گوگل انتشار اندروید Q بتا ۵ را به‌دلیل مشکلات نصب متوقف کرد

پنج‌شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به‌روزرسانی‌ اندروید Q بتای ۵ را متوقف کرد. منابع خبری مشکلات نصب نسخه‌ی بتا را دلیل اصلی این امر بیان می‌کنند.
تبلیغات

گوگل روز چهارشنبه‌ی گذشته انتشار اندروید Q بتای ۵ را شروع کرد که قابلیت‌های متعددی به کاربران این سیستم‌عامل ارائه می‌کند. از میان این قابلیت‌ها می‌توان به سیستم ناوبری جدید و ژست‌های حرکتی برای گوگل اسیستنت و بهبودهای جزئی لانچرهای متفرقه اشاره کرد. امروز بیانیه‌ی جدیدی از گوگل در ردیت منتشر شد که توقف فرایند ارائه‌ی به‌روزرسانی را به‌‌دلیل مشکلات متعدد اعلام کرد. با توجه به خبر منتشرشده، مشکلات نصب به‌روزرسانی به‌عنوان دلیل توقف این فرایند معرفی شدند. در این بیانیه آمده است:

مشکل جدیدی در اندروید Q بتای ۵ پیدا کردیم که به نصب به‌روزرسانی مرتبط می‌شود. درحال‌حاضر، ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های OTA را برای بتای ۵ متوقف کرده‌ایم و به‌روزرسانی جدید به‌ گوشی‌های پیکسل ارسال نخواهد شد. بررسی‌ها برای کشف دلیل مشکلات نصبی ادامه دارد. ما از وقفه‌ی ایجادشده عذرخواهی می‌کنیم و به‌محض رفع مشکل، اطلاعات تکمیلی را اعلام خواهیم کرد.

همان‌طورکه گفته شد گوگل مشکل پیش‌آمده را بررسی می‌کند و احتمالا به‌زودی به‌روزرسانی جدیدی برای رفع آن منتشر خواهد کرد. توقف حاضر در فرایند انتشار به‌روزرسانی اندروید Q بتا دومین رخداد از این دست محسوب می‌شود. ماه گذشته و بلافاصله پس از انتشار اندروید Q بتای ۴ نیز گوگل مجبور شد فرایند به‌روزرسانی را متوقف کند. درواقع، بسیاری از کاربران گوشی پیکسل 3 از مشکلات نصب به‌روزرسانی گله کردند که به توقف عرضه منجر شد. سپس، چند روز بعد نسخه‌ی دیگری از بتای ۴ به‌صورت OTA منتشر شد.

اگرچه انتشار به‌روزرسانی OTA برای اندروید Q بتا متوقف شده است، کاربران هنوز می‌توانند آخرین نسخه‌ی بتا را به‌صورت دستی و با استفاده از کامپیوتر روی گوشی‌های پیکسل خود نصب کنند. البته، شایان ذکر است با نصب نسخه‌ی دستی، انتشار به‌روزرسانی‌های خودکار برای کاربر متوقف می‌شود؛ درنتیجه، اگر تمایل دارید جدیدترین نسخه‌های را به‌صورت رسمی و خودکار از گوگل دریافت کنید، به‌روزرسانی دستی را به‌هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات