آموزش تلفظ صحیح نام برندهای خودروساز جهان

پنج‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از آنجا که خودروسازان برتر دنیا، در کشورهای مختلف با زبان‌های گوناگون وجود دارند، تلفظ نام آن‌ها می‌تواند در گوشه‌وکنار جهان با اشتباه همراه باشد.
تبلیغات

آیا تاکنون این سؤال برای شما پیش آمده است که یک شهروند ژاپنی «Nissan» را چگونه تلفظ می‌کند؟ یا سوئدی‌ها «Koenigsegg» را چگونه بیان می‌کنند؟ وب‌سایت اسپانیایی Coches.net در اقدامی جالب، از نماینده‌ی کمپانی‌های مختلف خواسته است نام کمپانی متبوع خود را ادا کنند.  

تلفظ نادرست نام برندهای خودرویی در کشورمان نیز به وضوح وجود دارد. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که معمولا ما ایرانی‌ها (مثل بسیاری دیگر از مردم دنیا) انجام می‌دهیم، استناد به تلفظ‌ انگلیسی واژه‌ها است که عمدتا از فیلم‌های هالیوودی به دایره‌ی واژگان عمومی ما وارد شده است؛ در حالی‌که باید هر عبارت را دقیقا مطابق آنچه در زبان ملی صاحب آن برند وجود دارد، ادا کنیم.

به عنوان مثال بعضی از علاقه‌مندان خودرو، بی‌ام‌و (BMW) را بی‌ام‌دبیلو تلفظ می‌کنند که با توجه به قواعد زبان آلمانی اشتباه است یا حتی دیده‌ایم افرادی که پورشه (Porsche) را پورش ادا می‌کنند که این یکی هم مانند بی‌ام‌و، تلفظی غلط و با ریشه‌ی انگلیسی است. از سویی دیگر بعضی نام‌های خودرو، آنقدر عجیب و سخت هستند که اصولا در همه‌جای دنیا با مشکل در تلفظ مواجه‌اند، مثل کونیگزگ (Koenigsegg) که به اشتباه، در بسیاری از نقاط جهان؛ کوی‌نیگ‌زگ یا کوئی‌‌نیگ‌زگ ادا می‌شود.

شاید با خود فکر کنید این مسئله چندان اهمیتی ندارد؛ اما واقعیت این است که تلفظ درست نام هر برند برای مدیران و صاحبان آن، چنان اهمیتی دارد که مثل پورشه، با تهیه و انتشار فیلم در شبکه‌های اجتماعی ادای درست نام برند خود را به مردم دنیا آموزش می‌دهند؛ بنابراین یک خبرگزاری مشهور صنعت خودرو که در اسپانیا قرار دارد، از فرصت به‌دست‌آمده در نمایشگاه خودروی ژنو استفاده کرده است و با مراجعه به سالن و غرفه‌ی اختصاصی هر برند، از یکی از افرادی که در آن شاغل هستند و همان ملیت را هم دارند، خواسته است نام آن شرکت را تلفظ کند. در ادامه‌ی این مطلب می‌توانید بیننده‌ی این ویدیوی جالب باشید.

دانلود با کیفیت 360p    720p   1080p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات