدی از آن هستید، به کامپیوتر متصل کنید.

صفحه اول نرم افزار LockWiper

۲. گزینه‌ی Unlock Apple ID را در نرم‌افزار LockWiper انتخاب و روی گزینه‌ی Start to Unlock کلیک کنید.

صفحه حذف نرم افزار LockWiper

۳. اگر قابلیت Find My غیرفعال باشد، LockWiper فرآیند حذف اپل آیدی را شروع می‌کند. در صورت فعال بودن Find My، گزینه‌های روی صفحه را دنبال کنید. در این حالت تمامی تنظیمات دستگاه بازنشانی می‌شود. پس از روشن شدن آیفون، فرایند حذف اپل آیدی آغاز خواهد شد.

iCloudin

دومین نرم‌افزار محبوب برای حذف اپل آیدی فراموش‌شده، iCloudin است که از تمامی دستگاه‌های اپل پشتیبانی می‌کند. این نرم‌افزار می‌تواند قفل فعال‌سازی آی‌کلاد را دور بزند.

مراحل کار با iCloudin مشابه LockWiper است. بدین ترتیب صرفاً کافی است نرم‌افزار را نصب و دستگاه را به کامپیوتر متصل کنید. در ادامه ازطریق گزینه‌ی Unlock Apple ID امکان حذف اپل آیدی فراهم می‌شود.

Doulci

Doulci نرم‌افزاری حرفه‌ای برای حذف اپل آیدی است که به شما امکان می‌دهد در آیفون قفل آی‌کلاد را دور بزنید و سراغ حذف حساب کاربری بروید. این نرم‌افزار از سرور فعال‌سازی مجزا استفاده می‌کند و رابط کاربری سرراستی دارد.

نرم‌افزار Doulci افزون‌بر آیفون از آیپد و آیپاد تاچ پشتیبانی می‌کند. این سرویس صرفاً برای حذف اپل آیدی کاربرد دارد و قابلیت دیگری ارائه نمی‌دهد.

حذف اپل ایدی بدون داشتن پسورد

برای حذف اپل آیدی از آیفون به داشتن پسورد نیازی ندارید. بااین‌حال همانطور که گفتیم، اگر به دنبال حذف حساب اپل آیدی باشید حتماً به پسورد نیاز خواهید داشت.

آموزش حذف اپل آیدی از آیفون

به‌منظور حذف اپل آیدی از آیفون وارد منوی تنظیمات شوید و روی اپل آیدی (در بالای صفحه) ضربه بزنید. در صفحه‌ی جدید می‌توانید به‌راحتی با فشردن گزینه‌ی Sign Out، اپل آیدی را از دستگاه حذف کنید.

اگر به مقالات آموزشی زومیت با محوریت اپل آیدی علاقه دارید توصیه می‌کنیم سری به مقاله‌ی مدیریت دستگاه‌های متصل به اپل آیدی از طریق آیفون و فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای برای اپل آیدی بزنید.

سوالات متداول زومیت

  • حذف اپل آیدی بدون پسورد ممکن است؟

    بدون پسورد می‌توان حذف اپل آیدی از آیفون را انجام داد اما اگر به‌دنبال حذف حساب کاربری Apple ID هستید به رمز عبور نیاز دارید.

  • چگونه اپل آیدی را حذف کنیم؟

    حذف اپل آیدی بدون پسورد ازطریق منوی تنظیمات و یک‌سری نرم‌افزارها قابل‌انجام است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات