سونی در سال ۲۰۲۰ چهار گوشی پرچمدار و سه گوشی میان‌رده از سری اکسپریا عرضه می‌کند

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
شایعاتی از گوشی‌های سال آینده سونی درز کرده که نشان می‌دهد، این شرکت ۴ گوشی پرچم‌دار و ۳ گوشی میان‌رده را با محصولات امسال خود جایگزین می‌کند.
تبلیغات

با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند سونی، این شرکت در نهایت امسال بازبینی‌هایی در سری اکسپریا انجام داد. برجسته‌ترین این تغییرات، نسبت تصویر ۲۱ به ۹ صفحه‌نمایش است.

براساس شایعه‌ای جدید، سونی تصمیم گرفته تا تمرکز خود را در بخش گوشی‌های پرچم‌دار با ۴ دستگاه جدید، در کنار ۳ گوشی دیگر در بازار گوشی‌های میان‌رده افزایش دهد.

گمان می‌شود که تمام گوشی‌های پرچم‌دار با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، که به‌زودی معرفی می‌شود و پشتیبانی از فناوری 5G عرضه شوند؛ درحالی‌که احتمالا برخی از گوشی‌های سونی میان‌رده‌، از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۵ بهره می‌برند که احتمالا این تراشه نیز از پشتیبانی 5G برخوردار است.

در ماه ژوئن (خرداد)، رندر اولیه و مشخصات دوربین گوشی جدیدی از سونی با چینش دوربین شش‌گانه فاش شده بود. بنا به خبری جدید، این گوشی احتمالا پرچم‌دار جدید سونی در سال ۲۰۲۰، با نام Xperia 3 خواهد بود.

گوشی های جدید سونی

طبق شایعات، این دستگاه از 5G پشتیبانی خواهد کرد و همچنین می‌دانیم که دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با F1.2/2.4، در کنار دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی با همان گشودگی دیافراگم حسگر اصلی است. باقی دوربین‌ها شامل ماژول ۲۰ ماگپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۲/۴، حسگر ۱۶ مگاپیکسلی با F/2.4، دوربین ۸ مگاپیکسلی دارای گشودگی دیافراگم ۲/۴ و حسگر ۰/۵ مگاپیکسلی ToF است. کنفرانس IFA سال آینده می‌تواند زمان معرفی احتمالی اکسپریا 3 باشد.

گوشی هوشمند اکسپریا ۳ به‌عنوان جانشینی برای سری گوشی‌های کامپکت سونی محسوب می‌شود. این دستگاه دارای نسبت بدنه‌ی ۲۱ به ۹ در کنار تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۶۵ و بدنه‌ی پشتی با طراحی انحنادار است. شایعات جدید عنوان می‌کنند که اکسپریا ۳ دارای فناوری ارتباطی 5G، دوربین سه‌گانه و صفحه‌نمایشی با رزولوشن QHD است.

گوشی های جدید سونی

اکسپریا وان که اولین پرچم‌دار سونی در سال ۲۰۱۹ است، مورد بازبینی قرار گرفته و با نام اکسپریا ۱.۱ عرضه خواهد شد. گفته می‌شود که این گوشی دوربینی چهارگانه دارد و پنل صفحه‌نمایش آن از نوع 4K است.

انتظار می‌رود که اکسپریا ۵ نیز مورد بازبینی قرار گرفته و تحت عنوان اکسپریا ۵.۱ عرضه شود. احتمالا این گوشی نسخه‌ی کامپکتی از گوشی بزرگ‌تر اکسپریا ۱.۱، با همان چیدمان دوربین، اما با صفحه‌نمایشی از نوع QHD خواهد بود. هر دو گوشی اکسپریا ۱.۱ و ۵.۱ احتمالا در خلال کنفرانس MWC ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد.

اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس / Xperia 10 & 10 Plus

به‌عنوان گوشی‌های میان‌رده‌ی سونی، شایعه شده که اکسپریا ۱۰ با اکسپریا ۱۰.۱ جایگزین می‌شود. احتمالا این گوشی نیز از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند؛ اما متاسفانه اطلاعات بیشتری از این گوشی در دست نیست. از طرف دیگر، اکسپریا ۱۰ پلاس به اکسپریا ۹.۱ به‌روز می‌شود که قرار است از 5G نیز پشتیبانی کند.

باتوجه به اینکه هیچ اطلاعات رسمی از این گوشی‌ها در دست نیست، نمی‌توان خیلی به شایعات بالا اعتماد کرد؛ اما باید منتظر ماند و دید که سونی چه زمانی برنامه‌ی سال آینده‌ی خود را رسمی می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات