وال استریت ژورنال: دستیار صوتی گلکسی اس 8 با نام Bixby کلید سخت افزاری خواهد داشت

دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دستیار صوتی هوشمند موسوم به Bixby گلکسی اس ۸ سامسونگ با یک کلید فیزیکی برای فراخوانی این دستیار همراه خواهد شد.
تبلیغات

در روزهای اخیر اخبار و شایعات متعددی در رابطه با گلکسی اس ۸ سامسونگ منتشر شده که اغلب آن‌ها به دستیار صوتی هوشمند که همراه با این گوشی‌‌ عرضه خواهد شد، مربوط است. با توجه به اینکه بسیاری از کمپانی‌ها در تلاش برای توسعه‌ی دستیار صوتی هوشمند خود هستند، سامسونگ نیز برای عقب نماندن از رقبا در نظر دارد تا گلکسی اس ۸ را به همراه دستیار صوتی هوشمند مخصوص خود راهی بازار کند تا بتواند با دستیار صوتی گوگل اسیستنت، کورتانا، آلکسای آمازون و سیری اپل رقابت کند.

بسیاری از کارشناسان، اضافه شدن دستیار صوتی هوشمند به گلکسی اس ۸ را دلیل اصلی تصاحب Viv Labs توسط سامسونگ می‌دانند. ویو کمپانی توسعه‌ دهنده‌ی دستیار صوتی هوشمند اپل یا همان سیری است. براساس اطلاعات ارائه شده، سامسونگ برای عملکرد هر چه بهتر دستیار صوتی هوشمند خود، کلیدی سخت‌افزاری را برای فراخوانی Bixby روی گوشی هوشمند خود تعبیه خواهد کرد. وال استریت ژورنال به نقل از منابع نزدیک به سامسونگ مدعی شده که کلید سخت‌افزاری اضافه شدن به گلکسی اس ۸ تنها با هدف فراخوانی Bixby روی گوشی قرار خواهد گرفت.

به طور حتم استفاده از یک کلید فیزیکی برای فراخوانی دستیار صوتی هوشمند راهکار بسیار بهتری در مقایسه با فراخوانی از طریق یک فرمان صوتی است. این موضوع زمانی که کاربر در یک محل شلوغ باشد، بسیار کاربردی است، حال آنکه فرامین بعدی باید بصورت صوتی وارد شود. منابع وال استریت ژورنال به این نکته اشاره کرده‌اند که سامسونگ در حال آزمایش این کلید فیزیکی روی نمونه‌های اولیه توسعه یافته برای این گوشی هوشمند است. همچنین باید به شنیده‌ها در مورد احتمال رونمایی دیرتر از موعد همیشگی به همین دلیل اشاره کرد. سامسونگ در سال‌های اخیر نسل جدید گوشی هوشمند گلکسی اس خود را همزمان با برگزاری کنگره‌ی موبایل بارسلون رونمایی می‌کرد، حال آنکه اطلاعات ارائه شده نشان از عرضه‌ی آن در ماه آوریل دارد.

براساس اطلاعات ارائه شده سامسونگ در نظر دارد تا پیش از عرضه‌ی این محصول آن را بصورت تمام و کمال مورد آزمایش قرار دهد تا از پیش آمدن کوچک‌ترین مشکل برای این گوشی پیشگیری کند. به نظر می‌رسد، همین موضوع رونمایی و عرضه‌ی گلکسی اس ۸ را با تاخیری یک ماهه در مقایسه با گلکسی اس ۷ همراه خواهد کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات