با این روش آیفون را به تلویزیون ال‌جی وصل کنید

جمعه ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
نمایش جنگل و درخت روی تلویزیون LG C2 evo OLED 2022
برای تماشای محتوای آیفون روی تلویزیون ال‌جی می‌توانید با نحوه‌ی وصل کردن آیفون به تلویزیون ال جی به صورت بی‌سیم و باسیم آشنا شوید.
تبلیغات

ابزار و دستگاه‌های اطراف ما هر روز بیشتر و بیشتر به‌هم نزدیک می‌شوند و ارتباط نزدیک‌تری برقرار می‌کنند تا بدین ترتیب بتوانیم به‌صورت یکپارچه از قابلیت‌های آن‌ها ازطریق یکدیگر بهره‌مند شویم. برای مثال، موسیقی که با گوشی درحال پخش است، به تلویزیون منتقل کنید یا ویدئوی جالبی را که در یوتیوب دیده‌اید برای سایر افراد پخش کنید.

آیفون قابلیتی تحت‌عنوان AirPlay ارائه می‌کند که امکان اشتراک‌گذاری نمایشگر با سایر دستگاه‌های اکوسیستم اپل و برخی از تلویزیون‌ها، مثل تلویزیون ال جی را فراهم می‌کند. البته، راه های انتقال تصویر از گوشی به تلویزیون متفاوت است؛ اما استفاده از AirPlay و Screen Mirroring سریع‌ترین روش در گوشی‌های آیفون به‌حساب می‌آید.

بهترین تلویزیون‌های بازار ایران [شهریور ۱۴۰۲]
بهترین تلویزیون‌های بازار ایران [شهریور ۱۴۰۲]
مطالعه '36

درادامه قصد داریم وصل شدن آیفون به تلویزیون ال جی را به شما آموزش دهیم، مثل همیشه با زومیت همراه باشید.

وصل شدن آیفون به تلویزیون ال جی

درقدم اول باید اطمینان حاصل کنید که تلویزیون ال جی شما با قابلیت AirPlay سازگاری دارد. این ویژگی با اکثر تلویزیون‌های ال‌جی تولیدشده از سال ۲۰۱۸ به بعد سازگاری دارد که شامل فهرست زیر می‌شوند:

  • تلویزیون ال‌جی OLED مدل‌های ۲۰۱۸، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰
  • تلویزیون ال‌جی SuperUHD SK سری ۹ و ۸ مدل ۲۰۱۸
  • تلویزیون ال‌جی UHD UK سری ۶۲ به بالا، سری UK 7 مدل ۲۰۱۸
  • تلویزیون ال‌جی NanoCell NANO سری ۹ و ۸ مدل ۲۰۲۰
  • تلویزیون ال‌جی UHD UN سری ۸ مدل ۲۰۲۰
  • تلویزیون ال‌جی UHD UN سری ۷۱ به بالا مدل ۲۰۲۰
  • تلویزیون ال‌جی NanoCell SM سری ۹ و ۸ مدل ۲۰۱۹
  • تلویزیون ال‌جی UHD UM سری ۷ و ۶ مدل ۲۰۱۹

اگر مدل تلویزیون شما در فهرست بالا نیست، همچنان در دفترچه و وب‌سایت رسمی، مشخصات فنی دقیق تلویزیون خود را مشاهده کنید تا از سازگاری با AirPlay اطمینان حاصل کنید.

برای به‌دست آوردن مدل دقیق تلویزیون ال‌جی می‌توانید دکمه قطع صدا (Mute) روی کنترل ریموت را سه‌بار پشت‌سرهم فشار دهید تا مدل دقیق دستگاه روی صفحه نمایش داده شود. علاوه‌براین، دقت کنید که برای اتصال آیفون به تلویزیون ال‌جی باید هر دو دستگاه به یک شبکه وای‌فای متصل شوند و ادامه آموزش را مرحله‌به‌مرحله طی کنید.

مرحله اول: دکمه HOME روی کنترل ریموت تلویزیون ال‌جی را فشار دهید و از منوی بازشده روی Home Dashboard بزنید و سپس گزینه AirPlay را انتخاب کنید.

داشبورد تلویزیون ال جی
عکس از Smart Home Starter

مرحله دوم: در آیفون Control Center را باز کنید و مانند عکس، روی آیکون Screen Mirroring بزنید.

Control Center آیفون
شماره (۱)
Screen Mirroring آیفون
شماره (۲)
Screen Mirroring آیفون
شماره (۳)

مرحله سوم: پنجره‌ی کوچکی باز می‌شود که در آن نتایج جست‌وجوی تلویزیون‌های دردسترس را نشان می‌دهد، اگر چندین تلویزیون در اطراف شما باشد باید تلویزیون مدنظر خود را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: اکنون یک کد روی صفحه‌ی تلویزیون به‌نمایش درمی‌آید که باید آن را در کادری که روی آیفون باز شده است وارد کنید و تمام!

برنامه‌های ثالث متفاوتی را نیز می‌توانید برای استفاده از قابلیت AirPlay در اپ‌استور پیدا و با کمک آن فرایند اتصال آیفون به تلویزیون را راحت‌تر طی کنید.

مرحله پنجم: برای توقف حالت Screen Mirroring مجدداً از Control Center آیفون روی آیکون Screen Mirroring بزنید و گزینه Stop Mirroring را لمس کنید.

اتصال آیفون به تلویزیون ال‌جی با کابل

جدای از اتصال بی‌سیم آیفون به تلویزیون ال‌جی، با وجود درگاه HDMI رو تلویزیون‌ها می‌توانید تبدیل لایتنینگ به HDMI خریداری کنید و به‌راحتی آیفون خود را با کمک کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید.

اگر بخواهید تصویر آیفون را به دستگاه‌های دارای سیستم‌عامل ویندوز انتقال دهید، می‌توانید از بهترین برنامه های اتصال آیفون به کامپیوتر کمک بگیرید.

سوالات متداول زومیت

  • اتصال آیفون به تلویزیون ال‌جی چگونه انجام می‌شود؟

    اتصال آیفون به تلویزیون ال‌جی روی شبکه وای‌فای برقرار می‌شود؛ بنابراین، حتماً هردو دستگاه باید روی یک شبکه باشند.

  • برنامه دیگری برای اتصال آیفون به تلویزیون ال‌جی وجود دارد؟

    برای وصل کردن آیفون به تلویزیون ال‌جی می‌توانید از برنامه‌های ثالث نظیر Airdroid Cast استفاده کنید که البته، توصیه می‌شود برنامه پیش‌فرض آیفون را در اولویت قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات