اسنپدراگون 845 سرعت 2.5 گیگاهرتزی خواهد داشت

یک‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اظهارات منابع چینی چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ با سرعت پردازش ۲.۵ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۳۰ ارائه می‌شود و ممکن است معماری 7 نانومتری داشته باشد.
تبلیغات

یک منبع آگاه از چین خبر داده است که پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ با بیشینه‌ی سرعت اجرایی ۲.۵ گیگاهرتز ارائه خواهد شد. این منبع با بیان این خبر اعلام کرده است که چیپ‌ست جدید غول آمریکایی الاصل دنیای تکنولوژی در خصوص سرعت هسته‌ها بهبود چشم‌گیری نسبت به نسخه‌ی حاضر ندارد. با این وجود، انتظار می‌رود که پردازنده‌ی جدید نسبت به اسنپدراگون ۸۳۵ که ۲.۴۵ گیگاهرتزی بود برتری‌های زیادی داشته باشد. این انتظار به این دلیل است که گفته می‌شود با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین دو شرکت کوالکام و TMSC به امضا رسیده است، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ قرار است از تکنولوژی ساخت ۷ نانومتری TSMC استفاده کند.

اسنپدراگون ۸۴۵ به مودم X20 و آدرنو 630 مجهز خواهد بود

البته خیلی از منابع نزدیک به تولیدکنندگان چینی این ادعا را تایید نمی‌کنند. آنها معتقدند که کوالکام احتمالا یک سال دیگر به روند تولید ۱۰ نانومتری ادامه داده و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای که تنها کمی از اسنپدراگون ۸۳۵ قوی‌تر است را ارائه دهد؛ اما این حرکت با استراتژی پیشین شرکت در ارائه‌ی محصول مغایرت دارد. اگر کوالکام یک چیپ ۱۰ نانومتری دیگر عرضه کند، این عرضه ممکن است در قالب پردازنده‌ی دیگری قبل از اسنپدراگون ۸۴۵ صورت گیرد. مثلا پردازنده‌ای با نام اسنپدراگون ۸۳۶ که نام آن را ماه‌هاست که از منابع مختلف می‌شنویم و تاریخ عرضه‌ی آن اوایل سال ۲۰۱۸ عنوان شده است.

GPU یا پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۳۰ اسنپدراگون ۸۴۵ را همراهی خواهد کرد. همچنین کوالکام پیش‌تر اعلام کرده بود که نسل جدید پردازنده‌هایش با آخرین مدل از مودم این کمپانی یعنی X20 با قابلیت دانلود تا سرعت ۱.۲ گیگاهرتز ارائه خواهند شد. اسنپدراگون ۸۴۵ به احتمال قریب به یقین بیش از ۸ هسته‌ی ۶۴ بیتی نخواهد داشت و در راستای ادامه‌ی استراتژی همیشگی‌، این پردازنده‌ی کوالکام نیز عملکرد بهینه‌تری نسبت به نسخه‌ی قبلی خود خواهد داشت. اسنپدراگون ۸۳۵ نزدیک به ۲۵ درصد نسبت به اسنپدراگون ۸۲۱ بهینه‌تر شده بود و حالا انتظار می‌رود که ماژول سال ۲۰۱۸ کوالکام جهشی مشابه را نسبت به نسخه‌ی کنونی داشته باشد.

از آنجایی که شرکت سامسونگ طبق سنت دیرینه‌اش هر سال در پرچمدارانش از جدیدترین و پیشرفته‌ترین نسخه‌ی پردازنده‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کند، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به احتمال زیاد دو دستگاهی هستند که برای اولین بار به این پردازنده‌ی جدید مجهز خواهند شد. شرکت‌های ال‌جی، اچ‌تی‌سی، سونی و هواوی نیز دیگر تولیدکنندگانی هستند که انتظار می‌رود از چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات