راهنمای خرید لپ‌تاپ

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو [آبان ۱۴۰۲]

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مطالعه 17 دقیقه
در مقاله‌ی پیش‌رو، بهترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو را از برندهای مختلف معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

لپ‌تاپ‌ها بسته به مشخصات فنی، طراحی و عملکردشان برای طیف گسترده‌ای از کاربری‌ها به‌کار می‌روند، از بازی و برنامه‌نویسی گرفته تا طراحی سه‌بعدی و مهندسی؛ اما بی‌شک برای دنیای امروز با عطش بی‌پایان مردم برای محتوا، یکی از اساسی‌ترین کاربری‌‌های لپ‌تا‌پ، طراحی گرافیک و تدوین ویدیو است.

فهرست مطالب

در میان انبوه لپ‌تاپ‌هایی که بعضا با مشخصات فنی فریبنده و نه‌چندان کارآمد به‌فروش می‌رسند، انتخاب مدلی که بتواند به نسبت برچسب قیمتی‌اش بهترین کارایی را داشته باشد، امری دشوار است؛ به‌همین دلیل، تصمیم داریم تا در مقاله‌ی پیش‌رو، بهترین لپ تاپ های مناسب برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو را از میان مدل‌های موجود در بازار ایران معرفی کنیم.

چنانچه به‌دنبال لپ‌تاپی برای کاربری‌های عمومی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله‌ی بهترین لپ تاپ را در زومیت مطالعه کنید؛ گیمرهای عزیز نیز می‌توانند مدل لپ‌تاپ موردنظرشان را در مقاله‌ی بهترین لپ تاپ گیمینگ زومیت بیابند.

در چند سال گذشته، بازار لپ‌تاپ ایران بسیار نابه‌سامان شده است. از یک سو، لپ‌تاپ‌های هر نسل، به‌ویژه لپ‌تاپ‌های ویندوزی، با تأخیر زیاد و البته قیمت‌های نجومی وارد کشور می‌شود و از سوی دیگر، لپ‌تاپ‌های برخی برندها همچون دل و اچ‌پی، بسیار کمیاب شده‌اند و مدل‌های کارآمد برندهای دیگر نیز بسیار محدود و پراکنده وارد می‌شوند.

مک بوک پرو M1 Max درحال اجرای فتوشاپ

بی‌شک در فروشگاه‌های انگشت‌شماری می‌توان برخی لپ‌تاپ‌های خاص و به‌روز را نیز یافت؛ اما توجه داشته باشید که در راهنماهای خرید زومیت، سعی داریم تا مدل‌هایی را معرفی کنیم که در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و به‌صورت گسترده در دسترس باشند و خدمات پس‌از فروش معقولی هم برایشان ارائه شود.

پیش‌از آنکه به‌سراغ معرفی مدل‌ها برویم، بهتر است تا در هر دو دسته‌بندی طراحی گرافیک و تدوین ویدیو، ویژگی‌های لپ‌تاپ ایده‌آل را بیان کنیم تا شما بتوانید با چشمی باز و آگاهانه، مدل مناسب را بسته به بودجه‌تان انتخاب کنید. بعد از مطالعه‌ی این مقاله، شما می‌توانید قیمت لپ تاپ موردنظرتان را در بخش محصولات زومیت بیابید.

ویژگی‌های لپ‌تاپ مناسب طراحی گرافیک و تدوین ویدیو

طراحان گرافیک معمولا از ابزارهایی همچون فتوشاپ، Adobe Illustraitor و Figma یا حتی After Effects استفاده می‌کنند، این ابزارها در وهله‌ی نخست به پردازنده‌ی قدرتمند، سپس رم با ظرفیت بالا و در وهله‌ی آخر، گرافیک توانمند نیازمند هستند. از سوی دیگر، برای افرادی که در حوزه‌ی گرافیک فعالیت دارند، پوشش فضاهای رنگی و دقت نمایش رنگ‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

ترک‌پد مک بوک پرو M1 Max

در راهنمای خرید پیش‌رو سعی کردیم تا مدل‌هایی را برای طراحان گرافیک معرفی کنیم که از پردازنده‌ی به‌روز، رم بیش‌از ۱۶ گیگابایت و نمایشگری با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB و بالاتر بهره می‌برند.

افرادی که در حوزه‌ی تدوین ویدیو فعالیت دارند، از ابزارهایی همچون Adobe Premiere Pro، نرم‌افزار Final Cut Pro یا DaVinci استفاده می‌کنند؛ برای این دسته از افراد، قدرت پردازنده و ظرفیت رم در کنار دقت و روشنایی نمایشگر اهمیت بسیار بالایی دارد؛ ضمن اینکه پردازنده‌ی گرافیکی نیز به‌عنوان یک شتاب‌دهنده در پیاده‌سازی افکت‌های گرافیکی و گرفتن خروجی از پروژه‌ها نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

نمایشگر ۱۶ اینچی لپ‌تاپ Legion 5 Pro لنوو از نمایی دیگر

شاید بتوان اصلی‌ترین تفاوت بین طراحی گرافیک و تدوین ویدیو را در اتکای کمتر ابزارهای طراحی گرافیک به قدرت پردازنده‌های گرافیکی (به‌ویژه برای افراد مبتدی) جست‌وجو کرد؛ بدین‌ترتیب، عملا برای کاربران حرفه‌ای‌تر که روی پروژه‌های سنگین کار می‌کنند، می‌توان مدل‌های مشابهی را برای هر دو دسته‌ی طراحی گرافیک و تدوین ویدیو پیشنهاد داد.

ارزان ترین لپ تاپ مناسب کار گرافیکی و تدوین (۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان)

در بازه ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان که ارزان‌ترین رده‌ی لپ‌تاپ‌های مناسب کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو را تشکیل می‌دهد، گزینه‌هایی با ارزش خرید بالا را می‌توان یافت که محصولاتی با نمایشگرهای بسیار باکیفیت OLED با دقت و پوشش کامل انواع فضاهای رنگی و مجهز به جدیدترین نسل پردازنده‌های قدرتمند اینتل و رم‌های DDR5 را شامل می‌شوند. از سوی دیگر لپ‌تاپ‌های دیگری را به عنوان گزینه‌های جایگزین نیز معرفی کرده‌ایم که رم با ظرفیت‌های بالاتر و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی مجزا را در اختیار قرار می‌دهند.

لپ تاپ ۱۴٫۵ اینچی ایسوس Zenbook 14X OLED Q410VA

لپ تاپ ایسوس Zenbook 14X OLED

مدل Zenbook 14X OLED Q410VA ایسوس جزو معدود لپ‌تاپ‌های اقتصادی ویندوزی بازار ایران به‌شمار می‌آید که از نمایشگر باکیفیت و یکی از پردازنده‌های قدرتمند نسل سیزدهم اینتل بهره می‌برد. این لپ‌تاپ ۱۴٫۵ اینچی از نمایشگر ۱۸۰۰ × ۲۸۸۰ پیکسلی و ۱۲۰ هرتزی OLED استفاده می‌کند که فضاهای رنگی sRGB و DCI-P3 را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد.

تراشه Core i5-13500H به‌کار رفته در این دستگاه، قدرت پردازشی موردنیاز کارهای تدوین ویدیو را در اختیار نرم‌افزارهای مربوط قرار می‌دهد. این لپ تاپ هشت گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت SSD از نوع PCIe NVMe 4.0 دارد، از استاندارد تاندربولت ۴ پشتیبانی می‌کند و وزن ۱٫۵۶ کیلوگرامی آن نیز حمل و نقل ذن‌بوک ایسوس را نسبت‌به سایر لپ‌تاپ‌های دیگر آسان‌تر می‌کند. ضمناً این لپ‌تاپ باتری نسبتاً حجیم ۷۰ وات‌ساعتی دارد که در استفاده‌های سبک‌تر شارژدهی نسبتا خوبی را ارائه می‌دهد.

لپ تاپ ۱۶ اینچی ایسوس Vivobook 16 X1605VA

لپ تاپ ایسوس ASUS Vivobook 16 X1605VA

اگر سریع‌ترین لپ‌تاپ با کمترین بودجه ممکن را می‌خواهید، بدون درنظر گرفتن سطح کیفی نمایشگر و وضوح آن، Vivobook 16 X1605VA را به‌شما پیشنهاد می‌کنیم که از پردازنده سریع‌تر Core i7-13700H بهره می‌برد. این لپ‌تاپ از یک نمایشگر ۱۶ اینچی با وضوح ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بهره می‌برد که طراوت رنگ‌های لپ‌تاپ قبلی را ندارد و حدود ۶۰ درصد از sRGB را پوشش می‌دهد. لپ‌تاپ مذکور از ۵۱۲ گیگابایت SSD و هشت گیگابایت رم DDR4-3200 برخوردار است که می‌توانید آن‌را ارتقا داده و با رم با ظرفیت‌های بالاتر جایگزین کنید.

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی Victus 15 FA1093DX

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی اچ‌پی Victus 15 FA1034NIA

با اندکی افزایش بودجه می‌توانید به خرید لپ‌تاپ Victus 15 FA1093DX فکر کنید. پردازنده این لپ‌تاپ به‌اندازه‌ی دو مدل معرفی‌شده سریع نیست اما در عوض از گرافیک RTX 3050 با توان مصرفی ۷۵ وات بهره می‌برد که همین موضوع عملکرد دستگاه در پیاده‌سازی پاره‌ای از افکت‌ها و رندر ویدیو با وضوح‌های بالاتر در نرم‌افزار پریمیر پرو را بهبود می‌بخشد.

ویکتوس 15 از پردازنده Core i5-13420H قدرت می‌گیرد و با خرید این مدل ۱۶ گیگابایت رم DDR4-3200 را نیز در کنار ۵۱۲ گیگابایت SSD در اختیار خواهید داشت. نمایشگر این لپ‌تاپ وضوح Full-HD را با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز ارائه داده و حدود ۶۰ درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد.

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس Creator Q530VJ

لپ تاپ Creator Q530VJ ایسوس

لپ‌تاپ Creator Q530VJ ایسوس دستگاهی کاملاً در خور انتظارات خالقان محتوا است. این لپ‌تاپ تقریباً تمامی مشخصات متناسب و مورد انتظار برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو را چه در بخش ساخت و چه در بخش سخت‌افزار و عملکرد ارائه می‌دهد تا همه‌ی آن‌ها دست‌به‌دست هم برای حصول یکی از بهترین تجربه‌های کاربری، در کنار گزینه‌های برتر مناسب برای کاربری مذکور قرار بگیرند.

این لپ‌تاپ از پردازنده Core i7-13620H بهره می‌برد و برای پشتیبانی‌ پردازنده مرکزی از نظر گرافیکی در حین رندر و اعمال جلوه‌های ویدیویی، گرافیک RTX 3050 نیز حضور دارد و از همه مهم‌تر این‌که با وجود پردازنده گرافیکی مجزا و سیستم کولینگ هوشمند، با لپ‌تاپی خوش‌ساخت و سبک‌وزن‌تر نسبت به‌سایر لپ‌تاپ‌های قدرتمند طرف هستیم که از صفحه‌نمایش OLED با وضوح Full-HD نیز بهره می‌برد. مطابق انتظار این نمایشگر فضای رنگی sRGB و DCI-P3 را به‌صورت کامل پوشش می‌دهد.

این لپ‌تاپ در سایر بخش‌ها نیز شما را ناامید نمی‌کند، از جمله این‌که ۲۴ گیگابایت رم DDR5 را به‌همراه یک ترابایت SSD درون خود جای داده و درگاه Type-C آن از تاندربولت ۴ پشتیبانی می‌کند. همچنین یک باتری ۷۰ وات‌ساعتی این دستگاه را تغذیه می‌کند

لپ تاپ ۱۶ اینچی لنوو LOQ 16IRH8

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی لنوو LOQ 15IRH8

لپ‌تاپ LOQ 16IRH8 لنوو مشخصاتی ارائه می‌دهد که آن‌ را به انتخابی بسیار جذاب تبدیل می‌کند. این لپ‌تاپ که با استقبال نسبتاً خوبی نیز مواجه شده است از پردازنده Core i7-13620H استفاده کرده و برای پردازش‌های گرافیکی نیز از RTX 4060 با توان مصرفی ۱۱۵ وات بهره می‌برد. بدین‌ترتیب این دستگاه می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را در نرم‌افزار پریمیر پرو و فتوشاپ در اختیارتان بگذارد و همچنین در شمار یکی از به‌روزترین و قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های بازار تا بازه قیمتی ۶۰ میلیون تومان قرار گیرد.

پنل IPS لپ‌تاپ لنوو با وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل، پوشش کامل sRGB و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز تجربه بصری ارتقایافته‌تری - خصوصاً به‌هنگام کار با نرم‌افزارهای تدوین ویدیو - نسبت به رقبا ارائه می‌دهد. رم ۱۶ گیگابایتی DDR5 و SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت از دیگر مشخصات این لپ‌تاپ به‌شمار می‌رسند

لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی ایسوس TUF Gaming F15 FX507VU4

نمای جلو لپ تاپ ایسوس TUF Gaming F15 FX507ZE با صفحه نمایش روشن و نمایش کیبورد و ترک‌پد

در نهایت اگر به لپ‌تاپی با سریع‌ترین پردازنده با بودجه حداکثر ۶۰ میلیون تومان، همراه با گرافیک قدرتمند و مجزا نیاز دارید، می‌توانید به سراغ TUF Gaming F15 FX507VU4 ایسوس بروید که افزون‌بر Core i7-13700H، گرافیک RTX 4050 با توان مصرفی 140 وات را در خود جای داده است و تقریباً نهایت توانمندی را در استفاده از نرم‌افزارهای تدوین ویدیو به‌نمایش می‌گذارد.

از بابت صفحه‌نمایش نیز نگرانی‌ای برای افرادی که روی کیفیت نمایشگر خود حساس هستند وجود ندارد؛ چرا که صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ پوشش صددرصدی از sRGB را با وضوح Full-HD ارائه می‌دهد و محتوا را نیز با نرخ ۱۴۴ هرتز نوسازی می‌کند. از سایر مشخصات این لپ‌تاپ می‌توان به رم ۱۶ گیگابایتی و SSD یک ترابایتی اشاره کرد.

بهترین لپ تاپ ایسوس برای کار گرافیکی و تدوین ویدیو

معمولاً لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی ZenBook به‌لطف نمایشگر باکیفیت و سخت‌افزار توانمندشان، بهترین گزینه‌های ایسوس برای طراحان گرافیک و تدوین‌گرها هستند؛ اما بازار ایران وضعیت متفاوتی دارد؛ چراکه درحال‌حاضر تنها تعداد محدودی از مدل‌های گیمینگ ایسوس با سخت‌افزار به‌روز به‌فروش می‌رسند و لپ‌تاپ‌های خانواده‌ی ZenBook در بهترین حالت از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل و گرافیک RTX 30 انویدیا قدرت می‌گیرند. به‌هر ترتیب، در بازار ایران، مدل‌های زیر، بهترین لپ تاپ ایسوس برای کار گرافیکی و تدوین ویدیو به‌شمار می‌روند:

لپ تاپ ۱۷٫۳ اینچی ایسوس ROG Strix Scar 17 X3D G733PYV

لپ تاپ ایسوس ROG Strix Scar 17 G733ZW از نمای جلو

لپ‌تاپ ۱۷٫۳ اینچی ROG Strix Scar 17 ایسوس قدرتمندترین لپ‌تاپ و حاکم بی‌بدیل و بلامنازع کنونی دنیای لپ‌تاپ‌ها است. بهره‌گیری این لپ‌تاپ از پردازنده فوق‌العاده قدرتمند Ryzen 9-7945HX3D که متشکل از ۱۶ هسته و ۳۲ رشته پردازشی بوده و برای اعمال گرافیکی نیز به RTX 4090 با توان مصرفی ۱۷۵ وات و ۱۶ گیگابایت رم ویدیویی GDDR6 تکیه زده مهر تأییدی بر این مدعاست.

با وجود چنین پیکره‌بندی سخت‌افزاری و به‌لطف توان پردازشی فوق‌العاده بالای آن، دور از انتظار نیست که هیچ‌گونه منع یا محدودیتی مزاحم فرایند‌های پردازشی این لپ‌تاپ در اجرای سنگین‌ترین پروژه‌های گرافیکی و تدوین ویدئو نشود. ناگفته نماند که لپ‌تاپ‌های ویندوزی از جمله همین دستگاه تا زمانی بر این توانمندی خود غُره هستند که به برق متصل باشند، چراکه عملکرد آنان در حالت اتکا به انرژی باتری تعریفی ندارد و با اختلاف بسیار زیادی از مک‌بوک‌های قدرتمند عقب می‌افتند.

با خرید این لپ‌تاپ ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و یک ترابایت SSD در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین نمایشگر این لپ‌تاپ وضوح QHD که درخور جایگاه این لپ‌تاپ است را ارائه می‌دهد و محتوا را در نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز به‌نمایش می‌گذارد. این پنل ضمن پوشش کامل sRGB و DCI-P3 از استاندارد Dolby Vision HDR نیز پشتیبانی می‌کند. با این‌حال بهترین در زمینه‌ی نمایشگر نیست و در ادامه مدلی دیگر را معرفی خواهیم کرد که از نمایشگر باکیفیت‌تری بهره برده و ضمناً وزن سبک‌تری دارد.

لپ تاپ ۱۶ اینچی ایسوس ROG Zephyrus M16 GU604VY

لپ تاپ ایسوس ASUS ROG Zephyrus M16 GU604VY

مخاطبان کمال‌طلب و مشکل‌پسندی که به‌دنبال گزینه‌ی سبک‌تری برای امور تدوین و ویرایش ویدیو و کار با نرم‌افزارهای گرافیکی می‌گردند، می‌توانند به‌سراغ ROG Zephyrus M16 GU604VY ایسوس بروند. این لپ‌تاپ دست کمی از Strix Scar 17 ندارد چراکه پردازنده Core i9-13900H قدرت پردازشی موردنیاز این لپ‌تاپ را تأمین می‌کند و RTX 4090 نیز به‌عنوان پردازنده گرافیکی مجزا حضور دارد، اما توان تقویتی آن به حداکثر ۱۲۰ وات محدود شده است.

زفیروس M16 به صفحه‌نمایش ۱۶ اینچی موسوم‌ به ROG Nebula HDR Display مجهز شده که به‌لطف استفاده از پنل MiniLED قابلیت پخش محتوای HDR با روشنایی حداکثر ۱۱۰۰ نیت را فراهم می‌کند و طبیعتاً پوشش کامل sRGB و DCI-P3 کمترین چیزی است که از پنل آن انتظار می‌رود. نرخ پاسخ‌دهی سه میلی‌ثانیه‌ای در وضوح ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز، این لپ‌تاپ را در زمینه صفحه‌نمایش بسیار منحصربه‌فرد و تجربه‌ای مشابه مک‌بوک‌ پروها را عاید کاربر می‌کند.

این لپ‌تاپ را ۳۲ گیگابایت رم DDR5 و دو ترابایت SSD همراهی می‌کند که از این نظر تقریباً بهترین گزینه تا به این‌جا در لپ‌تاپ‌های ویندوزی به‌شمار می‌رود. ضمناً این لپ‌تاپ با وجود سخت‌افزار قدرتمند از کیفیت بدنه‌ی بالایی برخوردار است و با وزن ۲٫۳ کیلوگرم جزو لپ‌تاپ‌های قدرتمند سبک‌وزن محسوب می‌شود.

بهترین لپ تاپ لنوو برای کار گرافیکی و تدوین ویدیو

معمولا لپ‌تاپ‌های سری Yoga یا ThinkPad لنوو با نمایشگرهای باکیفیت و سخت‌افزار قدرتمندشان، گزینه‌های مناسب این شرکت برای طراحان گرافیک و تدوین‌گرها هستند؛ اما از آنجا که مدل‌های قدرتمند این سری‌ها در بازار ایران موجود نیست، به‌ناچار باید به‌سراغ مدل‌های گیمینگ لنوو برویم. شما می‌توانید قیمت لپ تاپ لنوو را برای انواع مدل‌های موجود در کشور را با زومیت بیابید.

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو Lenovo Legion Pro 7

Lenovo Legion Pro 7

لپ‌تاپ Legion Pro 7، پرقدرت‌ترین لپ‌تاپ لنوو در بازار کنونی ایران است؛ پردازنده‌ی نسل سیزدهمی Core i9-13900HX، گرافیک RTX 4090، رم ۳۲ گیگابایتی DDR5 و یک ترابایت SSD، این لپ‌تاپ گیمینگ را به یک ورک‌استیشن تمام‌‌عیار نیز بدل می‌سازند. لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو از پنل ۲۴۰ هرتزی و ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسلی IPS با پوشش ۱۰۰ درصدی فضای رنگی sRGB نیز بهره می‌برد.

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی لنوو Legion Pro 5

لپ تاپ لنوو Lenovo Legion Pro 5 16IRX8

در سطحی پایین‌تر از Legion Pro 7، لپ‌تاپ دیگری از خانواده‌ی Legion را برای طراحان گرافیک و تدوین‌گرها پیشنهاد می‌دهیم؛ لپ‌تاپ ۱۶ اینچی Legion Pro 5 از پردازنده‌ی نسل سیزدهمی Core i9-13900HX، گرافیک RTX 4060، رم ۳۲ گیگابایتی و دو ترابایت SSD بهره می‌برد و نمایشگر ۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل و ۱۶۵ هرتزی‌اش، می‌تواند ۱۰۰ درصد فضای رنگی sRGB را پوشش دهد.

بهترین مک بوک برای کار گرافیکی و تدوین ویدیو

لپ‌تاپ‌های اپل به‌لطف پردازنده‌ی پرقدرت و بهینه، نمایشگر بسیار باکیفیت و یکپارچگی عمیق نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌شان، بهترین گزینه برای طراحان گرافیک و تدوین‌گرها هستند. این لپ‌تاپ‌ها با بهره‌گیری از شتاب‌دهنده‌های اختصاصی، عملکرد فوق‌العاده‌ای در تدوین ویدیوها به‌نمایش می‌گذارند و از طرف دیگر، در هر دو حالت Plugged و UnPlugged عملکرد یکسانی دارند.

لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو با پردازنده‌های M2 Pro/Max و M3 Pro/Max، بهترین گزینه‌های اپل برای تدوین‌گرها و طراحان گرافیک هستند. نمایشگر ۱۶ اینچی برای طراحان گرافیک و تدوین‌گرها، فضای کار بیشتری را فراهم می‌سازد؛ اما شما می‌توانید بسته به نیازتان، به سراغ مدل ۱۴ اینچی نیز بروید. برای پی‌بردن به قیمت لپ تاپ اپل در انواع مدل‌ها، به بخش محصولات زومیت سر بزنید.

لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی M3 Max 30Core

لپ تاپ اپل Apple Macbook Pro 16 2024 M3 Pro

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو M3 Max با پردازنده‌ی مرکزی ۱۴ هسته، گرافیک ۳۰ هسته، ۳۶ گیگابایت رم و یک ترابایت SSD، دومین لپ‌تاپ قدرتمند اپل در سال ۲۰۲۳ است و با پرداخت حدود ۲۰ درصد هزینه‌ی کمتر نسبت به گران‌قیمت‌ترین مدل مک‌بوک می‌توانید آن‌را خریداری کنید. نمایشگر ۱۲۰ هرتزی این لپ‌تاپ با فناوری Mini LED، به روشنایی و کنتراست بسیار بالایی دست می‌یابد و دقت رنگ فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان می‌گذارد.

لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M2 Max 38Core

مک بوک پرو ۱۴ اینچی 2023

اگر به‌ظرفیت رم بسیار بالایی احتیاج دارید، پیشنهاد می‌کنیم که به‌سراغ نسخه ۹۶ گیگابایت رم مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی سال گذشته با تراشه M2 Max بروید که از پردازنده‌ی مرکزی ۱۲ هسته و پردازنده‌ی گرافیکی ۳۸ هسته قدرت می‌گیرد و یک ترابایت SSD را در اختیارتان می‌گذارد. مک‌بوک M2 Max درمقایسه‌با قدرتمندترین مدل کنونی مک‌بوک یعنی M3 Max با ۱۶ هسته پردازشی، حدود ۵۰ درصد عملکرد ضعیف‌تری در پردازش‌های چندهسته‌ای از خود نشان می‌دهد اما همچنان جزو گزینه‌های فوق‌العاده قدرتمند برای تدوین ویدئو به‌شمار می‌رود.

لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M3 Pro 18Core

لپ تاپ اپل Apple Macbook Pro 16 2024 M3 Pro

با ۶۰ درصد بودجه‌ی کمتر، لپ‌تاپ ۱۴ اینچی مک‌بوک پرو با تراشه‌ی M3 Pro را پیشنهاد می‌دهیم که از پردازنده‌ی مرکزی ۱۲ هسته و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۸ هسته قدرت می‌گیرد و ۱۸ گیگابایت رم را در کنار یک ترابایت SSD در اختیارتان قرار می‌دهد. جالب است بدانید که این تراشه نسبت به M2 Max حدود ۱۵ درصد سریع‌تر است؛ اما طبیعتاً با تعداد نیمی از هسته‌های گرافیکی، GPU عملکرد ضعیف‌تری (نزدیک به نصف) دارد.

لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی M2 Pro 16Core

مک بوک پرو ۱۴ اینچی 2023

با کاهش ۴۰ درصدی بودجه‌تان، می‌توانید به‌سراغ تقریباً ارزان‌ترین گزینه‌ی موجود در بین مک‌بوک‌های قدرتمند یعنی مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی با تراشه‌ی M2 Pro بروید که از پردازنده‌ی مرکزی ۱۰ هسته و گرافیک ۱۶ هسته‌ای قدرت می‌گیرد و ۱۶ گیگابایت رم به‌همراه ۵۱۲ گیگابایت SSD در دل خود دارد. این لپ‌تاپ نیز همانند مدل ۱۶ اینچی، از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی با فناوری Mini LED بهره می‌برد و تجربه‌ی بصری کم‌نقصی را در اختیارتان می‌گذارد.

قدرتمندترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو

اگر بودجه‌ی بی‌نهایت دارید و پول برایتان موضوعیتی ندارد (!)، پیشنهاد می‌کنیم تا به سراغ گران‌قیمت‌ترین لپ‌تاپ اپل در بازار ایران بروید.

لپ‌تاپ مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی M3 Max 40Core 48GB

لپ تاپ اپل Apple Macbook Pro 16 2024 M3 Pro

لپ‌تاپ ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو M3 Max با پردازنده‌ی مرکزی ۱۶ هسته، گرافیک ۴۰ هسته، رم ۴۸ گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایتی، قدرتمندترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو است که هم‌اکنون در بازار ایران در دسترس قرار دارد.

آیا خرید لپ تاپ دست دوم برای کارهای گرافیکی منطقی است؟

وضعیت اقتصادی وخیم و بازار نابه‌سامان کشور باعث می‌شود تا افراد بودجه‌ی کافی برای لپ‌تاپ‌های قدرتمند و نو نداشته باشند؛ منطقی است که در چنین شرایطی، به‌سراغ خرید لپ تاپ دست دوم برویم؛ اما باید توجه داشته باشید که پیچیدگی قطعات کامپیوتر و وضعیت اسفناک خدمات پس‌از فروش در ایران، خرید لپ تاپ دست دوم را به امری پرریسک بدل می‌سازد؛ بنابراین در چنین شرایطی، حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • از افراد مطمئن و معتمد خرید کنید؛
  • حتما از فروشنده چند روز فرصت تست بگیرید؛
  • با اجرای بنچمارک‌های CPU و GPU از صحت عملکرد این دو قطعه مطمئن شوید؛
  • با اجرای مداوم یک بنچمارک گرافیکی، عملکرد سیستم خنک‌کننده را بررسی کنید؛
  • از سلامت و کارکرد صحیح شارژر و پورت‌های لپ‌تاپ، اطمینان حاصل کنید؛
  • مدت‌زمان شارژدهی لپ‌تاپ در کاربری سنگین و روزمره را بررسی کنید؛
  • با وارسی بدنه‌ی دستگاه، از متورم‌نبودن بدنه براثر خرابی باتری اطمینان حاصل کنید؛
  • وضعیت سلامت پیکسل‌های نمایشگر، زوایای دید، نشت نور و روشنایی آن را بررسی کنید؛
  • تا حد امکان به‌دنبال سخت‌افزار به‌روز باشید؛ پردازنده‌های جدید اینتل و AMD به‌ترتیب نسل ۱۳ و ۷ هستند و انویدیا نیز گرافیک‌های سری RTX 40 را در بازار دارد.

به‌نظر شما کدام لپ‌تاپ، بهترین گزینه برای طراحی گرافیک و تدوین ویدیو است؟ آیا مدلی از دید ما پنهان مانده؟ لطفاً آن را در بخش دیدگاه‌ها معرفی کنید.

سوالات متداول زومیت

  • ارزان ترین لپ تاپ مناسب کار گرافیکی و تدوین کدام است؟

    ارزان ترین لپ تاپ مناسب کارهای گرافیکی و تدوین را ذن‌بوک پرو ایسوس با پردازنده‌ی Core i5-13500H و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED می‌توان دانست. همچنین لپ‌تاپ اچ‌پی مدل ویکتوس 15 نیز از ارزان‌ترین مدل‌های مجهزبه گرافیک مجزا محسوب می‌شود.

  • قدرتمندترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو چه مدلی است؟

    مک‌بوک پرو M3 مکس یا M2 مکس اپل بدون درنظر گرفتن اندازه نمایشگر را می‌توان بهترین لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدئو در نظر گرفت.

  • بهترین لپ تاپ لنوو برای کار گرافیکی و تدوین ویدیو کدام مدل است؟

    لپ‌تاپ Legion Pro 7 لنوو مجهزبه پردازنده‌ی نسل سیزدهمی i9 اینتل و گرافیک RTX 4080 انویدیا قدرتمندترین و بهترین لپ‌تاپ لنوو برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدئو محسوب می‌شود.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات