عینک گوگل گام‌هایی فراتر از عکاسی برداشت: کنترل از طریق دستورات صوتی، حرکت در فضای مجازی

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این درباره عینک گوگل، بسیار شنیده و دیده بودیم، اما هیچ اطلاعاتی در مورد کارایی این عینک در دنیای واقعی و فراتر از عکاسی دردسترس نبود. امروز اما جزئیاتی در مورد توانایی این محصول در دریافت دستورها صوتی و امور دیگر منتشر شده که جالب توجه هستند. براساس این گزارش عینک گوگل ازطریق دستورها صوتی هدایت می‌شود،‌ جزئیات بیشتر را در ادامه مطلب بخوانید.
تبلیغات

این جزئیات توسط ژورنالیست وال‌استریت که به‌تازگی امکان تست این عینک را داشته، امروز منتشر شده‌اند. پیش از این دقیقاً مشخص نبود که عینک گوگل چطور کنترل می‌شود و کاربر چطور می‌تواند دستورها خود را به آن منتقل کند. اما حالا می‌دانیم که اگر به عینک گوگل بگویم: «OK Glass»، منو باز شده و فهرستی از گزینه‌ها شامل: برقراری تماس، ضبط ویدئو، عکس گرفتن یا استفاده از نقشه گوگل دراختیار کاربر قرار می‌گیرد.

این روزنامه نگار همچنین گفته: وقتی به عینک بگوید :«Take a Photo» یک عکس از نمای دید خود شما گرفته می‌شود. هنوز اطلاعات بیشتری در مورد روش‌های کنترل عینک گوگل وجود ندارد اما بدون شک تنها راه کنترل این گجت جذا، صحبت کردن و داد و بیداد کردن بر سرش نیست.

جزئیات دیگری نیز درباره کارایی این عینک منتشر شده است. این روزانه نگار زمانی که عینک را بر سر گذاشته در محیط مجازیی قرار گرفته که می‌توانسته در نمای ۳۶۰ درجه آن حرکت کند. Sergey Brin یکی از موسسین گوگل نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که با عینک گوگل می‌توانید بدون وقفه انداختن یا متوقف کردن بازی فرزندتان، از او عکس یا فیلم بگیرید.

با وجود این شواهد تازه، به نظر می‌رسد که عینک گوگل بسیار فراتر از یک نمونه اولیه و آزمایشی است. سخت‌افزار این گجت در یک عینک سبک و کوچک جا شده و قادر به انجام امور روزمره مانند برقراری تماس، جستجو روی نقشه، نمایش پیغام‌ها،‌ عکس‌برداری و غیره است.

نظر شما در مورد عینک گوگل چیست؟ آیا باور دارید که روزی این عینک جایگزین تلفن هوشمند ما شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات