ویروس کرونا در ایران؛ تایید مرگ ۲ دو نفر دیگر، افزایش موارد ابتلا به ۱۸ نفر

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از جان باختن ۲ دو نفر در قم براثر ابتلا به ویروس کرونا، اکنون گزارش‌ها از رسیدن موارد ابتلا به این ویروس مرگبار به ۱۸ نفر در سرتاسر کشور حکایت می‌کنند.
تبلیغات

کیانوش جهان‌پور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت روز چهارشنبه از مرگ دو نفر در استان قم براثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد. او سپس روز پنجشنبه، ابتلای دو نفر دیگر در قم و یک نفر در اراک را تأیید کرد. اکنون پس از گذشت دو روز از تأیید رسمی ورود ویروس کرونا به ایران، خبر می‌رسد که دو نفر دیگر نیز دراثر ابتلا به این ویروس مرگبار چینی جان خود را از دست داده‌اند. همچنین با تأیید ابتلای ۱۳ نفر دیگر در قم، تهران و گیلان، شمار کلی موارد ابتلا در سرتاسر کشور به ۱۸ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت بعدازظهر امروز جمعه در صفحه‌ی توییتر خود نوشت:

براساس آخرین گزارش‌های آزمایشگاهی، ابتلای ۱۳ نفر دیگر از جمله ۷ نفر در قم، ۴ نفر در تهران، ۲ نفر در گیلان تأیید شده است. متاسفانه از این جمع ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. اغلب موارد کماکان از ساکنین قم بوده یا سابقه‌ی مراجعت از قم در روزها و هفته‌های اخیر را داشته‌اند.

اکنون با ۴ مرگ نفر در کشور، ایران به دارنده‌ی بیشترین قربانیان غیرچینی ویروس کرونا در جهان تبدیل شده است. علی ربیعی، سخنگوی دولت روز گذشته از تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت بهداشت به دستور رئیس‌جمهور خبر داد. به‌گفته او، از ابتدای شیوع کرونا در چین، در چند جلسه این موضوع بررسی و تصمیمات مقتضی در مرزها اتخاذ و وزارت بهداشت با حساسیت تمام موضوع را رصد و اقدامات لازم را صورت داده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات