کارخانه جدید شیائومی برای تولید گوشی‌های پرچمدار 5G به مرحله‌ بهره‌برداری می‌رسد

پنج‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
شیائومی در حال ساخت کارخانه‌‌ی جدیدی برای تولید گوشی‌های هوشمند پرچمدارش با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌ی 5G است.
تبلیغات

لی جون، مدیرعامل شیائومی در جریان سخنرانی که در کنفرانس جهانی 5G چین داشت، اعلام کرد شرکت در حال ساخت کارخانه‌ی جدیدی برای تولید گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار با قابلیت اتصال به شبکه‌ی 5G است.

باتوجه به سخنرانی لی جون، به‌نظر می‌رسد مرحله‌ی نهایی ساخت این کارخانه در ماه دسامبر (دی‌ماه) به پایان خواهد رسید. کارخانه‌ی جدید در منطقه اقتصادی Beijing Economic و منطقه‌ی Technologic Development Zone واقع شده است.

کارخانه شیائومی

شیائومی قصد دارد در کارخانه‌ی جدید خود تنها گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تولید کند. خطوط تولید جدید به‌منظور افزایش بهره‌وری تولید راه‌اندازی شده‌اند. همچنین، مرکز خدمات ابری و آزمایشگاه‌های 5G نیز در کارخانه‌ی جدید شیائومی قرار دارند. 

کارخانه‌ی شیائومی با مساحت ۱۸۷،۰۰۰ مترمربع، قابلیت تولید ۶۰ دستگاه گوشی هوشمند در دقیقه را دارد. درواقع هر ثانیه یک گوشی شیائومی در کارخانه‌ی جدید تولید می‌شود. درنتیجه حجم تولید کارخانه‌ی جدید درحدود ۶۰ درصد بیشتر از حجم تولید کارخانه‌های سنتی فعلی چینی‌ها است.

در فاز اول تولید قرار است یک میلیون گوشی هوشمند پرچم‌دار از طریق خطوط جدید کارخانه‌ی شیائومی تولید شوند. باوجودی که چنین رقمی، حجم تولید بالایی محسوب نمی‌شود، اما ازنظر تئوری به‌نظر می‌رسد چینی‌ها بتوانند بیش از ۳۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند طی ۳۶۵ روز سال تولید و به بازار عرضه کنند. یکی از مزایای قابل‌توجه کارخانه‌ی جدید شیائومی آن است که چینی‌ها می‌توانند سریع‌تر از گذشته دستگاه‌های پرچم‌دار خود را به بازار عرضه کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات