سرویس نقشه گوگل حالا محل پارک خودرو را یادآوری می‌کند

پنج‌شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
امکان یادآوری محل پارک خودرو به سرویس نقشه‌های گوگل اضافه شده است.
تبلیغات

گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که محل پارک شدن خودرو را فراموش کنید. امروزه بسیاری از گوشی‌های هوشمند و همچنین ساعت‌های هوشمند ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌هایی دارند که این مشکل را حل می‌کنند. اگر شما یک گوشی هوشمند اندروید دارید، می‌توان با نصب اپلیکیشن‌های مختلف محل پارک خودروی خود را ثبت کنید تا در صورت فراموشی، بتوانید محل آن را بیابید. اما حتی بدون استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث و فقط با استفاده از سرویس گوگل‌مپز می‌توانید این کار را انجام دهید؛ چراکه گوگل سرانجام ویژگی‌ جدیدی به این سرویس اضافه کرده است که به افراد کمک می‌کند محل پارک کردن خودرو خود را بیابند و حتی زمان رسیدن به آن را به شما نشان می‌دهد.

برای روشن شدن موضوع، باید اشاره کنیم که گوگل قابلیت یادآوری محل پارک خودرو را از مدت‌ها قبل به سرویس گوگل مپز اضافه کرده و در واقع این ویژگی در سال ۲۰۱۴ به نقشه‌های گوگل اضافه شده است. درهرحال همانند بسیاری از قابلیت‌های گوگل‌ناو، امکان ثبت محل پارک خودرو در سرویس گوگل مپز به بستر و سنسورهای خاصی وابسته بود و همین امر سبب می‌شد کاربران کنترل چندانی بر آن نداشته باشند. قابلیت قدیمی یافتن محل پارک خودرو حتی در برخی شرایط نتایج اشتباه به کاربر نمایش می‌داد.

google maps

این قابلیت گوگل‌مپز بیشتر به قابلیت یادآوری محل پارک خودروی اپل مپز که به سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۰ اضافه شده است، شباهت دارد؛ به‌خصوص اینکه این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد به‌صورت دستی محل پارک خودرو خود را روی نقشه نشانه‌گذاری کنند. درست همانند برنامه‌ی اپل، نشانه‌گذاری محل پارک خودرو در گوگل مپز به کاربران امکان درج یک یادداشت می‌دهد تا بدین طریق افراد بتوانند راحت‌تر محل دقیق خودروشان را به یاد بیاورند.

درهرحال گوگل، پا را از امکانات پایه فراتر گذاشته است و علاوه بر امکان تایپ کردن یادداشت‌، حالا قابلیت اضافه کردن تصاویر هم فراهم شده است تا با استفاده از حافظه‌ی تصویری بتوان محل پارک را بهتر پیدا کرد. اما شاید مهم‌ترین ویژگی این بخش، امکان مشاهده زمان باقی‌مانده تا محل پارک خودرو است.

گوگل برای معرفی قابلیت‌های جدید یادآوری محل پارک به سرویس نقشه‌های خود، اطلاع‌رسانی زیادی انجام نداده است؛ زیرا همان‌طور که اشاره کردیم این ویژگی اولین بار چند سال قبل به سرویس یادشده اضافه شده بود و کاربران اندروید از مدت‌ها قبل به چنین قابلیتی دسترسی داشتند. علاوه بر این هنوز مشخص نیست این آپدیت چه زمانی برای نسخه‌ی آی‌اواس نقشه‌های گوگل منتشر خواهد شد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات