ورشتاپن و ریکیاردو محکوم به عذرخواهی از تیم ردبول

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو به‌ دلیل تصادف شدید در گرن‌پری آذربایجان ۲۰۱۸، به‌منظور عذرخواهی از تمام اعضای تیم ردبول ریسینگ به مقر اصلی این تیم احضار شدند.
تبلیغات

گرن‌پری آذربایجان ۲۰۱۸، همانند چند سال گذشته صحنه‌های جنجالی و هیجان‌انگیز به طرفداران مسابقات فرمول یک تقدیم کرد. یکی از دیدنی‌ترین صحنه‌های جایزه بزرگ باکو، رقابت تنگاتنگ دنیل دیکاردو و مکس ورشتاپن، دو راننده‌ی جسور تیم رد‌بول (RedBull) بود که از همان دقایق اول تا پایان ادامه داشت. پس از چندبار رویارویی مستقیم و حتی برخورد چرخ‌به‌چرخ، تنها ۱۰ دور مانده به پایان مسابقه، پیچ اول گرن‌پری باکو میزبان تصادف شدید راننده‌های ردبول بود. ریکیاردو که پس از مسیر طولانی مستقیم سرعت بالایی داشت، به‌ دنبال انتخاب مسیر و پشت‌ سر گذاشتن ورشتاپن بود. جسارت هردو راننده منجر به تصادف شدید آن‌ها، کنار رفتن تیم ردبول با صفر امتیاز از گرن‌پری باکو و به‌ دنبال آن عصبانیت قابل درک اعضاء تیم شد.

redbull f1

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول، اشاره کرد که هر دو راننده مقصر هستند و بر اساس نظر جمعی، باید قبل از برگزاری گرن‌پری اسپانیا، در مقر اصلی تیم در شهر میلتن کینز انگلستان، حاضر شوند. هورنر در طی مصاحبه با خبرگزاری اسکای‌اسپرتس گفت:

مطمئنم که در مسابقه‌ی بارسلون راننده‌های ما مشکلی نخواهند داشت؛ ولی همانطور که از رفتار آن‌ها مشخص است، هر دو مقصر و پشیمان هستند. ریکیاردو و ورشتاپن قبل از برگزاری گرن‌پری اسپانیا باید برای عذرخواهی از تمام اعضای تیم ردبول ریسینگ، در کارخانه‌ی اصلی حاضر شوند.

پس از تصادف ریکیاردو و ورشتاپن در باکو، هورنر با هر دو راننده صحبت کرد و به‌طور واضح خودخواهی آن‌ها را که منجر به ضرر کلی تیم شد، یادآوری کرد.

فرمول یک ردبول / Formula 1 Redbull

هورنر گفت:

صحبت‌های اصلی با راننده‌ها انجام شده است. باید در نظر داشت که عملکرد راننده‌ها بر کل تیم تأثیرگذار است؛ ریکیاردو و ورشتاپن هر دو از وضعیت بسیار بدی که به‌ وجود آورده‌اند، آگاهی دارند. هر دو راننده در حضور تک‌تک اعضای تیم عذرخواهی خواهند کرد؛ چرا که فرمول یک، رشته‌ی ورزشی تیمی است و گویا این روزها این مورد فراموش شده است.

قبل از تصادف راننده‌های ردبول در دورهای پایانی، ریکیاردو و ورشتاپن بارها به‌ هم نزدیک شده‌ بودند؛ اما هورنر اشاره کرد که اصلاً قصد وارد شدن به رقابت این دو و دستور دادن به آن‌ها وجود نداشته است:

احتمالاً سه برخورد در طول مدت مسابقه بین دو راننده به وجود آمد. اوایل مسابقه حتی برخورد چرخ‌‎به‌چرخ اتفاق افتاد که به آن‌ها گفته شد قدری خونسرد باشند. مهندس‌های تیم به‌طور مداوم با راننده‌ها در ارتباط بودند؛ اما اصلاً قصد نداشتیم که در رقابت‌ نزدیک این دو دخالت کنیم.راننده‌های ما تا به‌امروز عملکرد خوبی داشتند و همیشه به آن‌ها گفته شده است که در پیست راه یکدیگر را سد نکنید. هردو راننده با رعایت خواسته‌های ما رانندگی کردند به‌جز در لحظه‌ای که این تصادف اتفاق افتاد. من مقصر این اتفاق را نه یک‌ راننده، بلکه هردوی آن‌ها می‌دانم که حاصل آن متأسفانه ضرر کل تیم بود.
فرمول یک ردبول / Formula 1 Redbull

هورنر در پاسخ به این سؤال که آیا تیم بازهم با رانندگی ریکیاردو و ورشتاپن موافق است گفت:

قصد ما اجازه دادن به رانندگی هر دو برای تیم است؛ اما باید هم برای یکدیگر و هم برای تیم احترام قائل باشند و در پیست، فضای لازم برای مانور به همدیگر بدهند. به دو راننده یادآوری شده است که جزئی از یک تیم هستند و مسئولیت مشخصی دارند؛ هر دو دریافتی‌های بالایی دارند که انتظار می‌رود از دل و جان برای اهداف تیم مایه بگذارند و فقط به اهداف شخصی توجه نکنند. ورشتاپن و ریکیاردو پیام کاملاً واضحی از ما دریافت کرده‌اند.

مکس ورشتاپن برای سومین بار در فصل ۲۰۱۸ به‌ دلایل مختلف با دیگر خودروها برخورد داشت. در گرن‌پری بحرین عملکرد نامناسب او منجر به برخورد با لوئیس همیلتون و کنار رفتن کامل او شد. این اتفاق درکنار نقص فنی خودروی ریکیاردو، نتیجه‌ی خوبی برای تیم ردبول به همراه نداشت. گرن‌پری چین شاهد دومین تصادف ورشتاپن، این‌بار با سباستین فتل بودیم که به‌خصوص برای راننده‌ی آلمانی فراری گران تمام شد. صرف نظر از اینکه قضاوت در مورد مقصر اصلی حادثه‌ی باکو مشکل است، باید این واقعیت که تیم ردبول بدون امتیاز از آذربایجان خارج شدن را پذیرفت.

فرمول یک ردبول / Formula 1 Redbull

بر اساس عملکرد ریکیاردو و ورشتاپن در صحنه‌های مختلف، به‌خصوص در گرن‌پری باکو، انگشت اتهام حداقل در بین طرفداران، بیشتر به‌ سوی راننده‌ی جوان‌تر ردبول نشانه رفته است. ورشتاپن پس از حادثه‌ی جایزه بزرگ چین اشاره کرده بود که درشیوه‌ی رانندگی خود تغییراتی ایجاد خواهد کرد؛ ولی بر اساس شواهد موجود، هنوز این تغییرات نتیجه‌ی مثبتی در پی نداشته است.

در پایان می‌توانید ویدئوی تصادف راننده‌های ردبول در گرن‌پری آذربایجان ۲۰۱۸ را تماشا کنید. به‌ نظر شما مقصر اصلی این حادثه، کدام راننده‌ بود؛ دنیل ریکیاردو یا مکس ورشتاپن؟

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات