میتسوبیشی، نیسان و رنو در حال تدارک یک اتحاد قدرتمند

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
میتسوبیشی و نیسان به همراه کمپانی خودروسازی رنو قرار است در صورت دستیابی به توافق رو به اقداماتی برای همکاری نزدیک‌تر خواهند آورد.
تبلیغات

کارلوس قسن مدیرعامل رنو-نیسان اعلام کرد: نیسان و رنو برنامه‌ی کسب و کاری عظیمی با همکار جدیدشان یعنی میتسوبیشی آغاز کرده‌اند.

در نمایشگاه اتومبیل، قسن گفت که مطمئن است مقامات قانونی و دولتی با درآمد ۲.۲ میلیاردی از ۳۴ درصد سهام مالکیت در میتسوبیشی تا پایان امسال موافقت خواهند کرد و سپس همه چیز به رقابت‌ها بستگی خواهد داشت.

وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «این معامله‌ای نیست که در آن بگوییم قبول، معامله کردیم، حالا بیایید فکر کنیم ببینیم با هم چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.»

وی افزود:« خیر، روزی که ما معامله را انجام دهیم، به همه اعلام خواهیم کرد که قرار است با هم چه کار کنیم. و کار ما عظیم خواهد بود. این کار یک اقدام عظیم بین میتسوبیشی و نیسان است، همچنین شاید همکاری بین رنو و میتسوبیشی هم بسیار با اهمیت باشد.»

قسن گفت که برنامه‌ها هنوز به طور قطعی مشخص نشده و مشخص نیست این سه کمپانی بزرگ قرار است در ایالات متحده چه کاری انجام دهند، اما پتانسیل آن بسیار عظیم و چشمگیر است.

وی افزود: «ما باید در ایالات متحده بیشتر کند و کاو کنیم، اما وقتی در مورد خرید، مهندسی، پلتفرم ها، موتورها و مدل‌های هیبریدی برقی صحبت می‌کنیم، قطعا اتفاق عظیم و چشمگیری در شرف وقوع است.»

نیسان و میتسوبیشی همین الان هم معاملات و قرارداد‌های خودرویی مشترک دارند. برای مثال، میتسوبیشی  با ارائه‌ی خودروهای کوچک شهری در ژاپن، نیسان را پشتیبانی می‌کند.

اما قسن گفت که وی رویای بسیار دست نیافتنی‌تری در ذهن دارد. او می‌خواهد میتسوبیشی را به بخشی از دنیای اتحاد رنو – نیسان تبدیل کند، این اتحاد مدت ۱۷ سال است که این دو کمپانی را در خرید، مدیریت، تولید خودرو و توسعه و تحقیق به هم مرتبط ساخته است.

او گفت: «میتسوبیشی در این پرونده به این اتحاد خواهد پیوست، اتحادی که در مورد همکاری و هماهنگی سودمند و تولیدکننده می‌باشد. همه می‌دانیم که میتسوبیشی می تواند همکاری‌های زیادی با این اتحاد داشته باشد و از نظر استراتژیکی نقاط مشترک و ارتباطات زیادی با هم داریم.»

در حال حاضر، جنبه‌های همکاری میتسوبیشی–نیسان در بازارهایی همچون ژاپن و هند به صرفه‌تر از بازار ایالات متحده است. نیسان و رنو در ایالات متحده با هم رقابت نمی‌کنند، در حالی که نیسان و میتسوبیشی دهه‌ها است که در این بازار با هم در رقابت هستند.

نیسان تمام مدت در حال تلاش برای افزایش سهمش در بازار ایالات متحده بوده، در حالی که میتسوبیشی برای حفظ سهم خود در این بازار با مشکل مواجه است.

در ماه آوریل، میتسوبیشی اعتراف کرد داده‌های آزمایشی را برای ارائه‌ی مصرف سوخت کمتر در خودروهای خاصی دستکاری کرده است. این رسوایی در نهایت منجر به استعفای تتسورو آیکاوا مدیرعامل این کمپانی خودروسازی شد. این بحران میتسوبیشی فرصت مناسب را برای نیسان به ارمغان آورد تا کنترل بازار را به دست بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات