عرضه احتمالی قابلیت نمایشگر همیشه فعال، برای گوشی‌های پیکسل گوگل

شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
در آخرین نسخه پیش‌نمایش سیستم‌‏عامل اندروید O، کدهایی وجود دارند که کاربران را به توسعه قابلیت نمایشگر همیشه فعال (AOD) برای گوشی‎های پیکسل امیدوار می‎سازند.
تبلیغات

کدهای به‌دست‌آمده، اطلاعات چندانی در اختیارمان قرار نمی‌دهد؛ اما حداقل مطمئن هستیم که شرکت گوگل به دنبال عرضه قابلیت نمایشگر همیشه فعال برای گوشی‎های هوشمند خود خواهد بود. اینکه قابلیت مذکور چه زمانی ارائه میشود؛ یکی دیگری از مواردی است که انتظار داریم به‏زودی مشخص شود. شرکت گوگل به قابلیت نمایشگر همیشه فعال در سیستم‌عامل اندروید O اشاره نکرده است؛ به همین جهت، ممکن است این قابلیت به همراه گوشی‎های پیکسل ۲ در پاییز معرفی شود یا ویژگی مورد اشاره، بخشی از قابلیت‌های سیستم‎عامل اندروید O نباشد. 

قابلیت نمایشگر همیشه فعال برای اولین بار توسط گوشی‌های شرکت موتورولا به نمایش درآمد. البته این ویژگی با آنچه امروز در گوشی‎های هوشمند میبینیم، چندان قابل مقایسه نیست؛ زیرا در محصولات موتورولا، نمایشگر تنها با دریافت هشدارهای جدید روشن میشود. با این وجود، در گوشی‌های پرچم‎دار ۲۰۱۶ سامسونگ و ال‎جی، قابلیت صفحه‎نمایش همیشه فعال به بلوغ رسیده است و میتواند هشدارها، زمان، ساعت و ... را بدون نیاز به آنلاک کردن دستگاه در اختیار کاربران قرار دهد.

ناگفته نماند که قابلیت نمایشگر همیشه فعال، روی گوشی‎های هوشمند مجهز به پنل امولد کارایی بیشتری دارد؛ زیرا تنها بخشی از پیکسل‌های نمایشگر روشن می‎شود؛ این در حالی است که در محصولات مجهز به نمایشگر LCD، تمامی پیکسل‌ها همواره روشن باقی خواهند ماند و تنها روشنایی نمایشگر در کم‏ترین مقدار ممکن تنظیم می‎شود. به همین جهت در محصولات مجهز به پنل امولد و قابلیت نمایشگر همیشه فعال، شارژ کم‏تری از باتری صرف روشن نگه‎داشتن نمایشگر خواهد شد.

توسعه‎دهندگان انجمن XDA، کدهای مربوط به قابلیت نمایشگر همیشه فعال را در آخرین نسخه آزمایشی توسعه‎دهندگان اندروید O یافته‎اند؛ اما استفاده از این قابلیت هنوز در اندروید O امکان‎پذیر نیست. به همین جهت، امکان دارد شرکت گوگل به دنبال بهبود قابلیت مذکور باشد و با توجه به این موضوع، چندان بعید نیست که قابلیت نمایشگر همیشه فعال به همراه اندروید P در سال ۲۰۱۸ معرفی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات