وزیر ارتباطات در مورد تلگرام دقیقا چه گفت؟

چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
صبحت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی سفر به قم و دیدار  با آیت‌ الله مکارم شیرازی در مورد شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی به ویژه تلگرام اشتباه برداشت شده است. به این خاطر روابط عمومی وزارت ارتباطات سخنان دقیق او را منتشر کرده است. اما وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون شبکه‌های اجتماعی در قم چه گفت؟ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سخنانی در مورد شبکه‌های اجتماعی طی سفر خود به قم و دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی مطرح کرد که این سخنان در رسانه‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی با سوءبرداشت منتشر شد. 

به دلیل رفع شبهات و انعکاس درست سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی به ویژه تلگرام، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی بیانه‌ای سخنان او را منتشر کرد. در این بیانه‌ای آمده است:

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سفر به قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه زیرساخت کشور گفت: «تلاش ما آن است که از بسترهای فراهم شده به وسیله‌ی ارتقای زیرساخت در جهت تولید محتوای بومی و ارائه‌ی با کیفیت خدمات به کاربران استفاده کنیم.»

واعظی افزود: «در حوزه آسیب‌های احتمالی فضای مجازی نیز راه حل مناسب محدودکردن یا مسدود کردن فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی نیست بلکه باید به توانمند‌سازی، بومی‌سازی و تولید محتوای فاخر بپردازیم.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه اضافه کرد: «به عنوان نمونه هزاران شبکه اجتماعی مثل تلگرام در کشور فعال هستند که امکان تبادل هر نوع محتوایی را فراهم می‌سازند اما راه حل جلوگیری از آسیب‌های احتمالی مسدود کردن و بستن این شبکه ها نیست بلکه باید بسترسازی لازم برای تولید و نشر شبکه های اجتماعی بومی با قابلیت مناسب و قابل قبول کاربران فراهم شود.»

محمود واعظی همچنین با یادآوری برهه‌های مختلف زمانی و حضور شبکه‌های اجتماعی در این برهه‌ها افزود: «زمانی وایبر یا زمانی دیگر ویچت و واتساپ شبکه مورد استفاده اکثر کاربران بود اما دیدیم که ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۱۴میلیون کاربر ایرانی به شبکه تلگرام مهاجرت کردند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اظهار کرد: «در واقع گرایش کاربران به سمت شبکه‌ای است که دارای قابلیت مناسب و رفع‌کننده‌ی نیازهای ارتباطی‌شان باشد. در این زمینه نام شبکه مطرح نیست پس با بومی‌سازی شبکه‌ی اجتماعی دارای قابلیت مناسب می‌توان کاربران داخلی را جذب کرد.»

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات