علائمی که نشان می‌دهند به زودی از کار خود خسته می‌شوید

جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
افراد باید میان کار زیاد و لذت بردن از کار، تعادلی ایجاد کنند تا پس از مدتی از کار خود خسته و دلسرد نشوند.
تبلیغات

همه‌ی ما از ارزش‌های کار سخت و عبور از مرزهای فردی برای کار بیشتر مطلع هستیم. نکته‌ی اساسی این است که این کار کردن زیاد نیز مرز مشخصی دارد که باید توسط افراد رعایت شود. بهترین رهبران و مدیران کسب و کار نیز می‌دانند که اگر بیش از حد کار کنند و زمانی برای خودشان اختصاص ندهند، پس از مدتی خسته خواهند شد و انگیزه ادامه‌ی کار را از دست خواهتد داد. این موقعیت خصوصا در زمانی که در یک صنعت با سرعت رشد بالا کار می‌کنید، اتفاق می‌افتد. در ادامه‌ی این مقاله زومیت به بررسی ۵ نشانه می‌پردازیم که هشداری برای خسته شدن یا اصطلاحا بریدن از کار کردن زیاد هستند.

۱- بی‌علاقه بودن در کار همراه با تعلل بسیار در انجام وظایف

یکی از علائم روشن خسته شدن از کارها این است که شما علاقه‌ای به انجام دوباره‌ی آن‌ها نداشته باشید. این اتفاق خصوصا در انجام وظایف تکراری و بی تنوع می‌افتد.اگر حس می‌کنید که تمامی وظایف خود را به تأخیر می‌اندازید و تمایلی به انجام هیچ‌یک از آن‌ها ندارید، این یک هشدار است. این علامت یکی از علائم اصلی خستگی از کار است.

۲- همیشه خسته هستید

برخی اوقات حتی با اینکه خواب و استراحت کافی دارید، باز هم در طول روز احساس خستگی می‌کنید. این علامت نشانه‌ی این است که از لحاظ روحی خسته شده‌اید. وقتی از کار کردن زیاد خسته شوید، نمی‌توانید احساسات خود را کنترل کنید و در فعالیت‌های شغلی نیز پرخاشگر خواهید شد.

افزایش مهارت خلاقیت در کسب و کار

۳- همیشه احساس بیماری می‌کنید

اگر حس می‌کنید بیش از حد بیمار می‌شوید، به احتمال زیاد سیستم ایمنی بدن شما دچار مشکل شده که یکی از نتایج خستگی از کار زیاد است. در این حالت بیماری‌ها بیشتر از زمان معمول طول می‌کشند و خستگی و استرس اجازه‌ی کارکرد صحیح به سیستم ایمنی نمی‌دهند.

۴- در زمان غذا خوردن حواستان پرت می‌شود

وقتی وظایف و کارهایی بیش از حد به خود محول می‌کنید، در شخصی‌ترین زمان‌ها نیز فکرتان به سمت آن‌ها معطوف می‌شود و نمی‌توانید استراحتی کامل داشته باشید. از دلایل این اتفاق می‌توان به غذا خوردن سر میز کار اشاره کرد که یکی از بدترین عادات کارمندان و مدیران جوان است. بهتر است زمان‌های استراحت و غذا خوردن خود را در محیطی با کمترین فشار کاری سپری کنید.

۵- نسبت به همه چیز بی تفاوت هستید

افراد پس از این که در معرض فشارهای کاری زیاد قرار می‌گیرند، دیواری از بی تفاوتی جلوی مسائل و مشکلات کاری می‌کشند. آن‌ها سعی می‌کنند مشکلات را نادیده بگیرند و در تصورات خود به انجام کارها بپردازند. این کار نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه نشانه‌ای خطرناک از این است که شما بسیار بیش از حد توان خود کار کرده‌اید و برای ادامه‌ی آن انرژی ندارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات