نگاهی به خلاقیت شکلاتی در مراسم رونمایی هلو 8

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
برگزاری رویداد و مراسم رونمایی بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری ایران از هلو ۸ حاوی نکات برندینگ شایان توجهی است که در ادامه شرح کامل‌تری از آن ارائه می‌شود.
تبلیغات

رشد رقابت و فضای رقابتی فضای کسب‌وکار منجر به افزایش اهمیت برندسازی (Branding) در دنیای امروز کسب‌وکار شده است. موضوع برندینگ در ابعاد یک بنگاه و حتی ابعاد ملی بسیار مورد توجه است. سه دهه‌ی پیش که کشور چین در تلاش برای افزایش   تولید و حرکت به سمت صنعتی شدن بود، با استراتژی «رهبری هزینه» وارد فضای اقتصاد بین‌المللی شد؛ اما همین کشور در سال‌های گذشته و دهه‌ی اخیر به شدت در تلاش برای برندسازی است و این موضوع به وضوح نشان می‌دهد که جایگاه برندسازی در فضای کسب‌وکار امروز به شدت حائز اهمیت است. ظهور برندهای چینی نظیر هواوی، شیائومی، لنوو و... محصول همین دوران است. آسیب‌شناسی وضعیت صادراتیِ  ایران در پژوهش‌های مختلف، بارها بر ضعف برند محصولاتِ  ایرانی در بازارهای جهانی تأکید کرده است و به نظر می‌رسد دوران برندسازی برای ایران نیز فرارسیده است.

چند هفتۀ پیش، مراسم رونمایی بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری ایران برای نرم‌افزار حسابداری هلو 8 در شرایطی در هتل ارم تهران برگزار شد که چنین مراسمی در این ابعاد و با این ویژگی‌ها در ایران سابقه نداشته است. به نظر می‌رسد برگزارکنندگان این رویداد، علاوه بر اینکه برای اولین بار در ایران اقدام به چنین کاری کردند، توجه ویژه‌ای به عناصر برند در این مراسم داشته‌اند. در ادامه ضمن اشاره به عناصر برندینگ، تحلیلی بر این فعالیت هوشمندانۀ بازاریابی هلو 8 داشته‌ایم:

عنصر اول: نام

هلو سال‌هاست که با ظاهری زیبا و هسته‌ای محکم در بازار نرم‌افزارهای بازاریابی ایران یکه‌تازی می‌کند، به نظر می‌رسد که این نام توانسته جایگاه ویژه‌ای در ذهن مخاطبان داشته باشد و همان مفهوم سهولت در استفاده از نرم‌افزار حسابداری را به ذهن مخاطب انتقال داده است، اما در مراسم رونمایی اخیر شرکت طرفه نگار، تأکید بر «هلو 8» بوده است و به همین دلیل هشتگ «هلو 8» را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد و منتشر کردند. نامی که تلاش کرد در کنار هویت قبلی مفهوم روزآمدی را نیز انتقال دهد.

عنصر دوم: شعار

این بار هلو برای جدیدترین نسخه نرم‌افزار حسابداری‌اش شعار «فصل جدید کسب و کار با هلو 8» را به کار برده است و 8 ویژگی جدید در هلو 8 را به نمایش گذاشته است. تأکید مجدد بر عدد 8 که در تمام بخش‌های مراسم رونمایی دیده می‌شد، قطعاً از اهداف مهم مدیران شرکت نرم‌افزار هلو بوده است و تلاش کرده است تا بر هویت برند خود تأکید کند و ناخودآگاه این شعار، تداعی خاص بودن و شروعی تازه را دارد.

عنصر سوم: رایحه

به اعتقاد نگارنده، توجه به استفاده از عنصرِ رایحه در برندینگ در کشور ما در حوزه تئوری نیز کمتر پرداخته شده است، اما هلو در جدیدترین نرم‌افزار حسابداری خود این کار را عملی کرده است. بسته‌های هلو 8 به گونه‌ای طراحی شده است که همراه با رایحۀ هلو است و قطعاً این رایحه به «ماندگاری در ذهن» کمک می‌نماید.

عنصر چهارم: طعم

شاید باورتان نشود که نرم‌افزاری حسابداری هلو، برای برندینگ از عنصر طعم هم استفاده کرد! حاضرین در مراسم رونمایی هلو 8، بسته‌ای از 8 شکلات را هدیه گرفتند که به لحاظ بصری هر کدام از آن‌ها یکی از ویژگی‌های هلو 8 را نمایش می‌داد و مخاطب با خوردن آن شکلات با عنصر طعم نیز تحت‌تأثیر برند هلو قرار گرفت و قطعاً تأثیر بسزایی در به یاد ماندن این برند داشته است.

به نظر می‌رسد همان طور که هلو در تولید نرم‌افزارهای حسابداری پیشتاز در بازار ایران بوده است، در زمینه بازاریابی و برندینگ نیز مسیری نو و پیشتاز در مقایسه با سایرین دارد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و زومیت هیچ مسئولیتی در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

امکان ثبت نظر برای این مطلب وجود ندارد

تبلیغات